A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » i40 (2011)

i40 1,7 CRDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Drága dolog a szerelem

Szöveges ítélet

Két éve vettem egy Hyundai I40 1.7-es CRDI motorral, kombi, prémium felszereltséggel. Soha nem gondoltam, hogy koreai autót vegyek, de egyrészt ennek nagyon megfogott a formája, másrészt a párom 10 éve nyúzott egy KIA-t és semmi baja nem volt. Eredetileg benzinest akartam, de aztán rátaláltam a jelenlegi autómra, amit egy ismerős árult, jó áron, kevés (garantált) km-el. Úgy voltam vele, hogy nem gond a diesel, ha már éves szinten 50 ezer km-t vezetek.
Szóval megvettem az autót 6 évesen, 68.000 km-el. Nagy tágas, minden frankó. A munkámból adódóan fontos a telefon kihangosító, van is benne, de sajnos nem működik jól. Én hallom akivel beszélek, a túlodal viszont szakadozottan hall engem. Megkérdeztem erről a garancia szervizt és itt a totalcaron a kütyüdokit is, ez sajnos gond a Hyundaioknál, cserélni lehetne, 400 ezerért. Marad ez. Kb 9 hónap után észrevettem egy kis tócsát a kocsi alatt, kiderült, hogy a hűtő sarkán van egy kis rohadás. Hűtő csere 90 ezer.
Idén januárban kezdődött egy szép kis kálvária, a hyundaiosok anyukája biztos sokat csuklott. Először a kormányösszekötőnél valamilyen alkatrészcsere, 50 ezer. Utána jött a kormányoszlopból kopogás. A szerelőm azt javasolta, hogy vigyem be garanciaszervizbe, mert ő nem tudja megbontani, hogy lássa mi a gond. Kiderült, hogy egy 2 ezer forintos alkatrész ment tönkre (gyakorin az I40-eseknél), 90 ezer a javítás futómű beállítással együtt. Ha nem garanciaszervizbe viszed ez lehet 150 ezer is, mert a szerelőd kiszedi, elküldi kormányoszlopot javításra, ami 100 ezer lenne, majd visszaszerelés, stb…
Júniusban jött az igazi élvezet. Egyszer csak elment az erő a kocsiból, pont a garancia szerviz előtt, ráadásul két héttel korábban észrevettem hirtelen üzemanyag fogyasztás növekedést. Bementem, rákötötték a gépre, kiderült, hogy kényszer regenerálni kell a részecskeszűrőt. Megtörtént 15 ezerért, plusz olajat is kellett cserélni, mert ettől megnőtt a motorolaj szint. Ezután kuplungcsere (230 ezer), majd észrevettem, hogy továbbra is hígul a motorolaj. A garancia szerviz ismét rákötötte a számítógépre, ami kimutatta, hogy hibátlan az autó. Mivel híg olajjal nem mehetek, ismét olajcsere (30 ezer), plusz kitisztítottak egy csövet, amit egy koreai autó specialista javasolt. Nem oldotta meg a gondot, így elmentem részecske szűrő tisztításra (80 ezer + az ismét híg olaj miatt olajcsere 30 ezer). A fogyasztásom visszaesett (a kijelző szerint 7,4-ről 6,0-ra). Ha tankolási mennyiségből én számolom, akkor 5 liter körül van a fogyasztás, szóval a számítógépre nem lehet adni. (Város, nagyváros, autópálya, stb, mindenhol használom)
1500 km múlva ismét magas az olajszint. Vissza a garanciaszervizbe, kiszedték a porlasztót, elvittem bevizsgáltatni. Kiderült, hogy 4-ből háromnál rossz a visszaáramoltatási mennyiség. Vettem 4 porlasztót (szerencsére családi kapcsolatok miatt 90 helyett 50 ezer/darab áron)… Beszerelték, 50 km múlva ismét magas olajszint. A jó édes q…. anyját. Elmentem a korábbi szerelőmhöz, ő azt javasolta, hogy frissítsünk szoftvert az autón, mert valószínűleg folyamatosan regenerál, ez hígítja az olajat, viszont nem jelzi problémának a számítógép. Megtörtént, majd leeresztettük az olajat, pontosan lemértük, hogy mennyi . A garancia szervízben elkezdtek vele autózni, közben számítógépen nézték a regenerálást. 300 km alatt nem regenerált a szoftverfrissítés után, és az olajszint is ugyanannyi maradt. Úgy tűnik sikerült elkapni a problémát, de azért gyomorideggel nézem hetente az olajszintet. Közben még első féktárcsa és fékbetét csere, majd újabb 1000 km múlva jelzett a hátsó fékbetét is. Most 160 ezer km van a kocsiban.
Sokan mondták, hogy adjam el, de nem fogom. Egyrészt hibás autót nem fogok, mert egy becsülete van az embernek. Másrészt ami probléma volt vele, az mindenkinél elő fog jönni, mert a fék, a porlasztó, stb mind kopóalkatrész. A részecskeszűrő tisztítást is meg kell csináltatni, ha már városban is használod… De a legfontosabb, hogy szeretem az autót.
Hogy megbántam-e? Nem. Volt már sok autóm, és rájöttem arra az igazságra, amit becsületesnepper mindig mond, hogy ami a két rendszám között van az elromolhat. El is fog, viszont a drága dolgokat szerencsére kicseréltem. Szóval kb két évig még szeretném megtartani, aztán lehet, hogy ismét veszek egy koreait, persze csak ha lesz valami jó kombi. Ha nem, akkor Toyota vagy Skoda. De akkor már benzinest.

Hibalista

- Porlasztó,kormányoszlop, hűtő, koszos részecskeszűrő

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2012
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 68000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 92000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 3 Következő autója? Octavia, SuperB
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai i40 2011 (2012)

További ítéletek (13 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)