Szuper, de éhes jószág
Szöveges ítélet
+1000 km után észrevétel!!
2 komolyabb hiba szerintem: nagyon rövid a váltó áttételezése. 5össel simán megy 50nel, 130nál meg már marhára pörög a motor.. Fogyaszt is autópályán rendesen, még ha betartjuk a limitet, akkor is. 8L alá sehogy sem ment egyelőre a fogyasztás. Szerintem simán lehetne nagyobb áttétel, végsebesség is nagyobb lenne, meg a fogyasztás is alacsonyabb.. (vagy kéne hatodik)
12.000 km után egy hosszú erdélyi túra alatt lement a fogyasztás 8 L alá, és érdekes módon ott is maradt. azóta 7.7-7.8 körül eszik.. így már egész barátságos :)
13.000 km: mostanában nem siettem sehova, 7.6L/100km. A tompítottat a szerelő beállította.
14.000 km: jött a hó, vettünk rá téligumit, hát meg is hálálta! Megy föl a hegyünkre kérdés nélkül, 3asban meredeken fel, a végén kb. 1000es fordulatszámmal, de felment.
EGYIK VÉLEMÉNYEZŐNEK: hátra is megy fűtés az első ülések alatt. Ha lelóg az ülés alján lévő szürke takaró elem, akkor azt vissza lehet csíptetni a helyére, és akkor már megy hátra a meleg jól.
És akkor az eredeti írás...
8300 Km-rel vettük a tűzpiros kicsikét, mint tesztautó. 4,1 milla helyett így 3,25ért. Jó vételnek tűnt, remélhetőleg az évek engem fognak igazolni :)
Elösször is elmondanám, hogy szerintem (persze ez szubjektív) nem éri meg kifizetni a metál felárat (az úgyis csak sérülékenyebb), mert messze a sima PIROS színben néz ki a legjobban a kocsi. De ez nyilván egyéni ízlés. Szerencsére pont ilyet találtunk :)
Egyelőre csak jót tudok mondani róla. Második autónk, az első egy 1,2es classic punto volt, 2003ból. Hát leírhatatlan a változás. Azért megpróbálom :P
Kényelem: hihetetlenül jó vezetőülés, pont rámsimul a kagyló forma, amúgy meg minden irányba állítható, szal nem nehéz belőni a helyes vezetőpozíciót... A kormány szintén állítható, de még hozzá sem nyúltam, jó az úgy, ahogy van. Tegnap mutattam meg egy haveromnak, aki nálam jóval erősebb felépítésű, hát neki sem volt panasza az ülésre. Sőt még be is ültünk magunk mögé (én 185 centi vagyok), és jééé... elfértünk :) Még úgy is, hogy az első ülések majdnem teljesen hátra voltak húzva.
A műszerfal csodálatosan szép, szerintem sokkal szebb a Kia narancssárga színénél ez a kék, ami nemmellesleg állítható erősségű, ami nagyon tetszik. Összesen 5 lámpa az első ülések közelében (2 a sminktükörnél, 2 térképolvasó és 1 középen a fejünk felett).
Rekeszek, tárolóhelyek mindenfelé, egyböl belaktam 2 iceteával meg egy napszemüveggel a kocsit.
Csomagtartó nem tűnik annyira nagynak, csak valami 300 akárhány liter, de épp ma kellett egy gázpalackot szállítanom, hát még hosszában is elfér, nemhogy keresztben.. Szal annyira nem is kicsi :)
A középkonzol számomra tökéletes, mindent látok, mindent elérek, minden pont jó. Sőt, ha nagyon sokat utazik az ember, a rádió fényét teljesen ki lehet kapcsolni, ha már annyira zavar éjjel. A rádió tökéletes, mindig megy a zene, sajnálom ha ki kell szállni az autóból, mert megérkeztünk :) És ez nagyon jellemző érzés.. Tiszta és hangos, egyedül max. hangerőn kezd el sercegni, az a 35ös fokozat, hát nekem épp elég a 30as is.. Már azután is zúgott a fülem :) A basszus annyira jó, hogy beleremeg az egész autó, a magasról meg annyit mondok, hogy 4 hangszóró van, + 2 magas hangsugárzó. Ennyi :) Ja és persze hogy pendrive-ról küldöm a nótát! Amúgy meg jön minden.. FM, AM, MW meg mittudoménmi...
Na. Teljesítmény. Hát mit mondjak? Megy. Punto után húz mint állat. Úgy, hogy közben ültem pár elég komoly autóban haverokkal, na úgy már nem olyan különleges. Annyi, hogy ajánlom az 1,6-ost, ez így 122 pacival jól megmozgatja a kasztnit. Élvezet vele előzni. Szerintem az 1,4-es motor hiába 109 LE, lehet kevés hozzá.. Meg ahogy nézem fogyasztásban is ugyanaz, szal én a nagyobbat ajánlom.
Mondjuk eszik is rendesen. a 8 és fél literét úgy eszi meg, hogy még kímélő üzemmódban használom :)
Jól gyorsul, ebböl adódóan viszont elég rövidek a fokozatok. 1es épp elindulásra van, 2essel is simán elindulsz még, 50nél meg már 5ösbe is lehet rakni. Szerintem azért, mert a kisebb motorhoz is ez a váltó van, és hogy ahhoz is jó legyen. Pedig jobb lenne egy hosszabb ötödik, vagy esetleg egy 6os fokozat, mert autópálya tempóban nagyon pörög a motor, és sokat eszik. Akár 9L is elfogy, ha 140nel megy az ember. Kb. országúton, 90nel van az, hogy lemegy 7re az átlagfogyasztás, de ennyi. Kicsit sokallom, annyira nem húz a verda ...
Amúgy nagyon kellemes a váltó, a könyöklőről pont el lehet érni minden fokozatot, és jól beugrik a helyére.
A futóműve is nagyon tetszik, nem érezni az egyenetlenségeket. Szerintem ez is jobb mint a Ceed. (ja azért emlegetem ennyit, mert e kettő között gondolkoztam) Egyáltalán nem baj, hogy puhább, főleg a magyar utakon.. És még így sem billeg, sőt.. Sportosan vezethető. (+ Budakalászról járok be, a vége földút, ott meg főleg nemárt a "puhaság", ígyis kb. 5-tel teszem meg a hazajövetelek utolsó pár méterét)
A motor nagyon jó kialakítású, minden (olajszint, hűtővíz, ablakmosó. fékolaj) szemelött. Igaz az állítás, hogy Isten a részletekben lakozik. Olyan apró részleteknek örültem nagyon, mint pl. kis kék világító karika az önindító körül, hogy mindig betaláljunk, ügyes tárolóhelyek, napszemüvegtartó, illatos bőrkormány ;), amit szinte élvezet fogdosni.
A visszapillantó tükrökből MINDENT látni. Főleg az oldalsók nagyon nagyok és hasznosak. Kézifék is OK, benya szűk 55L belemegy, amivel egy 650 km-t lehet is menni. Majd viszem Erdélybe, utánna írok milyen vele a hosszútáv.
Mivel alig pár napja és pár száz kilóméter óta van meg, így szervíztapasztalatot nem tudok mondani. Remélhetőleg a kötelezőn kívül nem is lesz. Ha lesz valami, megírom.
Ja és egy furcsaság! Legalábbis számomra.. A családban felváltva használnánk az autót, de csak 1 bicskakulcs jár hozzá, a másik sima pótkulcs riasztó nélkül. Így muszáj lesz rendelni egy újat, ami 46.000 Ft. Nem kis összeg, ezért csak sima riasztót rendelek, ami még így is 26.000, és akkor az lesz a pótkulccsal használva.
Összegezve jelen felállás szerint rajongok az autóért. A következő biztos hogy szintén i30as lesz (hacsak addig ki nem talál valami mégjobbat a Hyundai), de akkor már inkább dízeles, és KOMBI. Esetleg 1el nagyobb felszereltséggel (jelen esetben style)... Ha milliomos lennék, akkor sem kéne több :)
Hibalista
- Eddig hálistennek semmi komoly. Kiégett a bal első tompított, mondták a szakszervízben, hogy akár én is ki tudom cserélni.. Najó azért elmentem a sarki autószerelőhöz, hát ott alig bírták kicserélni. Namindegy, azért sikerült, komoly 700 Ft a lámpa bele. :)
Ide hordtam szervizbe
hyundai tarján.
Időpontra pontosan megjelentem, elvették a kulcsot, és elvitték a kocsit. Szivesen néztem volna mit csinálnak vele, de nem lehetett.. Tompított fényszórót jól beállították, már az sem hiba. Viszont SAE 4 10es olajat kapott a kocsi 5 30 helyett, ami azért csak jobb valamivel... namindegy, majd legközelebb.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 8300 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | punto | Következő autója? | i30 crdi CW :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
