Jóska a vörös ördög
Szöveges ítélet
Mivel nincs nő nincs sírás, vettem egy új autót.
i30N volt ami megfogott, de a kassza nem bírta volna el, így maradt a "mezei" i30. K astra és e között gondolkoztam. Egymás után mentem egy teszt kört az autókkal és egyből megfogott a hyundai. Egy jobban összerakott autó benyomását keltette.
Ezek után sikerült az előző autómat eladni 2 hónap alatt. Így mentem is megrendelni az újat.
1.4 tubós motor, hogy legyen benne tartalék is ha kell. Valamint ha hátra felrakom a 3 biciklit és teli pakolom a csomagtartót, akkor azért fel tudjak még menni a hegyen.
Ezek a szempontok miatt lett kombi. Comfort felszereltség, amire még kértem 17-es kereket, ledes lámpát, panoráma tetőt, ajándékba kaptam digit klímát.
3 hónap elteltével már benne is ültem. Átvételkor derült ki, hogy az első lökhárító nem olyan, amivel rendeltem. Mert közben lett egy facelift és a fastback lökösét kapta az enyém is. Ja és kapott részecske szűrőt is... Hát nem lettem boldog, de csak elhoztam. Azóta már megszerettem így is.
Pár szó az extrákról:
Ledes lámpa: jó fénye van, megéri az árát. Nem egy audi led matrix-ot kell elképzelni, de a halogén izzónál jóval többet tud.
Panoráma tető: én imádom, lehet billenteni és elhúzni is. 90-es tempóig szinte semmi plusz zajjal nem jár ha teljesen ki van nyitva. Nagyon jól szellőzik az autó.
Vonóhorog is van rajta, ami levehető. A gyári 200 ezer lett volna. A szalonban ajánlották fel, hogy utólag a műszaki előtt tudnak rá tenni 130-ért. Egyből el is fogadtam az ajánlatot.
És jöjjön a lényeg, milyen az autó.
Szerintem nagyon kényelmes. Jó az oldaltartása az ülésnek, én vékony vagyok, és ebben végre nem csúszkálok oldalra. Hosszú utak alatt se érzem kényelmetlennek. A kormány is nagyon tetszik, jó a fogása. Szervója nagyon sokat rásegít, szinte egy újjal el lehet tekerni.
Futómű is nagyon jó. Picit feszes, de pont annyira, hogy az úthibákat jól eldolgozza, nem pattog el. Nagyon jól eltalálták. Egy hibája van, hogy elég magas a gördülési zaj. Rossz úton nagyon zúg. De szerintem a gyárilag rajta lévő michlein-ek is hangosak. Télire Pirellit raktam fel, azzal sokkal jobb lett a dolog.
A motorral elégedett vagyok. Pont elég erő van benne a normális közlekedéshez. Nagyon halk, felhúzott ablakkal ha benne ül az ember észre se veszi, hogy jár e. Többen rákérdeztek, hogy ez hibrid e? 23 ezrerre az átlag fogyasztásom 7 liter. Ha egyedül ülök benne akkor 6, ha teli van pakolva 7 liter. Van aki 6-al eljár, nem tudom ő hogy csinálja :)
Csomagtartója 600 liter elvileg, de a gyakorlatban az 500 literes c vectra kombiba több cuccot be tudtam pakolni. Az aljában lévő rekeszek jók, de csak a felét tudom kihasználni. Pedig már így is sok cucc van benne, mert van hely és majd valamire jó lesz felfogással bele raktam mindent. 3 fő 9 napra való cucca bele fér és még palfonig se raktam a kocsit. Olyan nagy baj nincs azért, csak a 600 literből nem tudod mindet kihasználni rendesen.
Hátsó lábtér pont elég. 184 centi vagyok, magam mögött elférek kényelmesen. 4 felnőtt kényelmesen elfér benne.
Az autó nagyon csendes, szél és motor zaj szinte nincs, egyedül a futómű, amit már feljebb írtam.
Voltam vele vezetéstechnikai tréningen. Az esp és a többi okosság nagyon jól dolgzik benne. A rántópad nem tudott megforgatni. Direkt próbáltam, hogy kivártam az ellen kormányzással és az elektronika szinte magától egyenesbe tette a kocsit. Nagyon jól vizsgázott ilyen téren.
Összeségében elégedett vagyok vele, jól döntöttem úgy érzem. A két apróbb hibán kívül semmi gond nem volt vele.
15 ezernél az első kötelező szervíz költsége 47 ezer forint volt, ebből csak az olaj volt 23. Szerintem teljesen korrekt.
Ha sikerült megoldani a rezonanciát, akkor jelentkezem.
Hibalista
- 15000 kilométer után elkezdett valami rezegni a motortérben. 2000 fordulat körül terhelésnél, vagy üresen pörgetve is hallani. Szervíz első nekifutásra nem tudta megoldani a problémát, hamarosan újra vissza viszem. Egy hővédő lemez rezeg, de a javítás után 50 kilométert bírt ki. Erről egy videót is tudok mutatni. - https://www.youtube.com/watch?v=bpBrFIccm4c - Valamint néha érdekes visító hangot ad ki a kuplung, vagy arról a környékről valami. De csak akkor, ha egy napig áll az autó és az első pár méteren csinálja az első elindulásnál. Ezzel a szervíz nem tudott mit kezdeni, szerintük minden oké. Egy pár hónapja magától abba hagyta ezt a jelenséget. - Ami még kicsit negatív tapasztalat, hogy állítatni szerettem volna a távolsági fényszóró magasságán, nagyon magasra világít. Azt a választ kaptam, hogy azon nem lehet állítani. Ezt mondjuk nem hiszem el, ha legközelebb a szervízbe megyek újra felvetem nekik ezt a dolgot, remélem más lesz a fogadtatás.
Ide hordtam szervizbe
Szolnok Ring autóház.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Vectra C kombi | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
