A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » I30 (2007-2011)

I30 1,6 crdi LP CW 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Hunyadi Mátyás Zorro jelmezben

Szöveges ítélet

A céges lízing futamideje alatt érvényes gyári gari, a láncos vezérlésű nem kihegyezett kettőstömegű és vgt nélküli intercooleres motor, sok kényelmi és biztonsági extra, és a tervezett magas évi futás miatt vettem ezt a típust. Gépészmérnök vagyok, nem falábú, nálam az autó egy használati tárgy, aminél a legjobb ár/érték arány a legfontosabb, de vásárlás előtt komoly tanulmányt csináltam a várható üzemeltetési kts-ekről is 250 e km-ig.

Az utóbbi 4 évben 8 különböző bérelt autóval jártam min 20 e km-t/típus így van összehasonlítási alapom a mai kocsik között.
A szóban forgó metál fekete kombi példány 2,5 éves korában került hozzám németből behozva, céges használatba vettem 2 évre. A két hátsó gumi kagylósra volt kopva és már komoly hangja volt, a gumis szerint a 16 colos 205-ös gumik terheletlenül futottak hátul kis súllyal, a bal első sárvédő volt már fényezve, első szélvédő cserélt volt szenzor nélküli utángyártottra, illetve a bal hátsó sárvédőn van egy gyerek kéznyom, ami nem jön le sehogy. Nálam is látszik már a típushibaként említhető motortartó bölcsőn alulról megindult rozsda (kb 12 cm-rel van az út fölött és amint akár csak egy jegesebb hóbucka megsérti rajta a felületkezelést, már el is kezd rozsdálni, de a gyár még nem ismerte el a hibát), de a kemény német sózás miatt a motortérben látható egyéb helyeken úgy alu mint vaskorrózió is. Ez volt a kiindulási alap.

Aztán vettem hozzá oldalsó védő gumicsík szettet, műa. csom. tér tálcát, méretpontos hótálcaszettet, rakattam rá horgot és lefóliáztattam mind a 7 ablakot, utóbbitól felment a klímahasználat határhőmérséklete a kinti 22 C-ról 28-ra és nem lehet egy féltéglával "kinyitni" a kocsit. Számomra nagyon megnyugtató a gyári 5 év gari, mert évente 55-60.000-t megy a kocsi 50% pálya, 35% autóút, 15% város arányban, ilyen tempós de nem ész nélküli üzemben az átlag 5,6-6 l/100 nyár/tél között van nálam. Egyébként egy fullos felszereltségű kombi autóról beszélünk, amivel a sok kezdeti szervizbe járás ellenére meg vagyok elégedve. A szerviz egyébként azt mondta, h kifogtam Európa legmegbízhatatlanabb i30át... Az egyedüli kifogásom a gyári garival és szolgáltatásokkal szemben az, hogy mivel németbe lett üzembe helyezve, de már magyar rendszámos, sajnos nem él rá az assistance sem itt, sem máshol, törvényen kívüli lett. Hét hónap alatt futott bele ez a 40e km, én 15e-ként viszem szervizbe a gyári 30e vagy 1 évvel szemben, mert reményeim szerint így tovább tart majd a turbó és a motor is. Nem is eszik egy csepp olajat sem két csere között, egy kis szerviz kb 50-60 e hozzá szakszervizben.
Mivel az 1,4 t üres tömeghez elsősorban pályán és pakoltan a 90 LE nem sok, így utánakérdeztem a chiptuning lehetőségének is ami kb 75-95 e ft-os tétel lenne 90ből 122le, míg 240 ből 285Nm re, de ez még nem történt meg.
Az autó 6-os kéziváltós, km órája nem csal 80-10 km/h-t 130-nál mint oly sok mai kocsinál (de beszéltem már olyan i30 tulajjal, akié igen) így a fogyasztási értékek a következő szerint alakulnak:
csak város: 5,5-6 l/100
csak országút valós 100 km/h-val: 4,6 (nyugodt 80-90nél ki tudna jönni 4,2-4,3ból is)
csak pálya valós 130: 6,2-6,6 szélirány és -erősség függő
csak pálya valós 140: 7 l/100
E fölött már nem érzi jól magát, fura rezonanciák jelentkeznek, aminél már a gépész fülem hallja, h nem tanácsos fentebb menni. A vége egyébként 170-175 körül van, ekkor egyszerűen leszabályoz.
A váltókiosztás a következő szerint alakul:
a 6ik komoly terhelés nélkül 70-től használható, 100nál 2100at, 130nál 2600at forog, és kb 150nél forog pont 3000et. Negyedikben 100nál forog 3000et. 1400 ford.szám alatt nem érdemes használni mert enyhe vibrációval adja az ember tudtára, hogy váltson vissza. Valójában 1500-3500ig érdemes ezt a motort dolgoztatni.
Mivel jártam új i30al is (1,4 benzin alap felszereltséggel), azt tudom elmondani a formai különbségeken kívül, hogy csak a kanyarba bevilágító fényszóró hiányzik nekem ebből a kocsiból az új típushoz képest. A gyári csom.tér roló egyébként sokat ront a pakolhatóságon és elvesz a méretből, de könnyen kivehető.
A design, az ergonómia nekem bejött, de mint minden 15 millió alatti autóhoz, ehhez is ajánlott a gerinc párna használata napi 200 km fölött (a sérvet megelőzendőn), hiába a második legjobb gyári gerinctámasz van bennük amit eddig próbáltam. (az első egy golf6 comfort ülése volt)
A kocsival voltam már egyébként több vezetéstechnikai tréningen is, ahol a tréner döbbenete ellenére is tudta pl a 2011es kombi mondeo féktávjait és stabilitását hozni a gyakorlatok során, hasonló állapotú gumikat használva.
Szerintem elég erre a kocsira a 195ös gumi méret 15ös felniken, mert úgy halkabb a menetzaj pályán.
Ami érdekes számomra is, hogy kezdetben 100 km-en kb 12-15 km-t tisztította a részecskeszűrűjét, de mostanában (tél kb 0-5C-ban) 350-400 km-ként tisztít kb 20-25 km-en át, ilyenkor megemelkedik a pill. fogyasztás kb 2 literrel. Kipróbáltam mindegyik féle prémiumdízelt, de nekem nem fogyasztott vele kevesebbet, most minden második-harmadik tankhoz teszek spuri adalékot és így produkálja a fenti átlagokat.

Az utastér tekintetében annyit tudok kifogásolni, hogy jó lenne egy hátsó légbefúvó középre, h a hátsó utasok is nagyobb komfortban utazhassanak.
A fényezés ugyan sérülékeny (egy feltapadt ragacsos bogár maradványt nem sikerült a motorház fényezésének megsértése nélkül eltávolítani), de 40 e km alatt csak egy kőfelverődés van rajta. Parkolásnál oda kell figyelni, mert elől és hátul a padkáig hajtás sérülést okozhat a lökhárítókban.
A csomagtér ajtó nem nyílik elég magasra, könnyű beverni a fejet egy 180 cm magas embernek, pláne ha megpakolva utazunk.
Hiába jól felszerelt, nem jutott bele külső tükörfűtés, se riasztó.

Összességében jó mindenes kocsinak tartom, bár aki nem jár évi min 30.000 km-t az inkább a benzinest vegye. Mint minden 2002 után gyártott kocsi, ez is tele van elektronikával, amik rakoncátlankodása okozhat még fejfájást a jövőben, komfortra és érzetre többet ad egy 6os golf, de a kategóriában a legjobbnak tartom összességében a gyári -be is tartott- garinak köszönhetően.

Remélem tudtam hasznos infókkal szolgálni a típus megvételét fontolgatók számra.
Ha valakinek kérdése van írjon: ilyesgabor@freemail.hu

Hibalista

- Olajszint jeladó - Menetszéltől szétmálló motorháztető zajszigetelés - B-oszlopnál a bal hátsó ajtónál a gumi géder érintkezésénél lakk lepergés - Motormosás után nem sokkal a motor nem indult, immo hibára panaszkodott, de miután kiszáradt, megjavult. - Rezonáló motorháztető, beállítva - Beállítást igénylő első fényszórók, sok tompított izzót fogyaszt - Néha letilt a mot. vezérlő és nem engedi a fordulatot 3000 fölé és ekkor jelentősen elvesz az erejéből is, ez a probléma még nincs orvosolva. - Nem gyári felniknél panaszkodik a tpms-re (guminyomás szenzor) - Egyszer leállt menet közben, de újraindítás után továbbment. - Esőszenzor, amit az utángyártott nem szenzoros üveg cseréje meg is gyógyított. - A tempomat néha nem kapcsolt be, de a gyári visszahíváskor cserélt féklámpakapcsoló csere után már nem tapasztaltam ilyesmit. - Az automata klíma szabályzási hiszterézise elég nagy, lehet, hogy a belső hőm. jeladó silány minősége okozza. - A hátsó ködlámpák vmiért nem kapcsolnak be a műszerfali visszajelzőn sem, de még nem nézettem meg.

Ide hordtam szervizbe

Újhelyi Autó, Debrecen

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Én; izzócserék, folyadékszintek ell., kerékcserék.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2011
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 74600
Megbízhatóság (8) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 8 autó 3 év alatt Következő autója? i40 vagy sx4 S-cross
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai I30 2007 (2007)

További ítéletek (67 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)