Az új Prius
Szöveges ítélet
Külföldről hoztam be, garanciális, az első 12000 km után leírom tapasztalataimat mivel sok "hülyeség" kering róla youtubon, meg másutt.
Hibrid módban autópálya 130-140 tempóval 5l átlaggal elmegy (2500 -as motorfordulat 130-nál), ezzel még a Prius III-t is veri..meg a dízelek többségét...(dízelolaj energiája 10%-kal több mint a benziné így akit érdekel ez annyi mintha 4.5L/100km dízel fogyasztással menne!!)
Szuper csendes a hajtáslánc, a DSG váltó észrevétlenül és gyorsan vált gyorsítás közben. Teljesen feltöltött (9 Kwh) akkisval tényleg elmegy kb. 60 kmt városi üzemben. Kb. 5-6Ft/km áramköltséggel otthonról töltve. Kb. 15% töltöttségnél visszavált hibrid módba így kb. 12-13 Kwh/100kmh fogyasztás adódik átlagban.
A benzinmotor csendes, lassú üzemben be sem indul csak a villanymotor hajt. Ilyenkor nincs kuplung csúsztatás mint a VW DSG-nél így a bakkecskézés meg a remélhetőleg hibalehetőség is kisebb.
Csak elektromos módban a 60LE villanymotor hajt, ez is elég ahhoz h. pl. az érdi emelkedőn az M7-en 120-al felmenjen a kocsi..
A lényeg h. hibrid üzemben simán megy 3-5 kmt csak árammal, és tűrhető gyorsítást is tud így, tehát városban sokkal többet lehet csak elektromosan autózni mint egy Prius III-val, alig alig kapcsol be a benzinmotor gyorsításoknál.
Kényelem: a bőrkárpit az első üléseken hűthető 3 fokozatban és minden ülés fűthető.
A radaros sávtartó tempomat autópályán lényegében önállóan elvezet várostól városig, annyit kér h. tarsd a kormányon a kezed..az automata vészfék funkció ilyenkor is aktív amit már szerencsére megtapasztaltam...
Zajszint: a kerekek felől több surrogás jön be mint szeretném, de pl.a motorhang alig van, pl. autópályán 130-nál ha elektromosba váltok nem is hallani a különbséget.
Frissítés 2021 tavasz: a téli üzemet ülésfűtéssel+kormányfűtéssel ki lehetett bekkelni, a motort fűtéshez csak 3-5 fok alatt kapcsoltam.. így a város és agglomerációs üzem szinte teljesen elektromos volt, a benzin átlagfogyi így 12ekm alatt 1.6L/100km volt amiben benne van h. a benzinmotor lényegében csak a vidéki utakon ment.
Gyorsítani elég jól képes 100-120 körül is hála a villany besegítésnek...kb. megfelel hasonló teljesítményű td vagy benzines érzésnek..
Hibalista
- Szinte új, még semmi...kop kop kop...olajnyomás szenzor. Garanciában cserélve.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző autója? | Prius III | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.1/10) |
