A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » i30 (2012)

i30 1,4 CW 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hétévesen cafatokra hullik, bakker

Szöveges ítélet

Válásom során kellett gyorsan autó, úgyhogy uccu-neki-vesd-el-magad alapon választottam teljesen találomra a tágas, jó hitelkondíciókkal megvásárolható autót Európa legnagyobb Hyundai-dílerétől (nem árulom el, honnan, de nem Magyarországon). Pontosan azt kaptam, amit vártam; nem voltak nagy igényeim, csak egy lehetőleg nagy, kényelmes, viszonylag megbízható autót kerestem, amibe belefér három gyerekülés, és két felnőtt/három gyerek számára is kibírható az autózás. Az, hogy még szép is, csak hab a tortán.

A kombim egyetlen hozzárendelt extrája a manuális klíma volt; nem bántam meg, hogy az egyre inkább terjedő, össze-vissza pittyegő biztonsági asszisztensek hiányoztak belőle. Nem is volt cél, hogy az anno netto 14 500 EUR árú autót 30 000 EUR árú csodajárgányra extrázzam fel, mert hogy ehhez is lehetett rendelni már a vetítős lámpától kezdve ülésszellőztetésig meg kormányfűtésig minden szirszart.

Az akkori alapmotorra vettem (sima 1,4-es szívó benzines), ami, aláírom hogy nem egy erőgép, de a normális tempojú közlekedéshez teljesen okés, a németországi autópályázásokon meg pörög ha kell, és simán bírja a 150-160-as utazótempót, még jól telepakolva is. A tesztelt végsebessége óra szerint eddig 192 volt, és nem csak egy percre, hanem ment is ezzel jó darabig (na jó, a következő építkezésig valamelyik német autópályaszakaszon). Lejtőn felfele persze erőtlen, de 4000 fölé pörgetve feléled és egész jól megy felfelé is. Mondjuk nem hajtom szét, de ha kell, hegynek föl is tud menni, és amerre én lakom, ott kell néha kenni neki.

Kívülről szerintem gyönyörű, a Hyundai ennél szebbet már nem fog csinálni, tessék csak megnézni a 2017-es új i30-as semnemgolf, semnem alfarómeó, kicsitazértoldalrólpözsós tök jellegtelen hibrid pofáját és kontúrjait. Amikor 3 éves volt a kocsim, még mindig kérdezgették, hogy mikor vettem, mennyire szép, meg hogy jé, már évek óta kijött ez a modell?

Belül nagyon kényelmes, nagy volt a tér benne, nyilván tök rövid motorteret és orrot cseleztek a mérnökök amiatt, hogy jó nagy lábtér legyen hátul is, magam mögé simán beültem és lötyögtem a bal hátsó ülésen, és az isofixes gyerekülésekben üldögélő srácaimnak is erőfeszítésbe telt az első ülések hátát rugdalni. A kombi csomagtartó 528 literes, jó nagy, padlójába szuper rekeszekkel, és csomó dolog még a pótkerék mellé is befér, úgyhogy remek csempészjárgány is lehetne akár, bár én alulra csak befőzőcukrokat, DM-bevásárlás darabjait meg állatos kekszeket rejtettem. Barátaim hitetlenkedtek, de igaz: 130.000 kilométer megtétele után sem nyiszog vagy zörög egy belső burkolati elem sem az autóban, tök néma a belső tér. Sajnos 130000 kilométer után kiderült, hogy csak a belsejét rakták ossze rendesen, az autó aljából kilógó futóműalkatrészek teljesen szétrohadtak és szerencsekerék-mintázat alapján hasraütésszerű sorrendben adják meg magukat.

Nagyon szerettem a kulturált, hatfokozatú váltoját, szerintem ehhez a motorhoz jól passzol. Vezettem bérelt, szinte új, fullextrást i30-as 1,6-os dízelt is, ugyanezzel a váltóval, nekem az rémálom volt, egyszerűen nekem nem passzolt az a motor a váltó kiosztásaival.

A fogyasztása okés, én nagy átlagban 7 - 7,5 körülre lőném be. Sokat cipekedtem vele szóval sokszor használtam nagy súlyok szállítására, és egy komplett házfelújítást is kiszolgált már, hála a nagy belső terének, és teherbírásának, de hát kellett is tankolni. Nyugodtan vidéken 6,0 l körül eszik, városban télen 8,0 l is megvan, az igazság nagy átlagban nekem a 7-7,5 l sokszori mérésre.

130.000 kilométerig sok gond nem volt vele. Mivel nyáron, uborkaszezonban készült a gyárban, gyakorlatilag alapkivitelben és fehér színben nem csoda, ha a kuplungja már az első időkben is meg-megcsúszott, de mivel óvatos duhaj vagyok, egészen sokáig használtam így is, és csak a 3. évben cserélték ki, bőven az ötéves garanciáidőn belül. Garanciaidőn túl csak 130.000 km körül esett szét a jobb első oldalon a gömbfej a futóműben, azt kellett cserélni. Ezen kívül egyszer cseréltek benne féktárcsákat-fékpofákat elöl, mást még semmit nem kellet vele csinálni, a kötelező szervízeken kívül. Ha ez így maradt volna, jó lett volna, de sajnos hétéves korában elkezdett szétesni mindegyik futóműve, előbb hátul, majd elöl kellett cserélni munkadíjjal együtt ezereurós tételekért fődarabokat.

Szerencsére már eladtam; a család bővülése miatt egy hétüléses doboz lett helyette. Nagyon szerettem, de az ötéves gyári garanciaidő után futószalagon érkező típushibák miatt a végére meggyűlöltem. Végig márkaszervízbe hordtam, de ezzel semmit sem nyertem. Az utolsó évben többet költöttem rá, mint amennyiért az autószalon beszámította, és megint az történt, ami már annyiszor: kiderült egy autós műsorból, hogy a Hyundaiok és Kiák bizony alul rohadnak, mint az enyém is. Nekem minden típushiba előjött (váltóproblémák, gyújtásproblémák, rohadás), ezzel együtt azt mondom, annyira nem rossz autó (motorikusan nagyon fasza, soha egy csepp olajat nem pöttyentett, porszáraz motortérrel adtam el), de ha nem muszáj, többet nem veszek Hyundait. Különben is a feladathoz kell venni kocsit, amilyen meg most nekem kell, olyat náluk nem találok.

Hibalista

- Teljes kuplung csere kb. 60 000 km-nél (gyárilag volt rossz már a legelső időtől fogva, csúszott; szó nélkül cserélte a szervíz, amikor kiderült), ezen kívül csak féktárcsák és fékpofa csere elöl (kb. hogy legyen valami dolga a szervíznek a kötelező motorolajcseréken kívül)80.000 km körül. - A 100.000 km-es szervíznél a bal hátsóféknél a fékolaj-leeresztő csavart kellett kicserélni, mert eresztett. - 129.000 km-nél kellett vizsga előtt kicserélni a jobb oldali gömbfejet elöl a futóműben. - 134.000 km körül gyújtáskimaradási hibát jelzett; gyújtótrafó csere volt a harmadik hengeren. - Ezek után felgyorsultak a dolgok, mindegyik futóműnegyedben cseréltek főalkatrészeket (először hátul mindkét oldalt a geometriákat, mert nem lehetett már állítani a szétrohadt csavarok miatt), majd elöl a legéscsillapítók alsó csatlakozásait, és a hátso fékek is szétrohadtak, nagyon sokaba fáj a cseréjük, plusz bal első futóműben alsó talpas gömbfejet keleltt cserélni.

Ide hordtam szervizbe

Nem Magyarországon, úgyhogy nem releváns.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2012
Kényelem (7) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 148800
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Fusion Következő autója? Combo Life XL
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai i30 2012 (2012)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)