Ideális nagypapa-autó
Szöveges ítélet
Eleve bizalommal közeledtem az új i30-as kombihoz, mert korábban több évig vezettem egy 1,4-es kombit az első, 2007-es típusból, és azzal teljesen meg voltam elégedve. Azzal az első sorozattal csak egy bajom volt: hiányoltam a 6. fokozatot, mert 130-nál 4000-4100-es fordulatszámon üvöltött, már rádiót sem lehetett mellette hallgatni. Akkor méltatlanul alulértékeltnek láttam a Hyundai brandet; mostanra látszik, hogy presztízsben is sokat emelkedett. Azóta az i30-nál két modellváltás volt: előnyére.
A 2020-as facelifttel még szebb lett. Jót tett neki a 6. fokozat és a kicsit erősebb 1500-as motor, ami még így sem egy rakéta (133 Nm). A kombi csomagtartó hatalmas, de ez már a korábbi típusnál is így volt.
Ez talán az utolsó igazi hagyományos autó 4 hengeres benzines szívómotorral, manuális botváltóval.
A tesztek itt a Totalcar-on is megírták, hogy a robusztus, hengerenként két kisnyomású injektoros kialakítás révén kiváló a fogyasztása, és ezt a gyakorlat alapján meg tudom erősíteni. Városban 6-7 liter klímával/fűtéssel, dugós belvárosban akár 8 is, autópályán 5,5-7,0 a sebességtől függően, de nyugodt országutakon legalább 20 km-t autózva gyakran lemegy 4,7-4,8-ra is. Ennek persze az az ára, hogy nem túl dinamikus, de eddig minden helyzetben elegendő volt, amit menetteljesítményben tud.
Első ablak fűtés, ülés- és kormányfűtés, nagy teljesítményű klíma, tempomat, vezetéstámogató csipogó rendszerek, tolatókamera, kanyarban forduló egyik fényszóró (amit valaha a legendás Citroen DS 21-en láttam először) stb.: igazán sok a kényelmi szolgáltatás.
Egyetlen rossz tulajdonságaként azt tudom megemlíteni, hogy vastag kábellel is nehezen párosítja Androidról a Waze-t, sokszor csak maga a térkép megy át a szép nagy kijelzőre, ezért a mobilt kell letámasztani és időnként lefelé nézegetni, ha használni akarom a navigációt.
Három és fél év folyamatos, majdnem mindennapi használat alapján összességében nagyon jónak és megbízhatónak tartom az autót: tökéletesen kiszolgál, keveset fogyaszt, hibátlanul működik, miközben szerényen belesimul az utcaképbe. Nagyon megérte az árát.
Hibalista
- 2 éves korában beázott a jobb hátsó lámpatest (kb. 110 eFt). 3 éves korában elromlott a rendszeresen használt kulcs távirányítójának elektronikája (kb. 90 eFt). Összesen ez a két hiba volt 3,5 év alatt.
Ide hordtam szervizbe
Gaál Autószerviz, Üllő, Bimbó utca 20. Családi vállalkozás egy családi házas övezetben. Gyors, udvarias ügyfélkezelés. A viszonylag szerény ügyfélváróból üvegfalon át lehet nézni a munkát. Korrekt árak.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Hyundai Palace Buda, Budaörsi út 227. Gyors, udvarias ügyfélkezelés. Luxuskivitelű, autószalonnal egybekötött hatalmas ügyfélváró, italt kínáló csinos hostessek. A váróból nem lehet nézni a munkát. Úgy érzékeltem, hogy magasabbak az árak, mint a kis szervizben, viszont ők márkaszervizként meg tudták oldani a második problémát, amit az első szerviz, bár becsületesen próbálkozott, nem tudott.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Focus kombi | Következő autója? | ki tudja, hogy sok év múlva milyen típusok lesznek? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
