Napjaink japánja
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem?
Első tapasztalatok:
Több mint félmillió kilométerrel a lábamban eleinte rendszeresen lefulladtam vele. Szerintem a legalsó fordulatszám tartományban erőtlen. Furcsa volt eleinte, hogy az esőérzékelő állásban indításkor az ablaktörlő mindig törölt egyet. Ez csak a szúnyogok elkenésére jó, nem is értem. Tanácsos csak az első cseppek megjelenésekor automatára kapcsolni, ha nem akarjuk, hogy szárazon járjon az ablaktörlő. Tankolásnál az első lekattanás után, még jócskán 10 liter feletti nafta betölthető a rendszerbe egy kis játszadozással. Így sikerült nem egyszer 74 liter felett betöltenem a 70 literes tankba. A szalonból hazafelé már észrevettem, hogy az amúgy igen csendes utastérbe feltűnően behallatszik a gyári hankook abroncsok búgása. Ennek kiküszöbölését egy gyors Michelinre váltás orvosolta is.
Hosszabb távú tapasztalatok:
184cm-es magasságommal kényelmesen elférek mindenhogyan, de szerintem az ülőlap hossza kicsit rövid. 40e km-nél a kormányon egy helyen elkezdett feljönni egy hártyavékony réteg (nem is értem mindek rá). Kicsit utána olvastam, és valamennyire megnyugtatott, hogy típushibának írják. A fogyasztásom beállt 5,8-6,5 közé attól függően, mennyire sportos az ember. Mivel én inkább az vagyok, ezért is írtam lentebb a magasabb számot. Az erősen megdöntött A oszlop néha kitakar a kereszteződésben egy bizonyos sebességgel érkező járművet.
Kinek ajánlom?
Minden racionális gondolkodású embernek, aki már egy kicsit unja a japánokat. Aki egy megbízható, jó kidolgozású, szép, autót szeretne. Akinek szempont az „olcsó” fenntartható (szerviz, casco, stb). Aki különlegességet szeretne, de mégse irigyelje senki érte.
Kinek nem ajánlom?
Aki azt szereti, hogy az autópályán villogtatva takarodnak előle a belső sávból. Aki presztízskérdést csinál az autójából.
Összességében:
Többször jártam Koreában, Ázsia többi országában, és Amerikában, a márkának sokkal nagyobb imázsa van odakint, mint a vén Európában, és főleg Magyarországon. A méretével sokan nincsenek tisztában a kecses formája miatt. Belül sokkal tágasabb mind gondolnánk, és olyan méretű dolgokat el tudunk vele hozni, hogy a hajunk égnek áll. Eddig nagyon megbízható, és szerethető autó benyomását tette rám. Az 5 év garancia megnyugtatja minden téren az embert. Azért inkább a negatívumokat emeltem ki, mert abból jobban tanul az ember.
Hibalista
- Első két parkolóradar, garanciában cserélték.
Ide hordtam szervizbe
Leier BMW-HYUNDAI Győr
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mazda 6 | Következő autója? | Santa FEE vagy X3 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
