Majdnem mind a 998 cm3-ét szerettük :)
Szöveges ítélet
Kettőt is vettünk belőle :D
Az első egy 2018-as manuális váltós volt (az is 1.0 T-GDI), azt 3 évig használtuk, később cseréltük egy 2021-es szintén 1.0 T-GDI automatára.
Az autó kényelmes, tágas, megbízható. Mindkettővel nagyon elégedettek voltunk.
Két dolgot részleteznék, mert ezekről hallottam mindig rosszat, pedig nekem nagyon jó tapasztalatom volt vele:
Az 1 literes, 3 hengeres motor:
Ezekről csak rosszat hallani/olvasni, pedig nekünk nagyon bevált. A hosszútávú tartósságáról nem fogok tudni nyilatkozni, hiszen 85e km-nél eladtuk a másodikat is, de maga ahogy üzemel az szerintem szuper.
-Csendes, szinte minden fordulatszámon. Nem ráz, nem rezonál.
-A fogyasztása egy álom, nekünk a hosszútávú 5.6l (több pálya mint város, pályán többnyire GPS szerinti 130km/h), országúton vagy pályán 110km/h-ig bemegy 5l alá. Németországon keresztül a limit nélküli autópályán 130-160km/h közötti sebességgel csinált egy 5.3l-t.
-Ereje bőven elég, sosem volt sportautóm, de szerintem kellően fürge (többnyire ketten ültünk benne). Gyorsul is és magasabb sebességnél sem szenved (Szintén a németeknél ki akartam próbálni hol a vége, 195km/h-nál én adtam fel, a motor nem erőlködött, szépen gyorsult, hangja sem panaszkodott)
Automata váltó:
-Kevesebbet fogyasztott mint amit én korábban a manuálissal produkáltam (5.9l vs 5.6l)
-Nagyon jól lehet érezni, hogy mekkora gázra hogy reagál, agresszívan akarok gyorsulni, vagy épp komótosan autózni.
-Az egyetlen furcsasága, ahogy a tempomattal viselkedik, ha a tempomat be van kapcsolva akkor agresszívan váltogat vissza minden nehezítő körülményre, simán levált 6-ba 130-nál egy enyhe emelkedőn az m7-en, ott ahol tempomat nélkül gázadásra sem. (De volt olyan, hogy szerintem a szembeszélre váltott vissza :D )
Hibalista
- -Még az eggyel korábbin kellett gyertyát cserélni, mert a hivatalos szervízperiódus előtt megadta magát. Ami miatt kellemetlen, hogy utólag a szervíz közülte, hogy ez gyakran előfordul, de előre nem figyelmeztettek.
Ide hordtam szervizbe
AutoPalace DélPestA kötelezőeket elvégezték rendben, de egyéb apróságokban nem tudtak segíteni, és a gyertya problémáról sem tájékoztattak, sőt utólag azt állították amikor kértem, hogy ellenőrizni azt nem szokás...
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Ivanics SzékesfehévárSemmi extra. Többször rossz árajánlatot küldtek, merem naivan remélni, hogy nem átverési szándékkal. (Egyszer soron kívüli gyertyacserénél a 3 hengeres motorban 4-et akartak cserélni, a rákövetkező kötelező szervíznél meg szervízperiódusra hivatkozva k akarták cserélni a fél éve beszerelt gyertyákat...)
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2021 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | i30 | Következő autója? | Duster III |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
