Kedvenc Pofázó I40-em.
Szöveges ítélet
Az autót Budapesten helyezték üzembe, majd közel 5 év használat után a győri Leier BMW-Hyundai kereskedés kezdte el árusítani 73000 kilométerrel. Ekkor még volt fél év garancia (októberi az autó). Ismert előélettel nem volt nagy zsákbamacska, így hitelre megvettem. Látszatra nagyon szép állapotú volt, aztán később derült ki, hogy a tolatókamera nem azért homályos, mert koszos, hanem mert döglődik. Ezt kicseréltettem garanciában a közelsége miatt könnyen elérhető Hyundai Hoványnál. Elég lassan ment az alkatrészbeszerzés, de a végén jól működik. Nem sokkal később szereltettem rablásgátlót az autóba, ekkor az ottani szerelő vette észre, hogy a motortérnyitás érzékelő gombja nem működik.
Megint Hovány- megint garancia, de itt már vitám volt velük, mert szerintük ez kopóalkatrész. Kicsit hivatkoztam a Fogyasztóvédelmiekre, aztán megbékéltek és kicserélték. Megint lassan ment. (Várakozás alkatrészre-várakozás időpontra).
Később - miután a Hoványnál 2x járt szerelő kezében - észrevettem, hogy az akkuban nincs elég desztvíz, utánatöltöttem.
Lassan eljött a 20000 km-es futás a vásárlás után, aminél már javasolta az ismerős autószerelő, hogy nem várjam ki a 30000-et, cseréltessek olajat+ a szokásos dolgokat.
Kértem Hoványéktól árajánlatot, hát nem lett benne köszönet. Pár dolgot a piaci ár (és ott legdrágábbra számolva) HÁROMSZOROSÁÉRT akarták elsütni nálam.
Na itt lettek elfelejtve.
Én megvettem mindent, ami kell (Bárdy+Unix), az ismerősöm kicserélt mindent, és ekkor jött a harmadik meglepetés: az első féktárcsákat és betéteket is cserélni kell (kb 1 mm volt a betéteken.) Ezt már Hoványék is láthatták volna, nem szóltak. Ismét Unix, nagyon profin kiszolgáltak és nem voltak drágábbak, mint bárki más.
Akksit is vettem, mert az 5 év, az öt év, jön a tél, ez meg egy diesel, nehogy gond legyen.
Nagyon szuper az autó. Nagy, jól megy (ez 30000-be került.:-) ), hoszzú utakon is nagyon kényelmes, csendes nagy sebességnél, család+3 kutya nagyon kényelmesen elfér. Kombi lévén a csomagtartó hatalmas, jól pakolható.
Egyedül a PREMIUM verzióhoz adott 18"-os kerekeket említeném elhibázott gyári ötletnek, de csak a magyar "utak" miatt. Néhány helyen akár balesetveszélyesek is a gödrök (Róbert KÁROLY körút).
Tetszik a műszerfalon a sok kijelző, rengeteg visszajelzés van mindenről, kiváló minőségben. (A gyerek zenélő autónak hívja. :-) )
A két legszuperebb találmány a kocsiban: Automata váltó (ez az első ilyen autóm), és az automata parkolófék.
Persze a tempomat is az, bár a ráfutás-gátlás igencsak hiányzik a tudásából.
Valaki letörte a jobb tükrömet, hát az elég drága lett volna újonnan, de használtban szereztem egyet "olcsón" :-).
Nagyon tetszik, remélem még sokáig használhatom.
Hibalista
- Használtan vettem, bér-cégautó volt, de minden előzményét ismerve választottam. - Eddig elromlott: - - Tolatókamera - - Motortér nyitásérzékelő
Ide hordtam szervizbe
Hyundai Hovány (Budapest, Máriássy u.)
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 73000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | SX4 1,5 GLX | Következő autója? | I30 Kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
