A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » i30 (2017)

i30 1,6 CRDi HP 136 LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jó autó rossz motorral

Szöveges ítélet

Céges autónak kaptam ezt a Hyundai i30 Fastback-ot az emelt teljesítményű dízelmotorral 2019-ben. Szép autó, meg kell hagyni, a coupé karosszéria sokat dob rajta, még ma is sokan megnézik, pedig pár éve már a piacon van. Felszereltsége tökéletes, a gyári navigáción és az adaptív tempomaton kívül tulajdonképpen minden benne van. Navigációt nem is akartam, mert jobban bízok a Waze-ben.
Általánosságban elmondható, hogy egy jól átgondoltan megtervezett, kényelmes autóról van szó, 195 centimmel jól be tudom lőni magasságban és távolságban a vezetőülést és a kormányt, és érdekes módon még magam mögé is be tudok ülni. Tehát a kasztni tágas, négy személynek kényelmes, ötnek kis kompromisszummal is az. A csomagtér se kicsi, bár ezen a kupéforma nyilván ront egy kicsit (mondjuk így is nagyobb, mint az ötajtósé). Négyen azért el tudtunk menni nyaralni és elég cuccot el tudtunk vinni magunkkal.
Vezethetősége kiváló, jó áttételezésű a kormány, patent a hatsebességes kézi váltó, ergonómiailag minden ott van, ahol lennie kell és ahol az ember keresné. VW gruppéból átszállva csak a világításkapcsolót kell megszokni, ami a Hyundainál a bal bajuszkapcsolón van, de miután automata állásba raktam, nem is nagyon kell hozzányúlni többé. A multimédia teljesen oké, nagy érintőképernyő trónol a műszerfal közepén, tűéles a képe és a szoftver is elég gyors, nem fagy le állandóan. Egy elég nagy hiányossága van a rendszernek, az hogy összesen egy USB porttal látták el, azaz ha a telefont csatlakoztatjuk, akkor pendrive-ot, vagy más adattárolót már nincs hová dugni, tehát vagy a telefonról hallgat az ember valamit, vagy a rádiót hallgatja. Az viszont jó, hogy a telefonnal történt párosítás után a rádió tovább szól (volt ilyen újságírói vélemény, hogy a kettő nem megy együtt). Egyébként a rádióvétel teljesen rendben van, pedig csak egy kis cápauszony antenna van a tetőn.
Az egyéb kényelmi funciók (kétzónás automata klíma, szellőzés, stb) szerencsére fizikai tekerentyűket és gombokat kaptak, nem az érintőképernyőt kell simogatni...
Ebben még nincs TFT monitor az analóg órák helyén, de így is gusztusos a műszerfal.
Minden szükséges gomb a multikormányon is rajta van, tehát minden keresgélés nélkül elérhető.
A fényszórók LED-esek és csodás fényt adnak, ráadásul automaták, azaz a távolsági fényt éjszaka automatikusan kapcsolják fel-le attól függően, hogy jön-e szembe valaki, vagy halad-e más autó előttem.

Egyszóval minden szép és jó lenne, de:

A közöscsöves dízelmotor, hát... mondjuk úgy, hogy nem az igazi...
Másfél hónapja volt nálam az autó, még új szaga volt, amikor az M7-esen hazafelé rángatni kezdett a motor, villogott a "csekkendzsin", letiltott, így lépésben begurultam a szerencsére pont ott lévő benzinkútra. Asszisztansz, tréler, szerviz. Csereautó összvissz három napra jár, aztán fizetheted a bérlést. Az autó három hétig állt a Duna Autónál, kismilliószor telefon, hogy mi van, hát garanciális öt évig, nem? Többször leráztak ilyen-olyan indokokkal, aztán három hét után visszakaptam. Porlasztó probléma volt a verdikt, de most már jó, használjam nyugodtan... Mentem vele pár hetet, és vidékről visszafelé érzem, hogy kipufogófüst van, gázolajszag van. Ügyintézés telefonon, tréler, szerviz, nyolc nap...Állítólag rossz "gyári alkatrészt" raktak bele a csehek a gyártáskor (na persze...) Most a porlasztócsúcsok cseréjére volt szükség...persze megint bérautóztam egy hetet. Akkor döntöttem el végleg, hogy az óbudai szervizt messze el fogom kerülni.
Használtam ezután másfél évet gond nélkül, az éves szervizekre elvittem, meg ugye most a home office időszakban nem is nagyon jártam vele. Nyáron három éves lesz, most van benne 50 ezer kilométer (agyonhasznált XD), erre Szegedről hazafelé megint kipufogófüst, gázolajszag...Pestig a maradék 40 kilométert lehúzott ablakokkal és 60 km/h-val megtettem azért, kicsit megfagytam és olyan szagom lett, mint egy mozdonyfűtőnek, aztán letettem a szervizben. Megnézték, porlasztó, "tűzkerék", kifúj az egyik hengernél, amit a szellőzés szépen befúj az utastérbe...kiváló.
Csereautó. Három napra rá átvettem megint a harmadszor is javított autót. Bevallom, nem szívesen. Inkább nem használnám, de muszáj. A lízing csak jövő nyáron jár le.

Szóval dízellel nem ajánlom, benzinmotorral viszont igen, mert a motort leszámítva jó kis autó ez.

Hibalista

- Porlasztócsúcsok, tűzkarika, porlasztó

Ide hordtam szervizbe

Hyundai Duna Autó, Budapest

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Hyundai Palace Pest, Budapest

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2019
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (2) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Leon kombi Következő autója? Karoq
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai i30 2017

További ítéletek (13 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)