Hyundai, akire lehet számítani, de nem kell sokat számolni
Szöveges ítélet
Az autót családon belül "örököltük" meg még 2017 januárjában, 110.000 km-nél. Ennek értelmében nem a piaci árnak megfelelően jutottam hozzá, de ezzel nincs is baj szerintem családon belül. Ezért az autó előélete ismert volt, előző tulaj szakszervízbe hordta, garanciális ideje alatt semmi baja nem volt. Szalonból lett kihozva, mondhatni full extrásan: panorámatető, elől-hátul ülésfűtés, 2 zónás digit klíma, elektromos ablakemelő, fűthető tükrök, EBD, ABS, visszagurulásgátló, gyári pótkerék, esőszenzor stb. Átvételkor kint éltünk Németországban, így igencsak jól jött a dízeles egyterű autó ingázáskor (havonta minimum 1x tettük meg feleségemmel az 1000 km-es utat, oda-vissza), megszolgálta magát. Fogyasztását tekintve szerintem a 7,5 litert sosem léptem át, bár maga az autó számítógépe szerint 7 liter volt az átlag fogyasztásom, de én mindig próbáltam lemérni és kiszámolni a valósat a megtett km és a megtankolt liter arányával. Kb így jött ki a 7,5 liter / 100 km. A tankja kellően nagy (~60 liter) így nem kellett állandóan tankolni járnom. Az utóbbi időben városon belül használtam (Esztergom), többek között ezért is döntöttem úgy, hogy itt az idő lecserélni. A többi ok: 160.000 km volt benne, féltem hogy idővel cserélni kell ezeket: vezérlés, kettőstömegű, részecskeszűrő, esetleg HVAC és elektronika (bármi)... Ezek súlyos százezrek... Ráadásul nemrég kellett kompletten az első és a hátsó féktárcsákat és pofákat is cserélnem (~150.000 Ft). És hát ugye dízel motorról beszélünk, ami köztudottan nem szeret 1-2 km-eket menni egy nap, tartósabb ideig. Az 1,7-es turbódízel ára pedig 2,6-2,9 millió Ft között mozog, hasonló felszereltséggel és km-el, és féltem, hogy ha sokat várok, áron alul fogom tudni eladni pár év múlva. Úgy gondolom, időben adtam el, de abban is egészen biztos vagyok, hogy az új tulajdonos nagyon jól járt vele, mert ha megkíméli, a következő 20-30.000 km alatt semmi gondja nem lesz vele. Mindenesetre számolni kell majd az előbb említett kiadásokkal. Summa summarum: mivel maximálisan elégedett voltam a márkával, a dizájnnal, a felszereltséggel, ezért újra Hyundai-t fogunk venni, de a pici baba érkezése miatt célszerűbb döntés volt a kombi. És akkor jöjjön az ami a legkevésbé tetszett az autóban: a csomagtér... Oké, hogy a hátul ülőknek rengeteg hely van, de ez sajnos a csomagtér rovására ment. Egész egyszerűen kicsi a csomagtere. A babakocsit csak atomjaira szedve tudtam betenni úgy, hogy más kb alig fért be mellé/alá/fölé/mögé... Ezért is született meg a döntés a kombi mellett, többek között. Ja, és a benzinmotor mellett is. Nem annyira szennyező, nem annyira büdös és hangos. És eddig olcsóbb is volt a benzin literje. Eddig...
Hibalista
- Kuplung kapcsoló (emiatt elszállt a visszagurulás gátló és a sebességváltási javaslás a műszerfalról), tempomat (valószínűleg a kapcsoló, mert néha bekapcsol, néha nem...), HVAC (hűtő-fűtő egység, de "magától" megjavult...). Komolyabb baja a 3,5 év alatt nem volt. Rendszeresen szervízeltem, kopó alkatrészeket, szűrőket, olajakat rendszeresen cseréltettem, bár nem szakszervízben. Sebességváltásoknál, visszaváltáskor mindig figyeltem, hogy ne kínozzam se a váltót, se a kuplungot.
Ide hordtam szervizbe
Esztergom
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Lacetti | Következő autója? | i30 kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
