A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » I30 (2007-2011)

I30 1.6 AT 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Végre egy minőségi autó

Szöveges ítélet

Életem első vadonatúj autója. 1.6, benzines automata váltós, a rövidebb változat (nem CW-s). Megmondom őszintén hogy nem kevés szülői támogatással sikerült megvásárolni az autót, enélkül biztos hogy nem vettem volna új autót.
A történethez hozzátartozik hogy előtte a 'mi autónkat' nyúztam 7 évig, és az utolsó évben elegem lett abból hogy már 1 évre előre tudtam hogy még mit kell az autón megcsináltatni, ezenkívül gazdaságilag nem érte volna meg fenntartani.
Amikor autót néztünk abszolút márkafüggetlenül álltunk a témához, gyakorlatilag majdnem az összes márkát végignéztük. A Hyundai ugyanakkor valamiért kimaradt, láttam róla egy képet a web-en és valahogy letettem az i30-ról mert nagyon kicsinek nézett ki (2 gyerek van a családban tehát kell a hely). Az egyik ismerősöm viszont felhívott és kérdezte hogy miért nem veszünk Hyundait, ő egy régebbi modellt nyúzott sok évig és nagyon meg volt vele elégedve.
Ennek hatására elfáradtunk az egyik szalonba és amikor közelebbről megláttam az autót nagyon megtetszett mert nagyon tágas volt belülről, a gyerekülések kényelmesen elfértek benne és nekünk is volt helyünk.
A tágas helykínálat mellett az ára is nagyon kedvező volt (már amennyiben 4MFt-ot lehet kedvezőnek mondani ;-)) hiszen alapfelszereltségben is jár hozzá 6 légzsák, légkondi, szervókormány meg mindenféle. És ne felejtsük el az alapból erős motort. Nekem automata váltós változat van, ebben 1.6-os 126LE-s motor. Azt hiszem hogy árban mindenkit maga alatt hagyott.
Sokat szemeztem pl. a VW Poloval. A Polo ezért az árért csak 1.2-es 80LE körüli motort tudott volna adni (az is automata lett volna), egy ilyen erős motorral a VW már lazán 5M felett lett volna. Így letettem a VW-ról, amúgy tényleg nem érdekel hogy milyen márkájú autóban ülök a lényeg hogy megbízható legyen. Francia és olasz autókat nem néztünk több szerelőt is megkérdeztem, minden mást ajánlottak csak ezt a két ‘országot’ nem.
De térjünk az autóra vissza. Idáig nagyon meg vagyunk vele elégedve, remélem hogy hosszú távon is hozza azt a minőséget amit a marketing anyagban hírdetnek, bár úgy néz ki a koreaiak komolyan gondolják a dolgot.
Az automata váltó kényes kérdés mert több Hyundai szalont is megkérdeztem hogy van-e automata váltós próba autójuk, de senkinek sem volt. Az értékesítővel beszélgetve elmondta hogy a Hyundai-nak nagyon jó az automata váltója, így látatlanban bevállaltam (mivel kinéztem az i30-at és tudtam hogy meg akarom venni túl sok választásom nem maradt).
Ez egy 4 fokozatú váltó, szerintem a magyarországi KRESZ szabályok betartására tökéletesen elég, autópályán 130km/h-nál kb. 3200-as fordulaton pörög, bár továbbnyomva a gázt bizony 4000 körül pörög, ilyenkor jó lenne még egy fokozat. Szóval a váltó nagyon tökéletesen működik, nagyon finoman vált, amikor a szalonból gurultunk hazáig akkor szinte az első pár km-en nem is lehetett érezni hogy hol vált. Ezenkívül nagyon dinamikus is, tökig nyomva a pedált lazán kiforgatja 6000 körülig a motort.
Vezettem előtte már 4 vagy 5 automata váltós autót hosszú távon – volt köztük Pontiac, Ford, Mercury, Mazda (kettő is) - így volt tapasztalatom és elképzelésem hogy milyen is automatával menni, de meg kell mondanom hogy idáig a Hyundai i30-é a legjobb, messze veri az összes eddigi típust amit vezettem (na jó a Mazda 6-osé azért nem volt olyan rossz).
Az automata váltó egyetlen hártánya a magasabb fogyasztás, bár lehet ügyesen menni vele, de 7liter alá nem sikerült vinnem, a mostani téli városi lámpától-lámpáig közlekedésben lazán 11-11.5 litert eszik (a Suzi meg 10-et evett :-O). Persze autópályán ez már nem ilyen vészes.
A magas fogyasztást nem említeném meg kifejezetten nagy hibának, tudtam hogy automata autót veszek, ráadásul 1.6-os így eleve nem számítottam kis fogyasztásra, de ha nagyon bele kellene kötni a Hyundai i30-ba akkor talán ez lenne az a pont.
A futóműve kicsit pattogós, eléggé feszesre van hangolva. Ez nem baj csak a magyarországi szuper útminőség nagyon visszaköszön, az úthibákon nagyokat döccen. Gondolom egy ilyen autót nem arra terveznek hogy ezzel csak a Thököly úton fognak közlekedni...Autópályán, sima aszfalton nagyon szépen gurul, nagyon kezes a futómű, szerintem ez ilyen viszonyokra lett kifejlesztve.
A szervó kormány az elején egy kicsit szokatlan volt, kevés mozdulatra is sokat fordít a kereken, ami jó is meg nem is, mert könnyen lehet vele megfordulni, de az elején parkolásnál egy párszor túlforgattam a kormányt. Ezt meg kell szokni, az előző autómnak más volt a kormány áttétele és szoktalan volt a Hyundai ahhoz képest, de most már megszoktam és megszerettem.
Összességében meg vagyok/vagyunk elégedve az autóval, a magas benzinárak ellenére sokkal többet autózunk mint előtte a ‘mi autónkkal’, ezzel élvezet menni, kényelmes, el lehet benne férni, a gyerekek is elférnek és a csomagtartóban is nagy hely van, nekünk a szükség pótkerék van bent.
Egy kicsit amitől tartok az a kötelező szervíz magas díja, bár megnyugtat hogy ezt az összeget előzőleg állandóan szerelésre kellett költenem, nem beszélve arról hogy sokszor 2-3 hétig is autó nélkül maradtam...
Remélem hosszú távon is marad ez a minőség, nyilván lesznek kopó alkatrészek de remélem mondjuk hogy 100e-nél nem kell majd motorgenerált vagy egyéb komolyabb munkákat végezni rajta. Majd idővel kiderül.

A következő autó vétele még nagyon-nagyon messze van, szerintem minimum 10 év, de ha a 10 év alatt a mostani i30 jól vizsgázik akkor valószínűleg maradok a Hyundai-nál.

Hibalista

- Egyelőre semmi, lekopogom, még nincs is 1 éves az autó...

Ide hordtam szervizbe

Eddig csak a bejáratás utáni kötelező átnézés volt, 2012-ben lesz az 1 éves kötelező szervíz.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2011
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 9370
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Swift Sedan 1.3 GLX Következő autója? Hyundai valamelyik modellje, egy iX35 nem lenne rossz
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai I30 2007 (2007)

További ítéletek (67 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)