Dömpi a légtoló
Szöveges ítélet
Én mindig azt vallottam, hogy az automata elveszi a vezetés élményét.
Belátom hatalmasat tévedtem, merthogy pont ellenkezőleg, meghozza.
A Párom azt mondta: „Vegyünk automatát, meglátod, imádni fogod, főleg a pesti dugóban.”
Egy Barátom (MJ) szerint: „Vagy már annyi idős, hogy megérdemelsz egy automatát.”
Ár-érték arányban a KIA Sportage és a Hyundai ix35 volt a két favorit. Az előbbi kívülről, az utóbbi belülről tetszett jobban. Sok más mellett fontos szempont volt az is, hogy általában csak szombaton tudok szervízbe menni. Végül a hasonló felszereltséggel árban jobb, és 5 ÉV KILOMÉTER KORLÁTOZÁS NÉLKÜLI GARANCIA -t adó típus nyert, mert havi 5-6000 km-t vezetek.
Ezek után eldöntöttük: Rendelünk.
Hyundai ix35 fehér színben 2.0 CRDi HP 4WD A/T 184 LE Style felszereltséggel.
Az ország összes Hyundai szalonjától kértem árajánlatot, melyben megírtam, hogy annál veszek, akitől a legjobb árat kapom.
Volt, aki nem is reagált. Olyan is volt, aki nem a megjelölt típusra adott ajánlatot, hanem raktáron lévőre. Némelyik enyhe túlzással, de nagyon udvariasan ezt válaszolta: Katalógusár, kell vagy nem…? Volt olyan is, aki egy kicsivel az ár alá ment. És akadt olyan is, akinél vettem.
Itt köszönném meg Kiss Tamás értékesítőnek és a szervizes csapatnak Miskolcon, hogy korrekt munkát végeznek, mert nem csak eladni akarnak, hanem meg is tartani az ügyfelet.
Láss csodát: a megállapodás alapján csak miattam bejöttek a szervizesek szombaton és nem csak kötelező szervizre!
KÖSZÖNÖM!!!
Saját tapasztalataim:
Először beleülve olyan érzésem volt, hogy megérkeztem,… itthon vagyok. Valahogy minden kézre esik és keresés nélkül is tudom, hol van.
Az automata váltó csak egy kicsit vált lassabban attól, mintha kézzel váltanék, de tanulékony és idővel összeszokik a vezetővel.
Az 50 km/órát és 90 km/órát tempomattal betartva folyamatos közlekedésben üzemmeleg autóval megerőltetés nélkül tudtam 6,3 l-ből teljesíteni.
Normál vezetési tempóban országúton és autópályán (50-50%, tempomat, ECO üzemmód) 7,2 l.
Autópálya 140 km/óra 80%, egyéb út 20% (tempomat, ellenszél, dinamikus gázadások, nagyrészt ECO kikapcsolva) 8,6 l.
Kb. ugyanilyen %-os elosztásban ECO módban 7,7 l.
Ezek a számítógép adatai nagyjából 300 km-es távokon, én még nem számoltam utána.
De szerintem valahol 7,8 l körüli lesz a nagy átlag.
Ez is szép teljesítmény, főleg, hogy nagyrészt 130-as tempóval hajtok. Ne várjunk csodát egy 1,6 tonna súlyú Dömpertől.
Szóval elég érzékeny a vezetési stílusra a fogyasztás. Autópálya után városba érkezve látványosan csökken az átlagfogyasztási érték. Ugyanez visszafelé is érvényes a gyors gázadásra.
Fogyasztásmérőt nullázva (sajnos minden tankolás után automatikusan nulláz), benzinkútról kilőve rögtön 66,3 l-es lett az átlagfogyasztás. Upsz…
Az automata ablaktőrlő nappal jól végzi a dolgát, de az éjszakai fényviszonyokhoz képest legalább 3 mp-el később töröl, mint az optimális lenne számomra.
A tükrök nagyok és ajánlott a használatuk! A jobb vál fölött hátranéz és sávot vált technikát felejtsük rögtön el, mert tükör nélkül hamar leamortizálhatjuk a mellettünk haladót és a saját autónkat.
A tolatókamera egy áldás. Centire lehet vele tolatni.
Az első lámpák a felépítés miatt magasan vannak és lassabban koszolódnak.
Ahogy az aszfalton gördül, olyan mintha egy limuzin lenne. Nagyobb emelkedőnél sem gondolkodik, hanem húz felfelé. A dízelmotor hangja nem zavaró, de bő gáznál nagyon felerősödik.(Persze el is indul, mint egy vadállat.)
A 4 méter széles fekvőrendőrön 50-nel való áthajtás mosolyt csal az arcra. És az ECO nélküli összkerekes elindulás is. Érdemes kipróbálni.
Az újságírók szeretnek minden autóba belekötni egy kicsit. Biztos ez a dolguk, de a pár kilométeres tesztvezetésből nem tudnak mindent mindenki szempontjából megítélni.
Nekik üzenem:
- Lejtmenetvezérlő (Mint azt a neve is mutatja, lejtő kell hozzá és nem dombocska. Az érzékelők majd eldöntik mi-micsoda. Kipróbáltam, nekem teljesen jól működik.)
- Kemény műanyag műszerfal (Kíváncsi lennék arra, hogy ki tapizza a műszerfala tetejét, ha éppen nem takarítja? A Párom szerint amúgy is bazira messze van.)
- Telefon összepárosítása az autóval (Elsőre sem igazán bonyolult, de ha már memorizáltuk, arra kell csak figyelni, hogy a telefonon kapcsoljuk be először a Bluetooth-t és csak utána indítsuk a motort. Így nagyon hamar automatikusan összekapcsolódnak.)
- A kék műszerfal világítás ismét csak emberfüggő (engem a Volkswagen-ben sem zavart). Szerintem jól eltalálták a színt és a fényerősségét is lehet állítani. Az információs kijelző világítását pedig ki is lehet kapcsolni, ha valakit zavar.
- Van, aki szerint a kormány nem ad elég visszajelzést. Más vélemény szerint meg túl sokat kell gépészkedni, hogy irányban tartsuk. („Kenyérszervós” LADA-ból ültek át?)
Szerintem meg jól tartja az irányt és ettől több visszajelzésre nincs szükségem. Tekerem, fordul.
A vezethetőségről csak annyit, hogy a nők köztudottan (Tisztelet a kivételnek) nem szeretnek este vezetni. Főleg nem esőben. Aznap amikor átvettük az autót, szakadt az eső egész éjszaka, de a Páromat egyik sem zavarta. Csak rótta a köröket a városban. És a végén egyszerübben és ügyesebben parkolt le az ismeretlen autóval, mint a saját kocsijával.
Összegzés:
ix35-öst vezetni semmivel sem különb érzés, mint akármilyen autót, de mégis más...
Hibalista
- Csak 1000 km-es olajcsere és kizárólag számítógéppel programozható automata ajtólezárás bekapcsolása miatt volt szervizben.
Ide hordtam szervizbe
Borsod Autó Kft. - 3526 Miskolc, Zsolcai kapu 9-11
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7400 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | D Corsa cosmo plus | Következő autója? | Hyundai, ha hosszú távon beválik. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
