Imádtam minden percét vezetni
Szöveges ítélet
Céges autónak, automatán kívül teljes extrával kaptam az autót. Hogy ez mit jelent? Ülésfűtés elől, hátul (!). Üléshűtés. Kormányfűtés. Sávtartó elektronika. Napfénytető. Bőr ülések. Memóriás, elektromos ülések. Kombi, csomagtérelválasztóval. Navigációs rendszer.
Mindez 9 millió alatt. Ergonomikus kialakítás, minden kényelmes helyen, funkcionálisan elhelyezve. Mindösszesen 4 olyan apróságot találtam, ami inkább kifogáskeresés eredménye, mindsem probléma. A sokat vitatott, csupán 1,7-es dízelmotor. Bár az én változatom 136 LE volt, mégis érezhető, hogy az autó mérete, útfekvése elbírna többet is. A váltó fokozatbeállítása. Az 1-2 között túlságosan nagy fokozatkülönbség. A navigáció érintőképernyőjének lassúsága. Érezhetően kevés rezgéscsillapítás a műszerfal belső részeiben.
Összességében egy fantasztikusan összerakott és megtervezett autó. Imádtam vezetni, csak jó élményem fűződik hozzá. Előző autóm egy Mercedes E220 volt, amit sok más ok mellett azért is utáltam, mert az ár-érték arányt sehol nem találtam se kívül, se belül, se vezetés közben, se a megítélésében. A Hyundai ezt minden pontjában felülmúlta. Ez biztosan sokak számára furcsán hangzik majd, de az I40 több ponton is túlteljesítette a Mercedest. Ha választanom kellene a kettő között? Őszintén? Csak azért döntenék a Mercedes mellett (privát), mert anyagilag jobban járnék. Ha csak úgy kapnék egyet, rögtön eladnám, vennék egy I40-et, és a maradék pénzből elmennék egy világkörüli útra, amely után visszatérve boldogan ülnék vissza a Hyundai-ba.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Leier Győr
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 10 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | E220CDI | Következő autója? | Peugeot 508 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
