A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » i30 (2017)

i30 1.5 DPI FL Comfort 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem szívás ez a szívó!

Szöveges ítélet

Üdvözlet!

Koros Opel astra G autómat kisebb-nagyobb kálváriával erre az auóra cseréltem. Első körben Renault GS IV-em volt, ami csalódás lett (írtam arról is népítéletet) így átgondolva a dolgot visszamentem az alapokhoz. Szívó benzin, nincs automata váltó és kombi legyen. Ezzel szinte meg is érkeztem a Hyundai i30 1.5 DPI-hez ebben az árkategóriában. A Hyundai-ról egyre többet és jó véleményeket lehet olvasni, illetve nemzetközi statisztikákban is látszik, hogy rengeteget javultak. Magáról a 1.5 DPI teszteket is olvasva érdekessé vált ez a típus.

Végül Kecskeméten tudtam egy tesztvezetést leszervezni, így oda mentem át Szegedről és ott is vettem meg. A motor ereje 110LE és 144Nm nyomaték a mindennapos használatra elegendő, vannak persze olyan helyzetek, amikor kell kompromisszumot kötni,de az esetek 90%-ban teljesen elegendő. Valamelyest a G astrához tudom hasonlítani, és mivel azon nevelkedtem nekem nem volt zavaró a vezetési stílus, ahogy a szívó motorokat kell vezetni. Felszereltségi szintben a comfort szintet kértem, de sok extrát tettem még bele (már majdnem prémium szint lett).

Én 188cm és 135kg vagyok, mondhatni nem az átlagos felhasználó. Kényelmét tekintve jó az autó (van olyan kényelmes mint a GS IV), talán kicsit lehetne szélesebb az ülőlapja elől. Magam mögött a hátsó ülésen a lábam épp elfér, fejtér rendben van. Jó benne utazni, nem fárasztó hosszú távon sem.

Alapjában véve csendes (sokkal csendesebb a GS IV-nél, főleg szélzaj tekintetében) az autó még pálya tempónál is. A motor zaj csekély (még pályán is 4000-es fordulaton), a szélzaj is rendben van. Ahol lehetne jobb az a gördülési zaj, mivel érdesebb útfelületen megjön a zaj a kerekek felöl (nekem a gyári 17-es felni van rajta), de az sem zavaró. A futóműve szerintem jó, jól csillapít, még 17-es kerekekkel is.

Csomagtere jó. Balatoni nyaralásunkon mindent is vittünk és elfértünk. Néha jobb lenne, ha mélyebb lenne a csomagtér, de másrészről meg jól jönnek a csomagtér alatti rekeszek, mivel minden apróság belefér.

Az infotainment (8"-os) rendszere nagyon jól működik, gyorsan reagál és stabil. Igen, a grafika része kicsit idejétmúlt, de maga az egész egy érték szerintem különösen mostanában, amit olvasni az egyes modern infotainment rendszerekről (VW csoport). Android Auto része is gyors és jól működik. A vezeték nélküli telefontöltő is jól teszi a dolgát.

A vezetés támogató rendszerek közt, a sávtartó része, valóban agresszív - tud zavaró lenni de könnyen kikapcsolható a kormányról. A 6 hangszórós HIFI - inkább nevezném zene rendszernek - tűrhetően szól. Alap rendszerekhez képest élvezetes tud lenni a hangzás, de persze nem HIFI minőség. Kicsit bántam is, hogy az I30-hoz nem lehetett konfigurálni a Krell rendszert.

A kuplungját szokni kell, nehéz eltalálni, hogy mikor is kezd fogni. A váltója jól kapcsolható.

Fogyasztása jó! Szeged - Siófok - Szeged, 4 felnőtt, 1 gyerek és a csomagok, pályán, 6.7L. Tankolással igazolva a fedél-zeti számítógép adata. Ahogy egyes fórumokon olvasom, autóúton 90-100km/h, ki lehet hozni az 5L-es fogyasztást. Városban 8-8.5L.

Összeszerelési minősége kiváló, igaz még csak 4000km-et mentem vele, de nem recseg benne semmi és ezt olvasom több helyről, hogy ez később sem fog érdemben változni. Előző autómban 65.000-nél már recsegett-ropogott belül minden.....

Szerviz tapasztalatok még nincsenek, de az árakat tekintve hasonlókat olvasok mint más márkaszervizeknél.

Én úgy gondolom, hogy katergóriájában, ilyen felszereltséget tekintve egy nagyon jó vétel tud lenni az I30, a 110LE-s teljesítmény meg mindenki el tudja dönteni, hogy neki elegendő -e.

frissítés:
11000km után teljesen problémamentes az autó. Karbantartási költsége nem kiemelkedő, hozza az áltagos díjakat.

Ami egyre jobban zavar, az a futómű felöl érkező (gördülési) zaj. Többet használom pályán és rosszabb minőségű utakon, ahol már fárasztó a hosszabb utazás a kocsiban. Ebben jelentősen elmarad a konkurenciától, sajnos erre nem jutott Hyundai-nál. Aki érzékeny az ilyen zajokra, annak nem ajánlom az I30-at, vagy utólagos zajcsillapításon gondolkozzon el.

23.000km frissítés. Nincs gond a kocsival. Kormánynál volt egy surlódó hang, amit betudtak a típushiba kormánycsapágynak és gariban cserélték. Természetesen nem ez volt a gond. Kicsit jobban szétszedték, megtalálták a problémát, műanyagok értek egymáshoz. Jelezték a Hyundai felé. Igazából a szétszedés - összerakás megoldotta a problémát.
Összeszerelési minőség azért nem kiváló, inkább átlagosnak mondanám.

Hibalista

- kormánynál surlódás

Ide hordtam szervizbe

Treff Autoház

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2021
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Grand Scenic IV Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai i30 2017

További ítéletek (14 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A Volga imitátor

i30 1.0 T-GDI DCT Life - 2022
2022.07.04 4000   -

Családi csapató.

i30 1.5 T-Gdi Mhev - 2020
2022.04.04 6500   -

Családi józanság

i30 1.4 MPI Family - 2019
2021.01.18 5500   -

Drága lábáztató

i30 1.4MPI kombi (PDE) - 2018
2019.12.29 22000   -

Hozza, amit kell

i30 1,5 DPI - 2022
2022.11.21 11000   -

Hunyadi Piroska

i30 1.4 T-GDI M/T, 5-ajtós, comfort - 2019
2019.02.18 16000   -

Ideális nagypapa-autó

i30 1,5 DPI - 2020
2024.03.01 48000   -

Jó autó rossz motorral

i30 1,6 CRDi HP 136 LE - 2019
2022.02.08 50000   -

Jóska a vörös ördög

i30 1.4 T-GDi - 2018
2019.08.19 24000   -

Kellemes utazós.....

i30 1.6 D Comfort - 2017
2017.12.11 12000   -

Konzervativ -Sporolos sprinter 2.resz

i30 1.4 T-gdi Family Kombi - 2017
2018.02.25 10000   -

Konzervativ -Sporolos sprinter.

i30 1.4 T-gdi Family Kombi - 2017
2018.02.20 10000   -

Majdnem mind a 998 cm3-ét szerettük :)

i30 1.0 T-GDI kombi - 2021
2024.11.27 40000   -

Praktikus és takarékos társ

i30 i30W 1,6 CRDi HP (136LE) - 2020
2021.06.25 30000   -

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)