Kellemes utazós.....
Szöveges ítélet
Augusztus végén vettem át, három hónap alatt 12.000km ment bele.... 1.6 diesel, 110Le, Comfort felszereltség.
Nos, mivel kombi, elég nagy... :) Végre nem kell legózni a csomagokkal... A csomagtér padló alatti rekeszek szuperek, minden kiegészítő elfér, és marad is bőven hely.
A megtett kilométer kb 80%-a autópálya. Óra szerint 135-re állítva a tempomatot kb. 2.250-et fordul a motor percenként... a 6-os tehát elég jó kímélő..... Egyébként kicsit többet vártam a 110Le-től. Családban van több ford 1.6 diesel, valahogy sokkal rugalmasabbak, egy bizonyos fordulaton nagyobbat tolnak. Ez sem lomha, inkább egyenletesebben adja le a nyomatékot....Szinte csak osztrák, ill. szlovák kutakon tankoltam, a nagyátlag a 12e alatt 5,4 l/100km... Nem rossz.... Most a téli gumival láthatóan többet eszik.
A kényelem... Teljesen elfogadható, 5-600 km után sem sajog az ember háta....
A beltér... a műszerfal rendben, kijelzők is rendben, a rádió.... hááát, elég nagy, de így ebben a formában sok értelme nincs... (ez a kisebb kijelzős). a menüjét az ember egyszer beállítja, utána úgysem. egyébként meg csak a rádiót jelzi ki itt, minden mást a vezető előtti kijelzőn. Mindegy, elfér....
A széria felszereltségek:
-automata fényszóró vezérlés (ha szembejön, vagy előttem megy valaki, lekapcsolja a reflektort, ha nincs senki, visszakapcsolja) az esetek 90%-ban jól működik... Néha kicsit sokat vár, de egyébként ok....
-Sávtartó. Elfogadható, nem pattog a sávban, kb 10 másodpercig kormányoz érintés nélkül, aztán sípol.
-Sávelhagyásra figyelmeztetés. Ha átléped a sávot index nélkül, akkor sípol. jó
-Automata vészfékező. Még nem kellet kipróbálni.... :)
-Éberség figyelő. Ez szerintem nem oké. A sávelhagyásokból következtet hogy mennyire vagy fáradt... Voltam már nagyon álmos vezetés közben de egyáltalán nem jelzett. Ez szerintem inkább csak marketing.
-Kanyarfényszoró. Nagyon jó, felkapcsol egy izzót a kormány bizonyos elfordulásakor. Hasznos!
Ami nem tetszik, az a tempomat beállítása. Az éppen aktuális sebességnél kell az egyik gombot megnyomni. Ez azt jelenti, hogy kb el kell érned a kívánt sebességet, figyeled a kijelzőn, azt pontosan tartani a lábaddal, ebben a pillanatban megnyomni a gombot...Ez autópályán elég macerás. Utána viszont csak 2km/h-val lehet léptetni le vagy föl... nem értem miért??? Plusz nem jelzi ki mennyi a beállított?! Szerintem nem lett volna nagy meló kijeleztetni...
Amúgy nagyon csendes. Semmi motorzaj, a szélzaj is nagyon kevés ami bejut...
30.000-es olajcsere periódus van megadva. Nagyon soknak tartom! Pláne, hogy nem volt az un. első a 2-3000km-nél cserélendő. Én 10-nél cseréltettem, és 10-enként le is fogom mindig.
A másik problémám a sebváltóval van. A hármast néha nagyon nehezen veszi be. Leginkább amikor 4-ből 3-ba teszem. De nem minden esetben, véletlenszerűen. Jeleztem a problémát a szervízben, azt mondták, hogy ez így ok, mert bovdenes... Hát nem tudom, majd meglátjuk.
Egyébként az autó teljesen rendben van, mind minőségre, mind érzetre. Nincsenek centiméteres illesztési hézagok (fordban vannak!)
Az anyagok rendben vannak, a világos betét feldobja a belsejét.
Ajánlani tudom mindenkinek! Nem prémium, de ár/értékben nagyon rendben van.
A kereskedő korrekt, nagyon hamar megérkezett.
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
Hyundai Sipos, Szombathely
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | fiesta | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |