Szerelem első hajtásra
Szöveges ítélet
A C-Maxom kora és fogyasztása miatt kerestünk másik autót. Feleségem rám bízta a döntést, én Golfot vagy Astrát szerettem volna, már utána is voltunk a próba utaknak. Kipróbáltunk Golfot, Astrát, Focust, Octaviát, Rapidot, a Golftól és az Octaviától el voltam ájulva, tehát a döntés szinte meg is volt.
Egyik alkalommal a Hyundai szalon előtt mentünk el, na, mondom, ezért nem kell fizetni, nézzünk be ide is. Az értékesítő rögtön az i40-et kezdte erőltetni, de az ár a lehetőségeinktől távol volt, bár az autó kétségtelenül tetszett. Ekkor oda vitt bennünket egy i30-hoz, amelyikkel akkor érkeztek vissza a próbaútról, még járt a motor, és szemből azt hittem, ez is i40, nem titkolom, nagyon tetszett, a LED-es nappali menetfény különösen eltalált volt. Mondták, valóban hasonlít az i40-re, de ez Golf kategória, próbáljuk ki.
Egy Life plus változat volt a teszt autó, beültünk, bézs belső, bőr kormány, a motor eszméletlen csendes, bár nem sport autó az 1,4-es motorral, de nem is olyat kerestem. A tesztúton mondtam a feleségemnek, hogy olyan, mintha egy prémium autót vezetnék. A döntés még aznap meg is volt.
Azóta eltelt két év és közel 50000 km-t tettem bele.
Nem tudok elfogulatlan lenni, az autó hibátlan, kényelmes, az ülés kicsit németesen keményre tömött, így jól tartja a derekamat, minden kézre esik, a vezetési feeling igen kellemes. Legszívesebben állandóan vezetném.
Ha hibát kellene keresnem benne, az a kormány kevés visszajelzése az útról, de ehhez már hozzászoktam.
A fogyasztásáról nem szívesen beszélek senkinek, mert olyan kevés benzines létére, hogy a barátaim sem nagyon hiszik. Országúton már jött ki 5,6 l, de a nyári, klímás városi fogyasztás 7-7,4 liter, amikor nem klímázok 6,5-7 a városi (mért) fogyasztás, átlagban 6,5 literrel beéri, persze ebben közrejátszik öreguras vezetési stílusom, és a hat sebesség is, 60-as tempónál hosszú egyenesben már hatba teszem, nem rángat, simán viszi a kocsit.
Az autóbelső ízlés kérdése, szerintem modern, ez nem németes "minimál", hanem egy igen stílusos belső, ahol minden kézre esik. A család odáig van a "Hundi"-ért, négy embernek nagyon kényelmes, ötnek kicsit szűkösebb, de úgy is használható autó.
Nem bántuk meg a vásárlást, valójában szinte őrült elfogultsággal, rajongással szerettük meg Hundit.
Hibalista
- Két év alatt? Semmi!
Ide hordtam szervizbe
Hyundai szakszervizbe éves szervizre két év alatt két helyre is vittem, a munkával és az árral meg voltam elégedve, de mindkét helyen meglehetősen lassú és körülményes volt az ügyintézés, azért nem írom ki a cégek nevét, mert a munkájuk az egyébként teljesen rendben volt.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | C-Max | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
