Hozza, amit kell
Szöveges ítélet
-Hármas Kia Ceed 1,4L-es szívóbenzinest cseréltem, mert mind a Kia, a Pappas hozzáállása inkorrekt volt az általuk okozott hibák kapcsán (szerintük az ügyfél lerázása a probléma megoldása).
Az 1,4L-es 100 lovas Ceed-hez képest az i30 1,5L-es dual port injection, 115 paci, de más a váltó áttételezése. Azért érezhetően fickósabb, és erősebb. Persze ha az ember menni akar vele, akkor nem szabad 3500-as alá engedni a fordulatszámot, és gyorsításhoz vissza kell váltogatni, mert nyomaték az aztán nincs. Konkrétan egy kerékpáros megelőzése is probléma, főleg ha kanyargós vagy emelkedős az út, nem igazán ad biztonságérzetet.
-6,3L az átlagfogyasztása (Ceed 6,1L volt)
-a kuplungja közepes, lehetne jobb is
-magasabb az autó a Ceed-nél, jobban érezni, jobban kilátni belőle
-úttartása jó, de a futómű nem túl erős, azért vannak helyzetek, amikor küzdeni kell, hogy a kanyaríven maradjon
-digit klíma kezelőszervei nem ergonómikusak, és kissé logikátlanok
-telefontükrözés az esetek 30%-ában nem kapcsolódik, és volt már black screen is, amivel nem lehetett mit kezdeni
-infotainment menűje elég logiátlan és esetleges. A Ceed „buta” rendszere sokkal logikusabb és átgondoltabb volt.
-a hangszórók hangminősége nem egy durranás, a Ceed-ben jobb volt a hangzás.
-TPMS kijelzés buta, nem mutatja külön-külön a gumik nyomását, csak akkor jelez, ha valahol túl alacsony a nyomás
-csomagtere méretileg azonos a Ceed-ével, de gyakorlatilag kisebb
-teljesen LED-es első fényszórók. Éjjel elég jól lehet vele látni
-üzemanyagtank itt is csak 45 L, ami kevés, 50L-essel el lehetne menni 800 Km-t egy tankolással, így csak 700 Km-t lehet.
-fékek nem túl erősek, de legalább megmarad a fékbetét, és az abroncs futófelülete sem kopik el idő előtt
-tolatókamera nagyon jól használható
Hibalista
- -telefon tükrözés sokszor lefagy (bármilyen telefonnal) és aztán 30-120 percig nem is lehet újra csatlakozni - fekete képernyő. Nincs rá szoftver frissítés. Űbergáz, amikor az ember navigálna Répáspapcsali-alsó felé a húszadrangú mellékúton, de nincs képernyőtükrözés, és ölben a telefonnal kell navigálni, hisz minek lenne telefontartó az autóban, ha ott a képernyőtükrözéses navigáció. - -a vezetőülés üléslapjában 7 hónap után eltörött a szivacs - 70kg vagyok... - -útburkolati jel nélküli úton a sávtartó asszisztens jobbra-balra rángatja a kormányt - -a hátsó ajtók és a hátsó kerékjárati ív küszöb felöli részén a gyári kavicsvédő fólia pár hónaposan elkezdett lejönni (a felragasztás előtti izopropil alkoholos zsírtalanítás és antisztatizálás biztos megelőzte volna ezt a problémát), nem garanciális, és csere fóliát sem lehet rendelni - -Ezek olyan garanciális problémák, amiket nem tudott javítani az Ivanics, mert a Hyundai képviselet nem volt hajlandó garanciális problémának elismerni. Így végeztem a koreai autókkal, mert a KIA-nál is csak szarakodtak az emberrel...
Ide hordtam szervizbe
Hyundai Ivanics - Általánosságban megcsinálják, amit kell, de volt hogy vissza kellett vinnem az autót, és külön szólni, hogy ezúttal rakják össze rendesen.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2022 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Ceed 1,4 | Következő autója? | CX-30 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
