Elegáns, kényelmes precíziós műszer
Szöveges ítélet
Az autó még alig futott pár km-t, így érdemi tapasztalatokról csak később tudok beszámolni, inkább az első benyomások:
Nagyon kellemes jelenség kívül-belül, csupa igényes anyag, finoman működő szerkezetek, kapcsolók. Ami eltérés a 2009-es modellévű autóknál a korábbiakhoz képest: új első lámpák, új formájú hűtőrács, más kialakítású dísztárcsák, belül pedig megszünt a műszerfal tetején korábban megtalálható fedeles rekesz, illetve a szivargyújtók (2db) mellé költöztek az AUX/iPOD és USB csatlakozók (korábban a könyöklő belső rekeszében voltak). További újítás a - ma már igencsak ritkaságszámba menő - teljes értékű pótkerék, amihez ráadásul könnyű is hozzáférni. Próbált már valaki defekt esetén a "mankókerék" helyére behelyezni egy defektes "teljes értékű" kereket? Még így is van csomagtartó bőven, pedig a tengelytáv is kategóriaelső-körüli értékű! A 2009-es modellévre bevezetett változások szerintem összességében előnyére váltak, a külsők mindenképpen.
Motor: 1.4, 109 LE, 137 Nm, egyelőre nagyon meggyőző. Swift II-ből (1.3, 92 LE) átülve sokkal nyomatékosabbnak érződik alacsony fordulaton (magasabb régiókban pedig még egy darabig nem fog járni), a váltója sokkal finomabban kapcsolható, precízebb a Swifténél, amit nem gondoltam volna. A futómű optimális kompromisszum a lágyság és a sportosság között, magyarul Bp.-n sem rázza szét a vesédet. Az olyan apró figyelmességek, mint a megvilágított sminktükrök vagy a deréktámasz, nagyon jól esnek. A felszereltség abszolút értékben és a vetélytársakkal összehasonlítva is nagyon jó, ennyi pénzért (év végi akcióban 3,6 M ajándék metálfénnyel) nyugodtan tessék megnézni, hogy mit ad a konkurencia. Fogyasztásról most még kár nyilatkozni, a BC 7,5 körül mutat, de ez nem releváns.
Parkolás, tolatás: a korábban itt és a tesztekben néhol leírtaktól eltérően meglepően könnyű, jó az átláthatóság és végre a közlekedési lámpáknál elfoglalt első helyről is lehet látni a lámpát (a Swiftből ez csak némi tornamutatvány segítségével működött).
Téli pozitívum: félelmetesen gyorsan melegszik és ontja a hőt, ha úgy akarjuk. Furcsaság a szellőzésnél: ha az ablakokra irányítjuk a levegőt, akkor 1. máshova nem lehet, 2. majdnem max. fordulaton, a klímát is bekapcsolva dolgozik a rendszer. Ez egy kicsit túlzásba vitt "segítőkészség" a rendszer részéről, köszi, én is el tudom dönteni, hogy milyen erővel és módszerrel akarok párátlanítani, de a gesztus jó.
Folyt. köv.
Hibalista
- Semmi, még új!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift II. GC/AC | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
