VIII. Hunyadi Undika
Szöveges ítélet
Az autót 15000km-rel vettem 10 hónaposan. Mára már a 23. ezrest futja a kocsi. Mint minden használtautó ez is törve volt, részben új, részben bontott alkatrészekből állították helyre. Akitől vettem elhallgatott pár apróságot pl: hogy céges és benzin-gázos volt valaha a kocsi. Úgyhogy nagy tanulság, hogy a festékmérés és a márkaszervíz állapotfelmérése is kevés volt minden csontváz kiderítéséhez. Kérdezni és figyelmesen olvasgatni.
Családomban volt egy Hyundai guru, így nyolc különböző Hunyadit nyűttünk/nyűvünk folyamatosan. Pony, H100, Atos Prime, Accent benzin/dízel, mind-mind szeretni való megbízható autók. Nem csoda, hogy az első komoly autómat a Hyundai palettájáról választottam. Koreában Ulsanban Kimcsong HYU óvodába jár, HYU szakközépben lézerhegesztést tanul, a gyárban 12 órát áll szalag mellett és ha jól teljesít, még hónap dolgozója is lehet. Nagy a különbség egy török vendégmunkáshoz képest. A tervezést Rüsselsheimben európai csapat végezte, innen az európai szemnek kedves formavilág. Sok hiedelemmel ellentétben a Hyundai a kezdeti Mitsubishi kapcsolatát már régen elfelejtette, saját fejlesztésű minden, és mára már a negyedik legnagyobb kibocsátású autógyár a világon. Az i30 cw Csehországban Nosovicében készül, Frantyisek szabja-varrja a kasztnit és szereli be a konténerben érkezett fődarabokat. Mivel nem tudom milyen volt a karambol előtt a kocsi, csak sejtem, hogy ugyanolyan jó az összeszerelés minősége, mint a családban helytálló kóreai daraboknak.
A kocsi szerintem nem osztja meg az embereket. Minden ismerősömnek tetszik a forma és sokan irigyek rám, főleg a rozsdaboglya kis Escortom után feltűnő a különbség. Nekem főleg a fényszórói tetszenek, az élére vasalt lendületes kasztni pedig fiatalos, sportos és szerintem 10 év múlva sem kell majd szégyelni. A belseje kicsit komoly, sok a sötét szín, de tágas és kényelmes. Szerintem kellemes tapintású, minőségi anyagokból van minden.
Ami nem tetszett, az a kormánykerék libabőrös tapintása. Én egy pár ezer forintos valódi bőr, házilag fűzhető huzattal oldottam meg, minden i30 tulajnak javaslom. Nem tetszik, hogy az ablaktörlő bajuszkapcsolója túl közel van a volánhoz, én a vastag ujjaimmal néha véletlenül bele tudok pöckölni. Az ablakmosó, ami egyébként habosítva, nagy felületen oszlatja szét a folyadékot, jóval később indítja a cuccot, mint a lapátokat. Így szárazon negyed hosszat mennek a koszon a gumiélek. A hátsó ablakmosó-törlő intervallum módban 7-et töröl elsőre tök feleslegesen az ablakon, aztán kezdi a szakaszolást. Láttam már olyan kocsit, ami rükvercbe kapcsolva töröl egyet a hátsó szélvédőn, ha be van kapcsolva az első törlő. Egy ilyen automatikának jobban örültem volna. Nem tetszik, hogy a műszerfal világításának intenzitása nem állítható (alapmodell). Szerencsére a központi kijelző fénye kikapcsolható, így már az amúgy vagány kékség csak a kormány mögül világít szembe. Engem ez csak olyan 60-80 km után szokott zavarni, addig nem fárasztó. Amúgy a szolgálati esikszétem (S.SX4) narancssárga parázslása se sokkal jobb, de azt legalább le tudom gyengíteni. Nem szeretem az induláskori nyomatékszegénységet. Dugóban sokat és finoman kell pedálozni, ha nem akarom csavargatni a féltengelyeket és a nyakcsigolyáimat. Nem tetszik a korlátozott zárrendszer (alapmodell) távirányító híján az első ajtókon kell kulcsolni mindenért. A csomagtér is csak itt nyitható, így sokat kell szambázni, ha nyitni vagy zárni akarom a kocsit. Sajnos megvan a lehetősége a kulcs bezárásának is. Hasznos funkció a 20kmh záródó kp. zár. Nem tetszenek a korlátozottan állítható szellőzőrostélyok.
Ezen túl az i30 cw tökéletes autó.
Kasztni:
a formavilágot már dícsértem, nézzük a hasznosságot. Bazi nagy. Főleg, ha mosni kell. Érdekes, hogy az első lökhárító nem szedi össze a bogarakat. Valahogy elvitorláznak a légáramlattal. Ugyanezen légáramlat tisztán tartja a fényszórókat is. A kerékívek és a hátfal gyűjti a mocskot piszokul. Csak kinyitni és pakolni ne kelljen hátul esőben, bár ha már felnyitottuk az ötödik ajtót, simán be lehet állni alá, vagy le lehet ülni sajtostallért enni. A felfuttatott hátsó lámpa 4 izzója a kosz felett vöröslik. A kerékdobok elől-hátul műanyag betéttel védettek és sok autóval ellentétben van elől-hátul lószarpofozó is. Aki szokott bújkálni a kocsija alatt, annak javaslom, hogy nézzen szét, a küszöbök végén az alvázvédő réteget lekoptatta a 100-zal repülő aprókavics köd, én befújtam rücsivel. Az alváz legalsó pontja egyébként két hosszanti gerenda, ez koppan fel és nem a kipufogó, ha mondjuk Erdélybe látogat az ember. A merevség okés, még csomaggal és emberekkel megrakva sem nyöszörög semmi. Az üregvédelem és a festés szerintem jó, a küszöb pereménél, ahol emelgetni szokták az autókat ott is megmarad az alapozó, ha a festéket le is szedik. A tetőlécek állati jók egy évben kétszer, ha tetőcsomi kell, egyébként nehezíti a mosást. Amúgy szerencsére észrevehetetlen, nem fütyül még oldalszélben sem, ellentétben volt szolgálati Csoda oktáviámmal. A motortér még ami szerintem a karosszéria résznél említést igényel, nagy. Mindenhez hozzáférni, még izzócseréhez is van elegendő hely.
Utastér:
Nagy, tágas, kényelmes. Főleg a hátsó utasok szoktak hálálkodni, mert elférnek. Még hárman is. Ha ketten vannak, van kartámaszuk, ha hárman, van mindenkinek 3 pontos öve. A hátsó ajtó nagy és szélesre nyitható, gyerekülés barát. Csakúgy, mint az Izofix pontok. Elől az aktív fejtámlás ülések kényelme átlag feletti, közepesen kemény, jó az oldaltartás, 178 cm-es termetemhez ideális. Állítható mindenfelé. Hosszú távokon (300km felett) sem fárasztó a vezetés. Az ajtó kárpitja pont jó helyen támasztja meg a könyökömet, nyáron izzadós a puci műanyagfelület. A kormánykerék széles határok között mozog ki-be, le-fel. A pedálokba nem sikerült még széles téli cipőben sem beakadni ellentétben szolgálati S.Jimnyvel és már említett octaviával. Anyósommal, megvagyok, még ha mellém ül is. A bizti öv nem vágja a nyakamat, jól be lehet állítani. A csomagtér közepes. Az octavia felülmúlja az esikszét meg nem kombi. Két csővázas hátizsák, egy nagy bőrönd, egy utazótáska, két három kézipoggyász. Ennyit nyel el. Elégséges. Lehetne nagyobb. Viszont: csomagrögzítő fülek, reklámszatyor akasztók, csempészrekeszek vígasztalnak. Nagyon jó a felcsavarodós csomagtértakaró. Ha szőnyeget, vagy nagybőgőt kell vinni, akkor síkbadönthetőek a hátsó ülések és máris ott a kisáruszállító. Hátrány, hogy az anyósülés támláját korlátozottan lehet előredönteni, még 30-40 cm-rel hosszabb szőnyeg is simán becsusszanna. Az első ülések háttámláit egy-egy műanyag pajzs védi, nem kell a gyerekülésben vergődő rosszcsont cipőjéről az ülésre kent sarat sikálni, egyszerűen letörölhető. Döntögetés közben a hátsó övek nincsenek annyira útban mint a fenti szolgálati kocsikban.
Kezelőszervek:
A zárakról már esett szó. Minden könnyen kattan-csattan, halkan pufan, nagyon élvezetes. Belülről könnyen le lehet zárni az ajtókat (ill. nyitni), és autómatikusan elinduláskor egyébként is bezár. A tükrök nagyok, nem aszférikusak, de nem is indokolt. Szerintem érdemes sávváltáskor oldalra nézni, mert van holttere. Kár, hogy az alapmodellben nincs el. mozgatás és fűtés. A belső tükör jó, külön zsír, hogy a szélvédő belső feületén a tükör és a napellenzők között napárnyékoló tintázás van. A napellenző és a tükör között nem süti szembe a nap a sofjört. Öveket már írtam, de még szót érdemel a műszerfalon lévő visszajelző a vezető tudja, hogy Pityuka, vagy Kittike kikapcsolta magát, mindhárom utasnak külön ikonja van. Az ülések súlyérzékelősek. Ez a b.öv becsatolására figyelmeztet, a légzsákokat nem kapcsolgatja. Arra külön kapcsoló van. Az utasoldali frontlégzsák külön kikapcsolható. Az övekre bimmbammoló figyelmezetet. Ami sok kocsiban idegesítő, itt nincs külön csipogó a sluszkulcs és a világítás miatt. Úgyis tudom, hogy nem vettem ki a kulcsot, mert hallgatom a rádiót, viszont kinyitnám az ajtót, mert megdöglök a 60 fokban és még csipog is a kocsi. Na ez a frusztráció az i30-ban nincs. A fényszóró, ha bekapcsolva maradt, nem tudom pontosan mennyi idő múlva, de automatice kikapcsol, nem merül le az akksi. Ablakmozgatás. Hátul húsdaráló, de legalább a méretes üveget majdnem teljesen elnyeli az ajtó. Elöl motoros, nem automata, de megvan a lehetőség, hogy a motor leállítása után fél percig még engedi felhúzni. nem kell anyázni a parkolóban, hogy b.meg az ablak már megint lennmaradt! Sebessége szerintem kicsit lassú, de legalább nem gyors. :o) Kapcsolója ki van világítva. A szellőzés alapvetően sirály. Nem kell járatni a ventillátort, a menetszél átlag időben 2 utassal a fedélzeten elegendő levegőt juttat be. (Pollenszűrő 3000HUF) A káprázatos kapcsolómező a sok leddel, meg ikonnal könnyen megszokható, a szervók pedig finom, alig hallható zümmögéssel mozgatják a terelőket. Nem tetszik, hogy a szélvédő szellőztetője automatikusan elindítja a légkondit. Ok, hasznos, de legalább akkor kapcsolná magasabb fordulatra a ventit is, ha már párátlanítani szeretne. De így mindig figyelni kell, ha nem szeretnék légkondival menni. Fűtés hatékony, légkondi talán túlontúl is hideg, lehetőség van a zárható kesztyűtartó hűtésére is. Bajuszkapcsolók precízek, hyundaiosak. Határozottan, de könnyedén járnak. Az ablaktörlőé kicsit közel van a kormányhoz, de ezt már írtam. A bajuszokkal kapcsolódik a fényszóró, szerintem a műszerfali óralapszerű kapcsoló jobb (Octavia) egy pillantás és egyértelmű, hogy széna vagy szalma. Az i30 és a fél világ bajusztekerős kapcsolóinál inkább a kontrollámpára kell hagyatkozni. A fényszóró isten, H1 hosszúfény, gyűjtőlencsés igényes H7 tompított, állat. Kontúrosan, messzire hord, még esőben is. A ködlámpa szinte csak az árokpart miatt kell. De ha nem lenne ködlámpa nem is hiányozna. Szerintem a világítása messze a legjobbak közé tartozik. Másik bajuszon az ablaktörlő. Hibáit már írtam, most az erények. Lehetőség van pöcköléses egyetlen törlésre, 1-10mp-ig 5 fokozatú intervallum, közepes és gyors fokozat. Az ablaktörlő mechanikája zajtalan. A lapátok hibája, hogy autómosáskor csak meghatározott sorrendben lehet felhajtani őket, ha a rövid fel van hajlítva, a hosszú beleakad. A 2010-es monszunban kifejezetten élvezetes volt ezzel a jó kis játtékkal szórakoztatni magam mondjuk elalvás ellen. A mosó fúvókáit nem kell állítgatni, nem egy, nem három sugárban szerencsétlenkedik, hanem hatékonyan, nagy felületen porlaszt. Jól oldja a koszt. A csomagtér abaktörlője is jól töröl, végig mindenhol ahol jár. A negatívumokról fentebb volt szó. A kűrtnek szép hangja van, kétszólamú. A kormányzás elektromos szervós. A kormányoszlopon van egy bika kis egység, ami a kormánykerék tengelyét segít forgatgatni. Jól eltalált rendszer. Sebességfüggő. Nagy tempónál kisebb a rásegítő erő. Parkoláskor szerintem lehetne erélyesebb is, hogy a feleségem is tudja tekerni, de szerintem jó. Pont olyan érzés, mint egy PC-s ForceFeedback a ColinMcRae-ben. Még kedvesen zümmög is, ha az ember állatgyorsan áttekeri végállásból végállásba. Rossz aszfalton lehet érzékelni, hogy azokat a véletlenszerű gyors ütéseket, ami kis sebességű araszoláskor éri a futóművet a 3-5 cm mély kis kátyúk sorozatán, a szervó nem bírja lekövetni, ilyenkor kopog. A kormánymű egyébként keresi a középállását, hamar visszaforog. Műszeregység: Kicsit komolytalan, olyan kidolgozatlan. Tompa a mutatók vége, bumfordi a hatásuk a kis műszereken. A fedélzeti info egység jó. Tankkoláskor mindent nullázni kell, ha pontosan akarunk mérni. Mondjuk fogyasztást átlagsebességet stb… Ellentétben az esikszéttel, nem kell menetközben a kormánykeréken keresztülnyúlni, ha nyomkodni szeretnénk. A műszerfalon van a kapcsoló. Az octaviát nem űbereli, a bajuszkapcsoló vége jobb hely erre. Ok, szórakoztató egység. A középső kijelző idézi a régebbi mobilok kijelzőjét, kék világítását. Pontos idő és külső hőmérséklet. Állati. Ha bekapcsoljuk a rádiót, akkor is jól érthető, egyszerűen kezelhető marad. Az óra RDS jelen keresztül igazodik az európai atomórához, de lehet manuálisan is állítani. A rádió RDS-e jól műkszik, az alternatív frekvenciákat hamar megtalálja, nem sistergős fajta. A CD lejátszó ismeri a ma divatos tömörítési formátumokat, az írott lemezeket is beveszi és hősiesen, ha nem is ismeri fel a kodek a zenét, valami fura zajt nyom a la Ford Fairline. Az erősítője alap, de a családos emberek tudják, hogy hót felesleges a Grillusz Vilmos meséihez a mélynyomó. És a gyerekeket is felesleges túlbömböltetni. :o) Szerintem az erősítő és a hangszórók túlzottan a mély tartományban szólnak, ez péntek és szombat este jól jön, ha dübörögni kell. Van USB és külön AUX bemenet, ami jó, ha fejlődik a technika, legalább analóg jelet be lehet neki adni külön. Ami külön jóság, hogy 2db 12voltos csati van a váltó előtt, így lehet laptopozni és GPS-elni egyszerre. Vagy ülésfűtésezni. Stb… A váltó karja és a kézifék karja van még hátra, Előny, hogy páratlan fokozatokban nem akadályoz a műszerfalon való babrálásban. A váltóra is bőrhuzatot vadászok, mert ott is a libabőrös műanyagfelület van. A kézifék karján pedig tök jól megpihen a jobb kezem.
Motor:
1,4 elsőre röhögcséges, de nem az. A kulcs a CVVT. Folyamatosan változó szelepvezérlés. Nem nagy csoda, manapság már általános, nem úttörő, inkább jól bevált motor. A 90-es évek V-tec-je és a 2000-es évek elején megjelent VVTi családjába tartozik. Kísértetiesen Toyota Corolla a motortér. Egyszerű felépítésű, kicsi karbantartásigényű, láncosvezérlésű MPI motor, RLFS üzemanyagrendszerrel (kevés alkatrész, kicsi hibalehetőség) 109LE. Jól van. 110 lóerő 6200 fordulaton. 2500-3500 között mondjuk 90 lóerősnek érezhető. Csupa könnyűfém motor, kevés hűtőközeggel, kevés olajjal. Hamar bemelegszik. Kb. 1 km alatt. Hamar fűt, és hamar elveszi a „szivatót”. Beindulási hajlama jó, keveset kell forgatni. Szerintem nyersen jár. Hidegen az én motorom kifejezetten zakatol, súrol, fokozatosan finomodik ahogyan melegszik, és hosszabb utak után kifejezetten selymes lesz a járása. Lehet, ha a motorháztető belsejében is lenne szigetelés, mást írnék. Indítási nyomatéka gyér. Kicsi gázfröccsel kell meglódítani az autót, full terhelésnél kuplunggyötrő indulásokat is kénytelen voltam már csinálni, mondjuk lejtőn felfelé. Ha viszont elindultunk, végtelen rugalmas. Partner az 1500 fordulat körüli öreguras guruláshoz is, és partner a 5000-5500 körüli MadMax gyorsításokhoz is. Fordulatkedvelő. 2500-3500 körül érzi jól magát. Városban is inkább 4.-ben érdemes tempózni. Országúton előzni is még 80-as tempónál is inkább 3.-ban érdemes. Én 90-110-el járok, pályán is 120 körül, a teljesítmény elegendő. Semmiképpen sem gyenge a motor. Fogyasztása szerintem elfogadható, 1250kg-ós kasztnit vinni kell, én 7,2-7,9 L/100km átlagokat szoktam mérni tankolástól tankolásig. Országúton a műszer 6,2-őt mér, városban 8,5-öt. Rekordjaim: Szolnok-Krakkó 4 ember full csomag, légkondi, Tátra, 6,0L/100km, tavaszi uborkaszezon, 500km munkábajárás, bevásárlás, légondi, full város, 9L/100km. Szerintem a 20 000-es olajcsereperiódus hosszú. Mikor megvettem, csörgött, tiszta fekete szutyok olaj jött le belőle. A friss olaj csodákat művelt. Ha vacsi új Hunyadira lett volna pénzem, tuti elviszem 1000-es olajcserére és stikában 10 000-enként olajat cserélnék. Sokat forog nagyon, kell a jó kenés, főleg munkábajárós 20-30 km napi futásteljesítménynél. A családom sok Hunyadija közül egyébként egyik autóban sem adta meg magát motor. Se vezérelektronika, se mechanikai hiba. Jó olaj, jó üzemanyag és rendszeres szűrőcsere a titok.
Erőátvitel:
Hidraulikus, egytárcsás szárazkuplung. Abszolút átlagos. Nemúgy mint octavia kettőslendkerekes 150e Ft-os csodaszerkentyűje, eBay-on a németek gyári kuplungszettet 50eFt-ért kínálnak, szerintem kibírható. Valószínű, hogy a nyomatékszegény motor miatt a nagyobb indulási fordulatok gyorsabban koptatják a tárcsát, a dugóban való araszolás rángatásai (vezetéstech. hiba) jobban nyűvik a rugókat mint kéne. De ez idő kérdése. A családi Hunyadiokban a Pony-n 110 és 130e km-t bírt egy-egy szett, tesóm AtosPrime-ja 80ezret bírt (azon tanult vezetni!!!) többre nem emlékszem. Az i30-omban viszont rükvercben néha nyikorog a kuplungban valami, rosszat sejtek, de majd ha szétesik megírom. A váltója vaj. Rövid út, finoman kapcsolható. Hibája, hogy nem elég határozott a kiosztása, én egyszer-egyszer 5. helyett 3.-ba szúrom, vagy 1. helyett 3.-ban próbálok elindulni. Egyesben ritkán akad, egyből kettőbe kapcsolva olykor szintén akad. Érdemes kivárni a szinkronidőt míg a motor „leforog”. Élvezet viszont rükvercbe kapcsolni, az első olyan autóm, ami minden körülmények között vigyorogva beszívja az irányváltó fogaskereket. Kár a béna rüsselsheimi emelőreteszes megoldás miatt, előfordulhat, hogy egyes helyett rükvercben marad a kocsi, vagy félre lehet váltani elinduláskor. A fokozatok rövidek, jó a gyorsulás, a dinamika, viszont alacsony a végsebesség. A motor az átlag autóknál olyan 500-600 ford/perccel többet forog. Jobb lett volna egy hosszabb ötödik. Újabb indok az űberfasza motorolajra.
Felfüggesztés, fék
Elöl hagyományos McPherson, de igényes és masszív segédalvázkereten, nagyon bika kanyarstabilizátorral, aminek a „kutyacsontja” állítólag hajlamos a kotyogósodásra (30rugó a csere). Finom, inkább keményre, mindsem lágyra hangolt rugózás. Hátul is a McPherson rokonságba tartozó több lengőkaros rendszer, rallyautókon van ilyesmi az esikszét csatolt hídja elbújhat. Lényeg, hogy független, könnyű és állítható. Igényes. A családi Accentusok felfüggesztése hasonló, 100 e km után is hiba és kopogásmentesek. Szerintem az i30 is néma marad sokáig. Összességében nagy utazótempóra van kitalálva. Városban a kereszthibákon keményen ütősen küzdi át magát. Országúton elemében van. terhelésre semleges, mindegy hányan ülnek benne, fullos seggel sem kezd el belengeni. A rugózás frekvenciáját nagyon jól eltalálták. Nem ringatja el a sofört. Szolgálati :o) L200 pickup 200km múlva nem bírsz ébren maradni, mert a hülye nehéz kasztni, mint a hajó hullámzik, ringatózik az úton. Egyszóval kategóriaátlag feletti cucc. Fékrendszere ordaskirály. Elöl hátul tárcsafék. Kis pedálerővel, de jól adagolhatóan lassít. Amolyan biztonsági övre akasztós élmény, vagy akinek jobban tetszik műszerfal lefejelős. Király módon lassítja az i30-cat. Hegyekben sem „fáradós”, nagyon jól ki van találva. ESP-vel együttműködő ABS, a végsőkig hagyja tapadni a gumikat, már csak a sírás határán avatkozik be, szuperb. Talán az octavia fogható hozzá, de az meg bazi orrnehéz dízel kocsi. Az i30 semleges kanyarodási tulajdonságú, ha muszály akkor inkább alulkormányzott. Mint már írtam, nem vagyok elfogóvadász pilóta, de már kellett egy előzés után nagy tempóról k**va nagyot fékeznem és közben az ütközést elkezülendő a padkán lassulnom tovább, és Undika nagyon jó partner volt. Nem is értem hogy lehetett karambolozni vele. Kormányára a hibátlan egyenesfutás jellemző, a nyomvályúkon sem rángatja a kasznit, nemúgy mint az esikszét.Az esikszétnek a féke is harmat a HYU-hoz képest. A gumiabroncsok amivel gyárilag szerelik közepesek. Az én autómon amíg nem vettem téli gumit, nem is selytettem mennyire nagy lesz a különbség. (Hankook-Continental) Valószínű tavasszal valami prémium papucsot szerzek hozzá. Az igényes felfüggesztés és fék meghálálja.
Összefoglalva:
Gratulálok, hogy ennyi süket dumát végigolvastál! Amint látható, szeretem az autómat. A lényeges dolgok már az alapfelszerkóban megvannak: 6lufi, ABS+EBD, 4 tárcsafék, légkondi, a többi lényegtelen. Átlag feletti aktív biztonság: felfüggesztés, fényszórók, fékek, 5 csillagos kasztni. Egyszerű és elég erős már az alapmotor is. Kényelmes, tágas, praktikus. Szerintem, ha hozza a hagyományos kiváló Hyundai minőséget (márpedig:o) ) hosszú életű és kitartó kocsi (8 kül. családi HYU alapján) lesz. Az árfekvése is jó, és nem összehasonlítható egyik ejrópaji gyártó termékével sem. Hozzá kell szokni, hogy a Hyundai nem egy koreai sz*r, amit nem engednék be a portámra. (átlag ember véleménye a koreai autóról)
A távirányítós kp.zár, a tükörfűtés és a bőrkormány miatt ma már inkább egyel magasabb feszereltségi szintet választanék... de így se sírok :o)
Még 3 gondolat:
Az i30 világautó Amerikában Lantra néven fut. Indiában Afrikában Kínában tízezrével veszik, és szeretik.
A Kia Ceed-el (7év garancia)testvérmodellek, sok az azonos alkatrész.
A nagy darabszám miatt külföldről utángyártott alkatrész sokszor harmadáron van, mint a márkaszervízben. Kuplung, fékbetét, szűrők olajak, cserélendő alkatrészek interneten olcsón rendelhetők. Kínai karoszszéria alkatrészekkel olcsón lehet javítani. Az alapmodell 15 collos kerekére nem horror a gumiabroncs ára. Én Continental TS830-at találtam 14800-ért.
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
Hibalista
- Összetörték, de ezen kívül semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Escort 1,6 GHIA | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
