mosolygós lufi
Szöveges ítélet
Több mint 5 éve kaptuk szolgálati autóként, 1,6-os benzines változatban. Az egyik kolléga erősködött, hogy ő bizony már nem ül a „földre”, neki valami magasabb kell. A keret adva volt, jó alku és nagy kedvezmény után be is ülhettünk az új kocsikba. Kényelmes, és szerintem a mai napig kellemes kinézetű. A fehér szín rendkívül sokat emel az amúgy sem rossz összképen. Nem luxus márka, de nem is az aljáról való. Szívesen járok vele, a megjelenése is teljesen rendben van. Belül minden kézre áll, jó a váltó, kényelmes az ülés, kellemes a bőrkormány fogása, remek a rádió menüje. Nem egy Bose, de a hétköznapokban megfelel. A beépített kihangosító minősége rendben van, a telefonról a zenét is lejátssza. Viszont a hangvezérlés abszolút nem működik. Az rendben, hogy angolul kell az utasításokat kiadni, de ez eddig még közülünk senkinek sem sikerült. Nem hinném, hogy a kiejtéssel lenne gond, így marad a telefonmacerálás.
Az autóban ülve - mivel magas a pozíció - jól látni a forgalmat. Ennek persze ára van. A magas bódét tolni kell minden helyzetben. Benzines, tehát nem elvárás a rendkívül alacsony fogyasztás, de azért szerintem sokat fogyaszt. Város 9-10 között, országút mérsékelten 8, de autópályán tempósan 10 felett van bőven. Közvetlen befecskendezéssel sem oldotta meg a gyártó a problémát. Nyomatékot senki se várjon egy turbó nélküli 1,6-os benzinestől, ide azért ez nagyon kevés. Csak pörgetve él, de akkor már „szedik a lábukat a pónik”. Autópályán úgy érzem, hogy az egyenes futása nem tökéletes, figyelni kell és folyamatosan korrigálni. Lehet, hogy a gumik túl szélesek, vagy a kormány túlzottan szervozott. Ez a mai napig zavar. Egy-két személlyel lehet haladni rendesen. Viszont, ha meg van rakva, akkor már oda kell figyelni a forgalomra és a lendületre, a tempós haladáshoz „ki kell nyomni a szemét”. Terepen kelletlen, hamar elforog az első két meghajtott kerék. Az elektronikus „difizár” is inkább olyan felszerelés, ami van, de nagyon keveset segít. Hétköznapi használat mellett kényelmesen elvisz mindenhova, de forszírozni nem érdemes a tempót. Kissé könnyűnek érzem az elejét, ezért is lehet, hogy hamar kipörögnek a kerekek még aszfalton is. Kanyarban is érezhetően dől, és ha ilyenkor úthibán megyek keresztül, akkor egy sorral kijjebb pakolja magát. Nem gond, de figyelni kell rá, tudomásul kell venni, ez nem a sportkategória.
A szervizesek is teszik a dolgukat, de azért nem kell megfeszülniük. Van olyan kocsink, amelyik már háromszázezernél tart, és komolyabb hiba nem adódott. Persze van kivétel is. Az egyik i40 kombink, amibe ugyanez a motor van szerelve, már ekkor nagyon fogyasztotta az olajat. A diagnózis szerint elkopott a motor. Láss csodát, néhány héttel az 5 éves garancia lejárta előtt a blokkot garanciában kicserélték. Nem olcsó a szerviz, de annyira sokat nem kellett javíttatni, hogy panasz legyen a vállalhatatlan költségekre. Vannak lazaságok, de ez az elfogadható mértéken belül marad. Az üzembiztos működéshez ennyi elég. Néha azért a különleges kérdések esetén érezhető, hogy a szakembereknek nincs közük egy-egy speciálisabb problémához. Ilyen példa az, hogy random nulláz a fogyasztásmérő, vagy az a furcsaság, hogy 2000 fordulatnál lepadlózva a gázpedált, miért vált a motor hangja „sistergősre” egyes egyedeknél? Ezekre rendre az a válasz, hogy nincs ezzel semmi gond. Valamennyi kocsink 100.000km után már nyalogatja a motorolajat, 1 liter úgy 20.000 km-re elegendő. Érezhető, hogy a 30.000km két szerviz között kicsit túlzás.
A csomagtartó egy talány. Bevásárláshoz elegendő, de hamar megtelik, így csak kisebb családoknak vagy házaspároknak elegendő. Nem vészes, de azért 100 ezer felett már némi nyöszörgés és zörgés is előjött az utastérben. Az ülések huzata tartós, viszont a kormány és a váltógomb bőrözése hamar kopik. A hűthető kesztyűtartó zseniális. A benne tárolt üdítőt a legnagyobb melegben is gyorsan lehűti. Nem is tartok benne mást, erre ott a könyöktámasz alatti tároló. Típushiba, de az összes kocsiban nyekereg a kartámasz fedele. Egy darab rongyot kellett alá szorítani. Ez azért nem egy régi szoci autó, így ezt azért megmorogta mindenki. Természetesen ezek apróságok, de akit mélyebben érint az autózás, azokat talán érdekelni fogja ez a néhány észrevétel.
Összegzésképp, hogy vennék-e IX35-öst? Ezen az áron magánemberként nem. Ezzel együtt megéri az árát, ha csak a piacot szemlélem. Jól kinéző, szerethető, de vannak racionálisabb autók a piacon. Úgy gondolom, hogy ezt a kategóriát a divat szülte. A hétköznapokban nem látok olyan előnyt, ami indokolná a koncepciót, az árkülönbözetet és a fogyasztásbéli többletet. Kipróbáltam, jó volt, de most más következik. Hamarosan érkezik egy más márka hagyományos kombija. A család tagjai már siratják, mert annyira megnyerő és szerethető.
Hibalista
- Jobb első ajtó ablakemelő kapcsolója (kontakt hiba), néhány fényszóróizzó. Ezen felül csak a kopóalkatrészeket kellett cserélni. (Fékbetétek, tárcsák és folyadékok.) Az akkumulátor és a kuplung még eredeti.
Ide hordtam szervizbe
Auto Palace Hungary Kft.Sok dolguk nem akadt. A kötelező szervizeket 1-1 napközi időszakban elvégezték.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Megane 2,0 Gradtour | Következő autója? | Octavia 1,5 TSI |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
