Lehet ám nagyon szeretni
Szöveges ítélet
Kellett rá várjak, mert pont kifogtam az ünnepi beszállitóleállást, lett volna készletről Classic, de inkább azt mondtam várok, és mindenkinek csak ajánlani tudom a felszereltebb modellt.
Még bejáratós, szóval ugy igazándiból még egyszer kináltam meg... épp tegnap, igy 700km-en tul, sietnem kellett valahova :P de eddig csak izirájder... viszont nagyon finoman hajtva is MEGY. Nem kell sokat töprengeni befér vagy se... és ha kicsit megkinálod, garancia hogy nem hagy cserben. Eléggé dizeles a hangja, de nagyon meg lehet szeretni. Első pár kilóméterek alatt kissé rázta a motor a kasznit, lámpánál furcsa érzés volt (bár lehet csak számomra, a benzines után) de mostanra inkább elmult, mint megszoktam. Már alig várom hogy tul legyek az első olajcserén, igencsak megkinálom egy kis chiptuninggal...addig nem bántom, had szokjon össze minden benne.
Van pár apróság ami különösen tetszik benne, az ülés szuper kényelmes, simán vetekszik az audival, nagyon jó az oldaltartása, nekem kell is mert eléggé sportosan vezetek. Az anyagok rendkivül igényesek, ezért is választottam őt. Zörögni hál istennek semmi nem zörög, a hifi szuperül szól, még rádión is, de ha usbről megy szerintem nem lehet rá panasz, kicsit lehetne benne több az éles szerintem, de közép - és mély abszolut ott van ahol kell, és max hangerőnél se zörög vagy torzit be semmi. Fogyasztás hosszabb uton (130km egyhuzamban) 4,4 , fele fele vagy inkább több városival 5,5-5,7 ha szépen megyek, ha kicsit sportosabban 6,0 - 6,2n áll most. De ez még be fog állni, kiváncsi vagyok mennyire. Ami viszont nagyon furcsa számomra, hogy méri az átlagot, TRIP1, meg van még h mennyit mehetsz vele mig kiürül, de NINCS benne pillanatnyi fogyasztásmérő... nem tudom a felszereltebb modellekbe tettek-e.
A váltónál szerintem elfogadhatóan preciz, bár a hátramenetnél vannak még kétségeim... érdekesen csinálja,ha nem teljesen pontosan oda tolod ahova kell, mintha nem mindig menne be elsőre, és ha utána egyesbe nagyon kiteszed van hogy visszamegy hátramenetbe, pedig a kis kallantyut nem huzom fel akkor már.. de amugy ok, mondjuk nem olyan pontos mint a Corolla Sedan, de a célnak teljesen megfelel. Szerintem jól el vannak találva a fokozatok, 5ösben 2100at forog 100on. és ugy 2500at 120on (többet még nem mentem vele, eddig).
A futómű szerintem jobb aligha lehetne, előzgetni, bujkálni nagyon jól lehet vele, kanyarban nem himbál, nem mászik le az ivről, csak nagyon picit vettem észre egyszer hogy elpattogott, de ott olyan is volt az ut..... viszont szar gödrös kavicsos uton is teszi a dolgát, nem rázza ki az emberből a lelket, meglehetősen komfortosan és szó nélkül tűri a megpróbáltatásokat.
Belülről nekem nagyon bejött.
Szerintem minden kézreáll, jól el van találva. Nagyon ötletes hogy lekapcsolgatja a tompitottat helyzetjelzőre, ha leállitod, és ha kiveszed a kulcsot, és kinyitod az ajtót, azt is lekapcsolja.
Az ülést maximumra hátraengedve is van hely bőven hátul, kényelemre nem lehet panasz.
Ami furcsa, hogy van a bicskakulcson középül csomagtató nyitó gomb is, de nálam nem működik, nem tudom, egyedi hiba vagy igy kell legyen, egyenlőre annyira nem zavart hogy benézzek a kereskedésbe miatta.
Majd még irok, hogy vált be....
4700km... eddig csak pozitivum.. bár egy hiányzó kissebb aknafedőbe beledöccenés óta kicsit furább hangja lett nagyobb uthibáknál a jobb elejének...
Fogyasztás hmmm.. hosszu uton nyugdijjas tempóval (80-90) 4,4 javarészt város nyugisan kevés országuttal 5,2 mostanában légkondi, és félsportosan 5,8-6,1.... ha sportosan 6,5-6,8 :P
13500km-nél tartok... hibalista egyenlőre 0. bár a rázós rosszminőségű utak már kezdik éreztetni jótékony hatásukat egy két nem odaillő neszecske formájában.. (kis nyekkenések nyikorgások, de még csak nagyon lightosan) Azért még alapjáraton szóló audiórendszernél nem észrevehető..
Fogyasztás az őszies-télies időre való tekintettel légkondi nélkül hossszú úton 4,1-4,2 elfogadható nem nyugdijjas, de nem is előzgetős tempónál csomagok és utasok nélkül... utasokkal agyig megpakolva 4,7-5,0 liter körül kalkuláljunk. 130as autópályázásnál szintén a megpakolt felállásban 6,2 de 160-180as tempónál már szerintem valahol 8-9liter körül mozgott... pontos adatot nem tudok mondani, mivel pillanatnyi fogyasztásmérő nincs benne, csak átlagolt...
Menetteljesitményekkel még mindig nagyon megvagyok elégedve, bár már erősen gondolkoztam egy kis chiptuningon (megbizható profi céggel megcsináltatva 100-120e Ftért +25LE +60Nm nyomaték.....csábitóan hangzik... :) )
#4 21500km
Már lassan 2 hónapja estem túl a kötelező 20ezresen.. amit el kell mondjak hogy a fogyasztása javult, hosszabb úton normális tempóval sikerült már 4,2 produkálni (téli gumival, aminek ugye még nagyobb a gördülési ellenállása) a vegyes, leginkább városi cirkálás is megoldható 4,8-4,9el kicsit sportosabban 5,2. Elkezdett kicsit nyekeregni a kalaptartó... de rájöttem hogy a csomagtartó ajtóba ékelt kitámasztó kis gumi bütykök a ludasak, majd egy kis pillanatragasztóval gyógyitom...
meg kiégett a bal oldali tompitottam, de ezenkivül semmi panasz.
Hibalista
- Eddig semmi, hogy lekopogjam
Ide hordtam szervizbe
egy Debreceni Hyundai-Toyota-Mercedes kereskedés.
Velük egyáltalán nem vagyok megelégedve, szerintem rendkivül pitik voltak... pedig egy Corollát is vettünk tőlük ezzel egyszerre... de lehet csak velem csinálták, nem tudom.
20000 szerviz... javult kicsit a róluk kialakult képem, gyorsak voltak és pontosak... ja és nem utolsó sorban elég olcsók a többi árajánlathoz képest... bár hozzá kell tennem, hogy úgy lett leegyeztetve, hogy 35e lesz, végül 42lett mert még pollenszürőt is cseréltek, valamint az értékesitőt megcáfolandó, azt mondták a szervizesek lehetett volna hozott olajjal is megoldani bár hozzá kell tennem nem számlázták a bolti árnál sokkal drágábban azt sem amit ők adtak.. (érdekes módon a szervizkönyvben megjelölt 5,2L helyett 4,9L számláztak...? szóval vagy nem engedték le rendesen, vagy már nem is tudom mit gondoljak...)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | SuperNova 1,4i benzin (viszont 900kg kaszni, szóval lehetett vele haladni...;) ) | Következő autója? | Passsz... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
