Nem szívás ez a szívó!
Szöveges ítélet
Üdvözlet!
Koros Opel astra G autómat kisebb-nagyobb kálváriával erre az auóra cseréltem. Első körben Renault GS IV-em volt, ami csalódás lett (írtam arról is népítéletet) így átgondolva a dolgot visszamentem az alapokhoz. Szívó benzin, nincs automata váltó és kombi legyen. Ezzel szinte meg is érkeztem a Hyundai i30 1.5 DPI-hez ebben az árkategóriában. A Hyundai-ról egyre többet és jó véleményeket lehet olvasni, illetve nemzetközi statisztikákban is látszik, hogy rengeteget javultak. Magáról a 1.5 DPI teszteket is olvasva érdekessé vált ez a típus.
Végül Kecskeméten tudtam egy tesztvezetést leszervezni, így oda mentem át Szegedről és ott is vettem meg. A motor ereje 110LE és 144Nm nyomaték a mindennapos használatra elegendő, vannak persze olyan helyzetek, amikor kell kompromisszumot kötni,de az esetek 90%-ban teljesen elegendő. Valamelyest a G astrához tudom hasonlítani, és mivel azon nevelkedtem nekem nem volt zavaró a vezetési stílus, ahogy a szívó motorokat kell vezetni. Felszereltségi szintben a comfort szintet kértem, de sok extrát tettem még bele (már majdnem prémium szint lett).
Én 188cm és 135kg vagyok, mondhatni nem az átlagos felhasználó. Kényelmét tekintve jó az autó (van olyan kényelmes mint a GS IV), talán kicsit lehetne szélesebb az ülőlapja elől. Magam mögött a hátsó ülésen a lábam épp elfér, fejtér rendben van. Jó benne utazni, nem fárasztó hosszú távon sem.
Alapjában véve csendes (sokkal csendesebb a GS IV-nél, főleg szélzaj tekintetében) az autó még pálya tempónál is. A motor zaj csekély (még pályán is 4000-es fordulaton), a szélzaj is rendben van. Ahol lehetne jobb az a gördülési zaj, mivel érdesebb útfelületen megjön a zaj a kerekek felöl (nekem a gyári 17-es felni van rajta), de az sem zavaró. A futóműve szerintem jó, jól csillapít, még 17-es kerekekkel is.
Csomagtere jó. Balatoni nyaralásunkon mindent is vittünk és elfértünk. Néha jobb lenne, ha mélyebb lenne a csomagtér, de másrészről meg jól jönnek a csomagtér alatti rekeszek, mivel minden apróság belefér.
Az infotainment (8"-os) rendszere nagyon jól működik, gyorsan reagál és stabil. Igen, a grafika része kicsit idejétmúlt, de maga az egész egy érték szerintem különösen mostanában, amit olvasni az egyes modern infotainment rendszerekről (VW csoport). Android Auto része is gyors és jól működik. A vezeték nélküli telefontöltő is jól teszi a dolgát.
A vezetés támogató rendszerek közt, a sávtartó része, valóban agresszív - tud zavaró lenni de könnyen kikapcsolható a kormányról. A 6 hangszórós HIFI - inkább nevezném zene rendszernek - tűrhetően szól. Alap rendszerekhez képest élvezetes tud lenni a hangzás, de persze nem HIFI minőség. Kicsit bántam is, hogy az I30-hoz nem lehetett konfigurálni a Krell rendszert.
A kuplungját szokni kell, nehéz eltalálni, hogy mikor is kezd fogni. A váltója jól kapcsolható.
Fogyasztása jó! Szeged - Siófok - Szeged, 4 felnőtt, 1 gyerek és a csomagok, pályán, 6.7L. Tankolással igazolva a fedél-zeti számítógép adata. Ahogy egyes fórumokon olvasom, autóúton 90-100km/h, ki lehet hozni az 5L-es fogyasztást. Városban 8-8.5L.
Összeszerelési minősége kiváló, igaz még csak 4000km-et mentem vele, de nem recseg benne semmi és ezt olvasom több helyről, hogy ez később sem fog érdemben változni. Előző autómban 65.000-nél már recsegett-ropogott belül minden.....
Szerviz tapasztalatok még nincsenek, de az árakat tekintve hasonlókat olvasok mint más márkaszervizeknél.
Én úgy gondolom, hogy katergóriájában, ilyen felszereltséget tekintve egy nagyon jó vétel tud lenni az I30, a 110LE-s teljesítmény meg mindenki el tudja dönteni, hogy neki elegendő -e.
frissítés:
11000km után teljesen problémamentes az autó. Karbantartási költsége nem kiemelkedő, hozza az áltagos díjakat.
Ami egyre jobban zavar, az a futómű felöl érkező (gördülési) zaj. Többet használom pályán és rosszabb minőségű utakon, ahol már fárasztó a hosszabb utazás a kocsiban. Ebben jelentősen elmarad a konkurenciától, sajnos erre nem jutott Hyundai-nál. Aki érzékeny az ilyen zajokra, annak nem ajánlom az I30-at, vagy utólagos zajcsillapításon gondolkozzon el.
23.000km frissítés. Nincs gond a kocsival. Kormánynál volt egy surlódó hang, amit betudtak a típushiba kormánycsapágynak és gariban cserélték. Természetesen nem ez volt a gond. Kicsit jobban szétszedték, megtalálták a problémát, műanyagok értek egymáshoz. Jelezték a Hyundai felé. Igazából a szétszedés - összerakás megoldotta a problémát.
Összeszerelési minőség azért nem kiváló, inkább átlagosnak mondanám.
Hibalista
- kormánynál surlódás
Ide hordtam szervizbe
Treff Autoház
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2021 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Grand Scenic IV | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
