Hunyadi Ioniqă
Szöveges ítélet
Cégautó. A keretemből sokféle félig puccos kocsit vehettem volna, de úgy voltam vele, hogy, ha most nem veszek ilyent akkor talán soha. Az „ilyen” leginkább a méretre vonatkozik, az Ioniq az alsó-közepes ötajtósok és kombik között kb. félúton helyezkedik el. Tökéletesen alkalmasnak tűnt a feladatra, aminek legnagyobb része munkábajárás egyedül egy viszonylag távol levő vidéki munkahelyre, kisebb része rövidebb-hosszabb utak egy-két családtaggal, nem túl sok csomaggal. Teljes létszámú sokcuccos nyaralásra van másik autónk, ezért a helykínálat nem volt szempont. Nyugodtam mondhatom, hogy beigazolódott, hogy a feladatra tökéletesen alkalmas.
A jó tulajdonságai: takarékos (nagyon), jól elférni benne, kényelmes, jó az ergonómiája. A kezelőszervek kimondottam minőségiek, szépek, jól kezelhetőek. Amit tud, azt általában jól tudja. Jó úton csendes, egészen dinamikus (ez főleg a villanymotor érdeme), mozgékony, jól manőverezik, stabil. Lassú manővereknél (pl. parkolás) gyönyörűen kúszik, nagyon könnyű kezelni. Gyönyörűen szól benne a (Infiniti – feláras) zene (ez nekem fontos).
A rossz tulajdonságai: rossz úton elég sok, bár nem hangos, de számomra idegesítő zajt produkál (elkényeztetett a Volvo), a karosszéria alsó zajszigetelése elég gyenge, behallatszik a futómű zaja. Lehet, hogy itt gazdálkodták ki a hibrid akku árát. A sebességváltónak elég fura a programozása: normál automata módban viszonylag hamar visszakapcsol, de ha áttolom kézi üzemmódba, utasít hogy kapcsoljak fel. Ezért emelkedő előtt vagy autopályás gyorsításnál inkább áttolom kézibe, a 6. fokozatba. A szervízintervallum 15.000 km, amit, mivel szívómotor van benne, kissé overkillnek érzek. Autópályák hosszú emelkedőköin, ha nagyon lemerült az akku, lomhává válik.
A sávtartó valahogy nem a gusztusom szerint működik, összesen kétszer ha használtam. Lehet, hogy ez csak az én heppem. Szerencsére beállítható, hogy állandóan kikapcsolva maradjon.
Érdekes, hogy a nyári (4,8) és a téli átlagfogyasztás (5,6) között majdnem egy liter a különbség, bár lehet, hogy ebben az azóta bevezetett E10-es benzinnek is van némi szerepe. Leginkább autópályán és városban használom.
Összefoglalva: tudásban, kényelemben, megbízhatóságban (eddig úgy tűnik), dinamizmusban és fogyasztásban a hasonló árú és motorteljesítményű minőségibb dízel tömegmodellek szintjét hozza. Néhány filléres okosságnak a csomagtartóban még örültem volna.
Hibalista
- jég- és páraérzékelő a szélvédőn. Garanciában javítva.
Ide hordtam szervizbe
Ivanics Budapest. Nem hazudtolták meg a korábbi jó tapasztalataimat.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 35500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Volvo S60 | Következő autója? | Még nem tudom |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
