A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » i30 (2012)

i30 1.6 MPI Comfort Kombi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Koreai Corolla

Szöveges ítélet

Töprengtem, hogy milyen címet adjak az ítéletemnek, míg beugrott ez a nagyon is frappáns cím, ugyanis szerintem az autó tervezésekor igencsak alapoztak a Corollára. A bajuszkapcsolók kialakítása hasonló, ez a motor (1.6 MPI) kiköpött Toyota Vvt-i, szerkezeti felépítése, az alkatrészek elhelyezkedése, kinézete nagyon hasonló, és a teljesítmény-nyomaték adatok is. A váltó áttételek is megegyeznek az E12 1.6 Corolláéval. Ugyanis ilyenem volt előtte. Illetve még meg is van a családban. Remélem a megbízhatósága is hasonló lesz.
1 éve van nálam, és 14e km-t tettem bele. 58e-rel vettem, cseh import, első tulajos, patika állapotban volt, így azonnal megvettem. Meguntam a sedan Corollát és kellett már valami újabb, kicsit nagyobb és feltétlen 5 ajtós/kombi. UFO Civiceket, Skoda Rapidokat nézegettem még. Illetve a testvér Kia Ceed-et. Szigorúan benzinmotorral. A Ceed szerintem jobban néz ki mint az i30 a sok törésvonalával, de épp i30ast találtam így azt vettem meg :) Belátom, hogy nem minden szögből néz ki jól.
Szóval E12 1.6 benzines Corollám volt előtte, leginkább ehhez tudok viszonyítani. PErsze az azért jóval régebbi konstrukció (2002-es). Ezen kívül hosszabb-rövidebb ideig ültem, ill vezettem sógorom 3-as Focusát, és céges Skoda Rapidot, Opel Insigniát. Na ezeket már inkább lehet az I30-hoz mérni, évjáratban hasonlóak. Legelső megjegyzésem: az I30 valamennyi felsoroltnál finomabb, minőségibb, kisebb-nagyobb mértékben. Az ajtócsukódás finomságát pl egyik sem éri el, messze nem. Nem mintha ez lenne a legfontosabb egy autónál, de mégis, valamit sugall, jelez. Még az Insignia is, ami egy osztállyal feljebb van, fémesen, bádogosan csukódik. Az ablakemelők is finoman, csendben, gyorsan dolgoznak. Az utastér, a műszerfal szépen desingolt, nekem bejön. Igényes. Nem mondom, hogy nincs itt-ott műanyagos recsegés, de ilyen 30 milliós Audinál is van.. Itt konkrétan az ajtóbehúzó műanyag burkolata tud recsegni, továbbá a a műszercsoport feletti részről jön rosszabb úton pattogó szerű műanyag hang. És hátul a hátsó ülés támlájánál van zörgés, ha nem ül rajta senki.. Visszatérve az ajtóbehúzó fogantyúra, azon van egy fémszínű kemény műanyag burkolat, az tud recsegni ha markolásszuk, továbbá hámlik lefelé róla az ezüst bevonat.. Láttam olyan példányt autó nézegetéskor, amin már csúnyán le volt kopva, nálam is már 1-2 helyen lepattant, pedig nem nagyon fogdosom. Kiváncsi leszek mennyire lesz tartós.. Tehát azt lehet mondani, hogy az autó ad egyfajta minőségérzetet, mint a VW csoport, de kérdés, mennyire lesz ez valódi minőség? Egyébként a felsoroltakat leszámítva, masszív, stabil az autó beltere, és minőségi. Apró ergonómiai bakik vannak azért: pl nagyon hiányzik a japánoknál már jól megszokott aprópénztartó a műszerfal bal alsó sarkában (de pl a Focusban is van..), jobb híján a hamutartót-pohártartót használom erre. Szerintem lehetne egy kis zárható rekesz a középkonzol alatt is, így nem lenne szem előtt a kacat.. A kesztyűtartónál kb 1 centi kéne ahhoz, hogy beférjen egy A4-es mappa, erre figyelhettek volna szerintem.. Dícséretes hogy az első ajtók zsebébe befér a 1.5-es Pet palack. Vagy ez már alap dolog? :) További bakinak tartom hogy a fűtéspanelen két gomb van a külső/belső levegőkeringetésre. Nehéz megszokni.. Talán a szimetria miatt csinálták., nem tudtak oda mást tenni, de akkor beáldoztak erre autónként 1 euro-t? Annyiba biztos kerül az a kapcsoló.. Inkább újraterveztettem volna a panelt. Az üléshuzogató kar lehetne magasabban és/vagy kintebb, nagyon le kell nyújtózkodni érte, a támladöntő tekerő is lehetne előrébb, mert nagyon hátra kell érte nyúlni, kepeszteni, modom ezeket 170 centis magassággal. Talán ezek azok az apró dolgok, amiben a német autók, VW jobbak? Kérdezem, nem tudom, nem ültem újabb VW-kben. Fő referenciám a Skoda Rapid, mint kortárs modell. A menürendszerben nem tetszik, hogy nem lehet visszafele lépni, márpedig én sűrűn nézegetem az átlag/pillanatnyi fogyasztást, de körbe kell menni a menün.. A Skoda Rapidnál lehet oda-vissza lépkedni. Ez is egy apró hiányosság. Nem tudom, más modelleknél hogy van. Az sem tetszik, hogy a pillanatnyi fogyasztást egy fekvő "oszlopdiagramban" jeleníti meg, és nem is lehet átváltani számra. Legalább akkor az 5 literes értékhez is húztak volna egy vonalat.. De mindegy, a lényeg úgyis az átlagfogyi.
Az ülések kényelme átlagos, nekem megfelel. Elöl legalábbis. A Skoda mintha egy hangyányit kényelmesebb lenne, picit mintha jobban tartana az ülése. A hátsó ülésen ülők arról számoltak be hogy keményen fel-felüt nekik az autó az úthibákon.. Nem tudom, még nem ültem hátul. Az biztos, hogy nem a magyar utakra tervezték a futóművet. De nem is nagyon kemény. De a Skoda mintha picikét jobban megszűrné az úthibákat. Helykínálat jó, csomagtartó sokmindent elnyel okosan pakolva, az alsó rekeszeket is kihasználva. MÉg nem volt olyan hogy sakkozni, agyalni kellett volna, ez egy áldás a sedan Corolla után.. A nagy csomagtér ellenére az autó nem böhöm nagy, pont jó, 4.5 méter alatt van a hossza, nem is néz ki feltétlen kombinak, akár hatchback is lehetne. Az enyém jól felszerelt változat, cseh Comfort szint, ami nem ugyanaz mint a magyar Comfort. Szinte minden benne van, csak az automata klíma és az esőszenzor nem talán.
Azt hiszem, a belsőt kiveséztük, nézzük a gépészetet! A futóműről már írtam ugye hogy keményebb fajta, a kormányzás az ami nem tetszik. Túl plasztikus, könnyű, továbbá pályán apró korrekciókat igényel, bár megszokható. Olyan mintha minden egyes apró mozdulatot továbbítana a kerekek felé. De ezt más modellnél is tapasztaltam/olvastam (pl a Rapidnál is, és SX4-ről ugyanezt olvastam egy ítéletben..). Hozzá kell szokni, utána nem gond. Majd bekopik és lesz holtjátéka :)
A hajtáslánc viszont csillagos 5-öst érdemel nálam. A váltó-kuplung szerintem minden igényt kielégít, szépen vajpuhán, de mégis érezhetően működik, nem rángatózik az autó. A motor is nagyon jó szerintem. Ez az 1.6-os MPI, nem a GDI, tehát a hagyományos, szívócső-befecskendezéses változat, 120 LE. Itt nem lesz szelepkokszosodás, nem lesz turbo probléma. Kis fordulaton nem egy erőgép, einduláskor könnyű vele lefulladni, amíg meg nem szokja az ember, de 2-3 ezertől már él, el lehet vele lőni a lámpától ha kihúzatja az ember. Tesztekben szóvá tették hogy 6.-ban is sokat pörög a motor. Nem elég hosszú az áttétele, de cserébe 140-150ról is lehet vele gyorsulni 3-4 személlyel, akár enyhe emelkedőn is, nem kell feltétlen visszaváltani. Az autó hangszigetelése jó, de szerintem a többi autóé is hasonló lehet, semmi extra. A Corolla 120nál bömbölt, ez nem. Fogyasztása szintén jó: nagy átlagban 7 liter körül van. Pályán 4 személlyel végig óra szerinti 140-nel 7.6-7.7. Egyszer egy balatoni út(sima úton, nem pályán) meg egy kis város átlaga 6.2 lett. Horvát nyaralás 5 fővel 7.1. Városban is elvan 8 alatt, szerintem 8 még nem is igen volt.7.5-7.6, vagy alatta. Használatfüggő, aki sokat megy rövid távra hidegen, annak 9-10 is lehet. Ezek a valós értékek, a fogyasztásmérő kb 6-7 decit csal lefelé. Rendszeresen ennyit hozzá kell adni. De volt, hogy csak 4 decit csalt, fene se érti.. De általában minden tankolásnál ez a 6-7 deci csalás jön ki.
Megbízhatóság majd kiderül, eddig két izzót cseréltem. Apropo világítás: sokan szidják hogy gyenge, nekem is az volt. Vettem bele osram nightbreaker-t, és az állító legyen nulla álláson (ez az alap), és így megfelelő.
A karosszériáról írták többen, inkább a régebbi, de már a legújabb modellekkel kapcsolatban is, hogy gyenge a fényezése, "ránézésre karcolódik".. Én ezt nem vettem észre, nem lett rajta extra több karc az 1 év alatt, pedig mentünk vele tökön-paszulyon is, és macska is mászta már párszor.. Apropo kasztni: feltűnt nekem, hogy az ajtók illesztése nem tökéletes.. Surlófényben venni észre, vagy ha koszos az autó, az ajtó kilóg a sárvédők síkjából egy hangyányit. Még nem próbáltam állítani. Megnéztem ez után több modellt, más márkáknál nem nagyon látni, talán egy Fordon láttam egy helyen hasonlót, ellenben több Kia-Hyundai-nál ugyanez megvan.. Nem volt törve.
Összegzés: szerintem egy igényes, minőségi autó, próbál adni egyfajta minőségérzetet, de tulajdonságaiban nem igazán emelkedik ki a mezőnyből-de talán ez nem is feladata-,hacsak majd a megbízhatóságával nem. Ha megbízhatónak bizonyul, akkor megéri az enyhe felára. Szerintem összességében igen jó autó, de nem tökéletes, ahogy egy sem.. A későbbiekben frissítem majd az ítéletet.

Frissítés:
2021 augusztusában váltó nyelestengely-szimering csere.. 79e km. Nyaralás alatt vettem észre, hogy kisebb olajtócsákat hagy maga alatt a kocsi. Hazajöttünk, itthon váltó le, szakihoz elvittem 30e-ért szét-összeszerelte a váltót (merthogy belülről van a szimering..), kuplungtárcsát is cserélni kellett mert eláztatta az olaj, ugyanakkor csúszást nem vettem észre. Ez típushiba lehet ennél az évjáratnál, mert többről hallottam a csoportban.

Frissítés, 2023. február

96e km-nél tartunk már, megvolt egy görög túra is 5 fővel, 7.1 lett az átlagfogyasztás. Továbbá sikerült elérni egy hazai kiránduláson az eddigi legjobb fogyit: 5.9 liter, 2 fővel, 15-16 fokon, országúton és pályán, pályán óra szerinti 120-szal.
Újabb típushibák jöttek elő: jobb első ablakemelő kapcsoló elkezdett akadozva működni, ezt egyelőre kontaktspray-vel orvosoltam. Tolatókamera tönkrement(hosszabb távon beáznak, vizet kapnak) 2022 végefelé, Aliexpress-ről rendeltem hozzá másikat, 27e ft. Ezen kívül kiégett az egyik helyjeztjelző izzó elöl.
Az autóval egyébként meg vagyok elégedve, továbbra is szeretem vezetni.

Hibalista

- -Két tompított izzó csere - -váltó nyelestengely szimering 79e km-nél - -jobb első ablakemelő kapcsoló - -tolatókamera 96e km körül.

Ide hordtam szervizbe

Saját magam

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2014
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 58000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 38000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Corolla Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai i30 2012 (2012)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)