A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » i30 (2012)

i30 1.4. MPI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kék kombi

Szöveges ítélet

Az előző autóm is Hyundai i30 volt, nem is néztem utána mást a Hyundai/Kia pároson kívül. Kombit akartam venni a család bővülése miatt (a SUV-okhoz még nem érzem magam elég öregnek és hátfájósnak).
Tetszik az autóban, hogy bár kombi, 4,5 méternél rövidebb, így nem egy nagy batár, parkolni is relatíve egyszerű vele. A csomagtartó nagy, rendesen lehet bele pakolni, ha kell, bútort is szállítani.
Az autó a jól bevált 1.4-es szívó benzinmotor, 100 Le-vel, Euro VI normával. A teljesítménye nem sok, ennek igazából országúton láttam eddig hátrányát, ahol egy előzést nagyon meg kell gondolni, hiába vált vissza az ember és húzatja ki 6000-es fordulatig, rettentően sokáig tart egy előzés. Mindenhol máshol viszont teljesen rendben van ez a teljesítmény, városi ritmust fel lehet vele venni, autópálya-tempót nyugodtan tartja.
A beltér csendes, a gördülési zaj relatíve nagy, de a motorhangot jól leszigetelték. Az ülések kényelmesek, 196 cm-rel jól elférek, kényelmesebb, mint az előző generáció. Érdekes, hogy nem kell teljesen hátratolnom az ülést, abban az állásban már nekem is messze van a kormány. Hátul is jó a helykínálat, feleségem mondjuk csak 163 cm, így jól elfér. Isofix bekötési pontok vannak, az ajtók nagyra nyílnak, így a gyerkőcöt is könnyű ki/be tenni. Az ülések háttámlája kemény műanyag, így nem nagy gond, ha összerugdossa. Jó pont hátul a könyöklő (ami elöl is van, szeretem, kényelmes, jól állítható). Van benne bluetooth-os kihangosító, ez jól működik, a hangminőség is rendben van. A hi-fi is szépen szól. A menürendszer kicsit kusza, de megszokható.
Az autóban rengeteg rekesz, tároló van, nekem kifejezetten tetszik a középkonzol kialakítása és az ottani nagy tárolórész. A könyöklő is egy nagy üreget rejt, jól pakolható. Ez a csomagtartóra is igaz, ahol rengeget kis rekesz van, köztük egészen mély is, szerszámok, jégkaparó, stb. mind eldugható. 12 V-os aljzat van a csomagtartóban is.
Ebben az autóban van parkradar, ami jól jön, mert hátrafelé nem túl jó a kilátás és vonóhorog is van. A start-stop rendszer gyors és hatékony, nekem ülés- és kormányfűtés is van, utóbbit nem használom, előbbi elég gyorsan felfűti az ülést. A nappali LED-es menetfény jól mutat az autón, de a fényszórók is jól világítanak. Izzót cserélni könnyű, jól hozzá lehet férni.
Az autót könnyű vezetni, erősen túlszervózott, könnyen járnak a pedálok is. A kilátás már nem annyira jó, nagyon vastag az A oszlop, gyalogost, biciklist simán kitakar. Nekem nagyon zavaró, hogy a műszerfal napsütésben erősen tükröződik a szélvédőn - emiatt egy törölközőt tettem a műszerfal tetejére, így elviselhető. 6 fokozatú a váltó, szerintem jó kiosztással, sokat segít az autó csekélyke erejének elosztásában. 6. fokozatban 90-nél kb. 2800-at forog, 130-nál kb. 3400-at, így nem hangos és még van kis tartaléka gyorsításra (150-es tempóig kb., utána elfogy). Pályán 120 körüli tempót tartva a fogyasztás 3 fővel, megpakolva 6,1-6,3 l/100 km, országúton 5,5 l/100 km körül szoktam menni. Városban elkér 7,5 litert. Érdekes, hogy nekem a saját fedélzeti kompjúter mindig felfelé csal, tankolásnál rámérve kb. 2-3 dl/100 km-t.
Nekem nagyon bejöttek a Hyundai-ok, következő autónál is ebben a márkában gondolkodom, ha arra kerül majd a sor. Nem használom sokat az autót, de mindig megbízhatóan teszi eddig a dolgát és a szervízköltségek sem magasabbak egy hasonló kategóriájú autóhoz képest. Plusz kék és kombi, a kisfiam imádja :)

Hibalista

- Vételkor cserélni kellett az összes féktárcsát és a betéteket; a csomagtértartó gázrugókat és volt olajcsere is: ez a mutatvány együtt közel fél millió Ft volt (2022-ben). - Elinduláskor a kuplung felengedésekor kicsit vonyítós hangja van, máskor ez nem tapasztalható.

Ide hordtam szervizbe

Extra Autó (https://extraautoszerviz.hu/), évek óta ide járok, könnyű időpontot egyeztetni, gyorsan és szakszerűen dolgoznak.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2015
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 85000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? i30 Következő autója? i30 (valószínűleg)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai i30 2012 (2012)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)