Magabiztos koreai
Szöveges ítélet
Szerelem volt első látásra részemről,tökéletes forma, tökéletes arányok és dizájn.A beltér is szép és nemcsak első ránézésre, hanem folyamatosan.Természetesen az összes I30-ról szóló tesztet elolvastam mielőtt bementem egy szalonba és kipróbáltam.Udvarias és felkészült értékesitővel találkoztam aki egyből komoly vevőjelöltként kezelt.A családban 11 éve használunk Nissan Almerát,( jelenleg a harmadikat fogyasztjuk) én ebből ültem át a Hyundaiba, tehát vele hasonlítom össze az I30-at.Természetesen 11 évvel ezelőtt még véletlenül sem mertem volna koreai autót venni, de az idők változnak és szerintem most már nyugodtan lehet koreai márkát választani. Kategóriájában ( Astra, Focus, Auris, Golf ) összehasonlítva ezekkel a típusokkal a beltere nagy, az ülések kényelmesek jól tartják a testet bár a háttámla dőlését szabályozó karral nem lehet olyan tökéletesen beállítani a megfelelő dőlési szöget mintha fokozatmentes forgótárcsával tenném ezt. A kormányt tökéletesen be lehet állítani az üléssel együtt, a gázpedál nekem egy kicsit túlságosan jobbra helyezkedik el és néha elzsibad a lábfejem vezetés közben.( De ez lehet, hogy az én testi adottságom miatt van.) A felhasznált beltéri anyagok szerintem nagyon jó minőségűek nemcsak ránézésre, hanem tapíntásra is. A műszerfal kék világitása max fényerővel nappal ideális éjjel eléggé zavaró. Éjjel le szoktam venni alacsonyabb fényerőre.A rádió és a CD fejegység nagyon szépen szól mindent lejátszik.Sok rakodóhely van a sofőr körül amit maximálisan ki is használok. A csomagtartó mérete is megfelelő szerintem négy felnőtt csomagjai elférnek benne.( Akinek nem elég vegyen kombit azaz CW-t ) Kár hogy nincs teljes értékű pótkerék. A váltó fenomenális, kis helyen biztosan lehet kapcsolni, igaz néha az egyes fokozatot nehezen veszi be. A motorja modern, változó szelep vezérlésű, láncos. A 109 paci klímával 100 körülire apad, de klíma nélkül sem érződik a 109 ló. Melegen hihetetlenül halk a motor, kivülről szinte nem is lehet hallani hogy jár.A fékek határozottan fognak, a futómű kellemesen kemény és "bolond biztos". A fogyasztás városban klímával 7.5, városon kívül egy személlyel 90-100 km/h sebeséggel 6.6. Igazából még nagyon új az élmény és kevés a kilóméter de eddig az összhatás pozitív. Az importőr árazási taktikája egy kicsit érthetetlen, szerintem a belépő model és a azt követő model közötti 400.000 forint különbség ami csak egy manuális klímát tartalmaz eléggé érdekes. Aki minőségi, megbízható és jó autót akar venni, és nem a "szomszédnak", és nem zavarja, hogy egyenlőre kicsi a márka presztízse az nyugodtan dönthet a Hyundai I30 mellett.
Hibalista
- Hibátlan, eddig semmi hiba.
Ide hordtam szervizbe
Még nem volt szervizben.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Almera | Következő autója? | valószínüleg egy új Hyundai!!! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
