A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » I30 (2007-2011)

I30 1,4 Classic 

Az ítélet értékelése
5,0(9 db)

Sandra Bullock a Facebook-on

Szöveges ítélet

1) Sandra (a Bullock csaj) meglehetősen jó nő. Nem az a tipikus húdemilyen-maca, nem kifejezetten vérlázító, de szeretjük, szimpatikus és - valljuk be - elmenne rá pár doboz óvszer.
2) Facebook, megbököm: utánaolvastam, a megbökés az eredeti angol leírásban egyszerű “sziate - hogyvagyol – kedvellek” kombinációt takar, viszont sokan szexuális töltetű tevékenységnek azonosítják. A legjobb, ami a szemem elé került a neten, ez: "a "Megbököm" gomb a “Dugnám” szolidabb verziója"...
3) A Hyundai i30 valahogyan Sandra Bullock-ot juttatja eszembe: nem húdemilyen Ferrari-formátum, nincs olyan hangja, mint egy Alfának (bár kihúzatva, 5.000+ rpm, bizony kinyitja az ember sliccét), nem egy hintaágy vagy nem egy sínautó, mégis a Facebook-on késztetést érez az ember, hogy használja a "Megbököm" gombot.
Dugnám, na...

A tárgyra térve: kicsi asszonykám anyukájával együtt rokonlátogatni van, kisfiam nagymamánál reggeli táplálkozáson. Kint hideg van, pilinkézik a hó, sár, latyak, jegesedési kísérletek - begyújtottam a cserépkályhába és jobb dolgom hiányában leültem népítéletet írni. Régóta halogattam, ideje volt. Fél évvel az autóvásárlás előtt, amikor még azt hittem, hogy egy vadiúj Polom lesz 1,4-es motorral, DSG váltóval, nem gondoltam volna, hogy belehabarodok a Megane-ba, kipróbálok egy Cruze-t, praktikus megfontolásokból visszalépek a faceliftes Loganhoz, majd minden tévelygésem ellenére az új Golf mellett döntök. Nyolcvanöt lóerővel, fehér színben, mert az olcsóbb, s talán még a gumiszőnyegről is lemondtam volna, hogy ki tudjam fizetni.
Nos, már akkor alig vártam, hogy leülhessek népítéletet írni... Képzelhetitek, mekkora élmény végre nekifogni :-)
A Golfból akkor lett i30, amikor a VW kereskedő kinyilatkoztatta (diszkréten félrefordult, amikor a nyálam rácsorgott az ülőlapra), hogy a Golf a legjobb autó. A világon. Mondom neki, egészen pontosan nem értem mire gondol, mert ha már itt tartunk, akkor a legjobb autó szerintem nem a Golf, hanem az Aprilia Pegaso Strada. Legalábbis azt élvezem a legjobban. Másfelől van még egy legjobb autó, a román állam, mert az kifejezetten ütni-vágni való, és mégis mindent túlél. Harmadrészt pedig a kicsi feleségem szerint egy bizonyos (meg nem nevezett) tesztrészem a legjobb, amin el lehet burrogni. Tehát pontosítsa legyen szíves, mit ért a legjobb autó fogalmán, mert ez így elég tág meghatározás.
Nem volt hülye a gyerek, azt válaszolta, hogy minden benne van, mint a hárominegy kávéban, és a bennelevők összhangja ebben az autóban csúcsosodik ki. No, mondom, jó válasz, de folytatta a szerencsétlen: "...és mégis más, amikor az ember egy Golf kulcsait pörgeti a kezében, és nem egy korei gagyikocsi várja a diszkó előtt".
Ez szíven szúrt, miafene sovén duma ez? Bepöccentem. A homlokom lassan a fenekem felé konvergál, mint Csikós Zsolt Elnök Úrnak (a negyedik béből), a diszkót tehát ki nem állhatom, a kulcspörgetésről pedig megvan a magam véleménye. Nem közlöm, mi az, mert hátha kékledes négyesgolfos fiúkák (HKCs, azaz Helyi Kemény Csávók) is olvassák amit írok, de tény: van véleményem. És hamarjában rám akart tukmálni még egy kedvező részletfizetési konstrukciót is (ez mondjuk nem ártott volna, mert ha a vételárba a bőrdzsekimet is beleszámítjuk, ki is tudom fizetni Golfot), de látva mérgezettegér-szerű marketingtekintetét, inkább átugrottam a Marosvásárhely másik felében levő Hyundai kereskedésbe.
...ahogy ismerem magam, ez elég hosszú népítélet lesz...
Átlibegve a városon a Logannal, eszembe jutott Vályipista kijelentése, hogy a C'eed az igazi Golf. Ebből kifolyólag inkább a Kia udvarára fordultam volna be, ám ültem már C'eed-ben, és képtelen voltam normálisan beszélgetni, annyira remegett a hangom a feszes futómű miatt. A második koreai hadseregben hiába szólták le a Hyundai-t, nem akartam feszes futóművet. Ha sportolni akarok, beújítok egy Lotus-t, vagy kölcsön kérem Öcsipók barátom CBR Hondáját egy körre. Na jó, nem kérném kölcsön, mert motort sosem... de tény, hogy a faceliftes Hyundai i30 mellett a puhább rugózása és a minőségibb belső anyagok döntöttek a C'eed ellenében. Mostanra pedig már a formája is. Mert minél többet szemezek vele, annál inkább tetszik, lassan-lassan Sandra Bullock-ból átmegy Kristin Scott Thomas-ba. Tudom, sokan nem értik, mit eszek Kristin Scott Kianyavalyán, azt gondolják, beteg ez a hyundaibuzi, de nem zavar: hágnám, de nagyon.
Nagyon-nagyon.
Megérkezvén a Hyundaihoz, beültem egy i20-ba. Tapogattam, szagolgattam, felvettem a hangulatát, elképzeltem mind a hetven-nyolcvan legelésző paripáját, s amikor eléggé lementem praktikusba, átültem az i30-ba. És az más világ. A Classic változatot néztem, lévén az a legolcsóbb. A beltér szimpatikus, összeszedett, kellemesen minőségi érzést kelt. A kormány érdes, nekem speciel ez bejön, az ülések kockás mintája felizgat, a műszerfalvilágítás kék fényeiért odavagyok. A kapcsolók megnyugtatóan kattannak, s bár a Golfban még megnyugtatóbbak voltak ezek a hangok, ott helyben eldöntöttem, kell az autó.
Itt megjegyezném, hogy azonos felszereltség mellett a Golf több, mint hatszázezer forinttal drágább lett volna. Az alapfelszerelt, lecsupaszított VW-terméknek viszont mindössze 85 lóereje állt szemben a Hyundai 110 lóerejével (jó na, 109), még mindig kb. háromszázezerrel drágábban. És megjegyezném kettő: a legközelebbi szervizlátogatásomkor megpróbálok szereltetni az autóba egy potmétert, hogy egy icipicit legyen már halványabb az a kék műszerfalvilágítás, amiért egyébként továbbra is odavagyok...
Kiszóltam a dealer csajszinak az autóból, hogy ha engednek az árból, akkor kell a kocsi. Azt mondta, nem áll módjukban engedni semmit. Mondom neki, semmi gond, de akkor kellene egy gyerekülés, izofikszes, arra is csak rázta a fejét. Nemlegesen persze. Bepróbálkoztam nála alufelnivel, téli gumival, egy év ingyenszervizzel, de nem tágított: nem áll módjukban, sajnos, nem engedhetnek semmit, esetleg egy szett gumiszőnyeget tud felkínálni (azóta sem kaptam meg), ennyi minden kedvezmény. Megvakartam a hajam helyét, mintha gondolkodnék, majd azt mondtam neki, hogy 1) ha kapok egy gumiszőnyeget és 2) ha megoldható, hogy ne az ő kereskedésének utaljak, hanem direkt az importőrnek, mert: lásd a Hivatkozásoknál, a szövegem alatt, akkor kell. Ő erre borzongatóan erotikus hangon azt válaszolta, hogy "benne vagyok, semmi akadálya, megoldható” (szinte megkérdeztem, hogy miben van benne, de szerencsére eszembe jutott, hogy az autóról egyezkedtünk korábban).
Beszámítottunk három darab roncsautót (ők intéztek mindent, összehozták nekem a három bontószökevényt, én csak aláírtam ahol kellett), így lett az autó ára 9.000 euró, áfástul mindenestül. Még kormánykerék is járt hozzá, és nem csak: van benne légkondi, elektromos ablakemelő, kulcsos központi zár, szervó, ABS, 6 légzsák (ebből kettő függönylégzsák, a hátsó utasoknak is), memory stick-es mp3 elöl-hátul hangszórókkal, fedélzeti számítógép, összevissza állítható kormánykerék, állítható magasságú vezetőülés, tárolórekeszek, kényelmes és ugyanakkor stabil futómű, megfelelő csomagtartó, 110 lóerős, pörgős benzinmotor, satöbbi.
Sokaknak valószínűleg szemet szúr a megfelelő méretű csomagtartó meghatározásom, mert valójában kb. fele mint a Logannak, de gondoljunk csak bele: fölösleges kombit venni azért, hogy nyolcévente egyszer beférjen a mosógép. Évente egyszer a kirándulócuccok is kapnak elég helyet, ha pedig megszorulunk pakolásilag, még mindig vehetünk egy tetőboxot. Bizony.

Ami a motort illeti... van benne nyomaték, van benne erő. Más olvasatban pedig nincs benne nyomaték, és nincs benne erő. Nézőpont kérdése, de egy normális embernek normális körülmények között pont jó. Van egy ismerősöm, egy 2,5-ös Volvóval gyorsulgat ha nőnemű hominidák vannak mellete. Egy alkalommal nagyon gyúródott a hátam mögött, egy gödrös útszakaszon araszoltunk, de ő menni akart istentelenül. Kiálltam kátyútangózni az út közepére, nem engedtem el. A tükörben láttam, hogy vigyorogva átkozódik, én visszavigyorogtam, ő viszont nem tudhatta, hogy jobb lábam vérben forgó lábujjakkal várja a kátyús útszakasz végét, ahol kezdődik a sima aszfalt. Nem ecsetelem tovább a hundájpóvert, lényeg, hogy gyorsultunk egyet, s szép lehetett a Hyundai segge, mert pár perc múlva felhívott, hogy "jó paprikás kedvedben vagy, hallod-e". Én megkérdeztem, mekkora motor van a Volvóban, amire visszakontrázott, hogy "mindegy mekkora, 2,5-ös, de engem az érdekel inkább, hogy a tiedben mekkora a motor?", mert csak 180-nal tudott elhúzni mellettem. Legalábbis saját elmondása szerint, mert én (bevallom) annyira a fordulatszámmérő piros tartományának biztonságosabbik felére koncentráltam, hogy elfelejtettem megnézni, mekkora sebességbe futottunk belé. Gondolom valami160-nal mehettem akkor, amikorra sikerült megelőznie.
Ezzel csupán annyit akarok, hogy képes meglepetéseket okozni a gép. Mint ahogyan akkor is meglepett, amikor egy hosszabb utamon nem bírtam már cigi nélkül, félreálltam, s kiszálltam friss nikotint szívni (a Loganba becigiztem, de megbántam…). Persze nem volt nálam sem gyújtó, sem gyufa, még egy árva kovakő sem, de sebaj – van cigigyújtó a kocsiban. És tényleg van, ellenben nem működik. Próbáltam álló motorral, működővel, kontakttal, anélkül, félig benyomva, félig kihúzva, de semmi. No működ. B@sszus, írom most, „hogy az a +!”%//+=+(+)+/+%”, mondtam akkor. Neszeneked új autó. A vége az lett, hogy egy kicsivel egészségesebb lett a tüdőm, és egy kicsivel magasabb a stresszmutatóm. Ez tehát egyik hibája a kocsinak, de nem izgat, valami biztosíték lesz. Megvárom vele az első szervízlátogatást, hogy az orruk alá dörgölhessem.
Van valami kis katatás-matatás a műszerfalban, valahol, ami tényleg csak borzalmas útminőségnél hallható, de nem akarok úgy járni vele, mint az Auris-os fazon Csikós cikkében, így inkább elnézem az autómnak, amikor épp arra van szükség.
A fogyasztás a Logannal (80 % hosszú-20 % kisváros) 5,7 liter volt százon, igaz, nem volt abban légkondi, elektromos ablakemelő, szervó, miegymás. És nem is ment úgy, mint az i30, de akkor is: ahhoz képest kicsit sokalltam a 6,3-at, amit mérek mostanság. Aztán észrevettem, hogy amíg a Logan órája a benzinkúttól hazáig 11,9 km-t mér, a koreai fostalicska csak 11,3 km-t. Kiszámoltam, mennyit csalt mínuszban a Dacia, és így már képes vagyok a teljes értékú lelki életre, hisz ez nagyjából ugyanannyit eszik, csupán két deci a reális különbség, s még légkondim is van. Az a néhány kihagyhatatlan gyorsulgatás pedig néhányszáz kilométerenként megéri.
...és igen: ő Kristin Scott Thomas.

HIVATKOZÁSOK/utóirat
1) Csak szólok, mielőtt bárki félreértene: példálózok a Logannal, de ritka megbízható autó, kényelmes, keveset fogyaszt, enyhén dinamikus és olcsó - tiszteltem, becsültem, ámde nem izgultam rá.
2) Évi (who the fuck is Évi?) 33.000 km-t autózok, a válság óta csak 26.000-et. Azért van csak 12.500 km a Hyundai órájában, mert fél éve vettem, de a választható lehetőségek között nincs féléves opció.
3) Most jut eszembe, s ami a szívemen, a számon: szép az élet, tatam-tatam.

Sandra, a Bullock csaj:
http://www.imdb.com/media/rm3860043776/nm0000113

Csikós Zsolt:
http://belsoseg.blog.hu/2009/02/07/magyar_firkasz_eg_a_rolls_bemutaton

a Cee'd az igazi Golf:
http://totalcar.hu/tesztek/2009/10/09/hogy_mondjak_koreaiul_golf/

A második koreai hadsereg:
http://totalcar.hu/tesztek/i3014/

Kristin Scott Thomas:
http://www.imdb.com/media/rm1765510656/tt0116209
és
http://poetzerofilm.com/wp-content/uploads/2010/04/kristin-scott-thomas-20040422-787.jpg
és
http://video.xfree.hu/?n=snepi76|89ac1d8ee0c2db4e04ec7745a793b7eb

ne a kereskedésnek utaljunk, hanem az importőrnek:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/ujatne/2/#szoveg

az Auris-os fazon Csikós cikkében:
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/rosszjoauto/

Hibalista

- Semmi nem romlott el. A cigigyújtó gyárilag működésképtelen.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2010
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12500
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Logan 1,4 Következő autója? Valami modelfrissített i-valahányas
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai I30 2007 (2007)

További ítéletek (67 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)