Fapados, mint anyám kispolszkija volt
Szöveges ítélet
Ford Focus Mk2 2005 után akartam másik családi kombit ugyanarra a feladatra. De ez a kocsi egy tragédia a Fordhoz képest.
- Megszokhatatlanul kemény, fapados a rugózása. Behallatszik minden az úttestről, a legkisebb kavicsot is élőben közvetíti. Nincs zajszigetelés. A futómű zaja 50km/h-ig elnyomja a motorhangot. Az ablaktörlő suhogás helyett _kattog_ a vízcseppeken. Azt hittem, öreg a gumi, kicseréltem olyanra, mint a Fordon van, és mégis sokkal hangosabb. Talán vékony a szélvédő üveg, és ez okozza.
- Az _összes_ szilentblokk nyikorog, kotyog, csattog. A jobb hátsó konkrétan kiszakadt, a ballal együtt lett cserélve, annak is napjai voltak hátra. Nem lehet megjavítani a futóművet, mert két hét múlva ugyanúgy kluttyog.
- Nyomatékszegény a motorja, induláskor egyesben pipogtatni kell a lábam a gázpedálon, hogy le ne fulladjon. Pedig 1.6 benzines.
- Típushiba, hogy a kuplung 100000 km fölött széteshet. Ennél egyelőre a pedál lett betonkemény, alig lehet benyomni. Viszont be kell, mert különben recseg a váltó.
- Nem marad nyitva az ajtaja, 5%-os lejtőn vagy gyenge szellőben becsapódik. A Fordhoz képest alig van anyag a zsanérokban.
- A kasztni buffog, olyan vékony lemezből van. Különösen a hátsó rész oldallemeze. A lemezvastagságról még annyit, hogy tavaly egy kempingben ráesett egy kb. 6 cm vastag faág az ajtó üveg alatti oldalélére, és behorpasztotta, biztosítós javítás lett belőle.
- Típushiba, hogy az ajtók a kédergumi alatt rozsdásodnak. Nálam is. Plusz a bal első üveg körüli gumi deformálódott, valószínűleg egyszer félrecsukódott, és hiába próbálom kilapogatni. Ez is papírvékony a Fordhoz képest.
- Típushiba, hogy a futómű vas alkatrészei rettenetesen rozsdásodnak. Azt mondják, vastag anyagból van, úgyhogy nem kritikus hiba, de a Fordhoz képest botrányos.
- Kisebb a csomagtér és az ajtaja is keskenyebb. A Fordba 5 másodperc volt betenni a a 26-os MTB-met, ebbe 5 perc.
- A tetősín gagyi, kézzel lehet hajlítgatni, csavargatni. A Fordra még rátettem 4 azaz négy biciklit, alaposan lekötözve.
- Kár volt fapadost vennem, nagyon hiányzik a tempomat, és a ködlámpa is jól jönne néha. De 1.6 benzines kombiból nem nagyon volt választék.
- Mindezeken túl drágábban adják, mint egy ugyanolyan évjáratú Fordot, alig van hozzá bontott alkatrész, drága a javíttatása, és nehéz hozzá szerelőt találni.
- Cserébe szebb a belseje, hátul nagyobb a lábtér és kb. egy literrel kevesebbet fogyaszt a Fordnál.
Na, kéne?
Hibalista
- Kuplung pedál rugó, motor fordulatszám jeladó, 4-ből 3 ablakemelő kapcsoló, hátsó fék beállt, bal első ablak kédergumi, összes szilentblokk.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Focus Trend Mk2 1.6 benzin kombi | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.4/10) |
