A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » I30 (2007-2011)

I30 CW 1.6 crdi (90le) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az elvárásoknak tökéletesen megfelelt

Szöveges ítélet

Előljáróban az Én preferenciámról:
- Az autó számomra elsődlegesen használati eszköz
- A külső számora kevésbé fontos, azt nézze aki nem benne ül
- Minden szervízt megkap az autó, azonban ezért elvárom, hogy az autó megbízható legyen, és ne hagyjon ott sehol.


A fentiek figyelembevételével összességében elégedett vagyok az autóval.

És akkor jöjjön részletesen:


2013-ban a '98-as Polo-m kezdte megadni magát, többet költöttünk rá, mint amennyit szerettünk volna, illetve már motor cserén is túl volt, mely látszólag nem sikerült a legjobban. Párommal úgy döntöttünk, hogy itt az idő a cserére, igy 2013-ban sok autó megtekintése után (KIA-kat néztük a jó vélemények miatt) találkoztunk az alig másfél éves, még garanciális külföldről behozott hófehér i30 kombival. Lényegében a tetőablakon kívül minden akkori extra benne volt tempomat, bőrülések, ülésfűtés, esőérzékelős automata ablaktörlő. Kívülről voltak rajta kisebb sérülések (küszőb meghúzva, csúnyán javítva) azonban mind belülről mind összeségében nagyon rendben volt. Alapvetően csak jókat lehetett olvasni róla, így belevágtunk.
Az autó sosem volt egy aszfalt szaggató a 90Le mindent leír, azonban a dizel motor nyomatéka miatt benzines polo után kifejezetten jónak éreztem. Habár ehhez az is hozzátartozik, hogy nem vagyok egy streetracer, jellemzően nyugodtan vezetek, autópályán szigorúan a objektív szabálysértési tétel alatt, városban is maximum a megengedett +10km/h. Életem első tempomatos autója volt, melyet főleg autópálya/m0 vezetésnél nagyon imádtam.
Összesen a 7 év alatt 140.000km-ert tettem meg, főként Pest agglomerációjából jártam be Pestre, de megjártam vele horvátországot minden irányból, és sosem hagyott cserben. Most, hogy újabb autóra cserélem, gondoltam megosztom tapasztalataimat.

Érdekes "esetek/hibák" melyek elkerültek:
2014-ben, egy fárasztó út után sikerült úgy beállnom a garázsba, hogy a jobb visszapillantót visszafordítottam. Alapvetően az "üveg" egyben maradt, a ház is inkább csak megrepedt, azonban mivel majdnem full extrás az autó, így az index már a tükörbe is bele volt szerelve. Na ez eltört és nem működött. Nagy "örömömben" felkerekedtem, és be is mentem egy környéken található márkafüggetlen szervízhálózathoz, ahol az indexre mondtak nekem egy 50Eft+beszerelés árat. És ez csak az index volt, a tükör ház "nem tartozék"! Elszőrnyülködve kihátráltam, kerestem a neten egy olcsóbb megoldást, de sajnos nem találtam. Így adódott, hogy a következő kötelező szervíznél rákérdeztem, hogy na mennyi az annyi, a Márkaszervíz 35Eft-ot mondott + beszerelés. Csak az alkatrészt kértem. Egy kb fél óra szenvedés árán de javítottnak tituláltam a bénázásom.

2016 környékén horvátországi úton, egyszer csak kikapcsolt a tempomat, és nem lehetett visszakapcsolni. Később autópályás tempónál észrevettem, hogy nem megy az autó (mint később kiderült, az elektronika tiltott) 120nál többel nem tudtam menni. Ez pár perc pihentetés után megszűnt, azonban rendszeresen előfordult. Az autó semmit nem jelzett ki de aggódtam, hogy valamilyen motor hiba lesz.
Elmentem a márkaszervízbe, ahol rámhozták a szívbajt azzal, hogy nem tudják pontosan mi lehet, a hiba alapján lehet, hogy az elektronikát kell cserélni (párszázas ajánlat), de akár az akkumulátor is lassan cserés, így annak az állapota is okozhatja (nem tudom, hogy ezt miért nem tudták megmérni). Kaptam egy baráti 120Eft-os ajánlatot az akkumulátorral, mondtam, hogy köszönöm szépen, de akkor ezt most nem kérem, hazaérve egy kis internetes kutakodás után találtam megfelelőt 40Eft-ért (start-stop miatt nagyobb teljesítményű kellett bele). Kb egy fél óra anyázás után sikerült kicserélnem, és miután észhez tért az autó minden helyreállt (tempomat, tiltás minden rendben volt)

2016 végén az asszony nagy riadalmában nekitolatott egy oszlopnak, melynek következménye az lett, hogy az egyik hátsó radar beesett a hátsó lökhárítóba. Ezzel automatikusan ha hátramenetbe kapcsoltuk az autót, az üvöltött. Jakobosok jó fejek voltak, 10Eft-ért megszerelték, bár a következő eset miatt csak 1 évet kellett volna várnom egy újra.

2017-ben az M3-as bevezetőn dugózás közben, hátulról megtaláltak. A történet pikantériája, hogy egy német rendszámos magyar Úriember volt. 1 órás rendőri intézkedés után esett le számomra, hogy a probléma az, hogy az ember nem ismerte el a felelősségét (nem is értettem), így a rendőrség eljárást indított. Az ügy pikantériája, hogy a nyomozást habár relatíve "hamar" le tudták volna zárni, kb. 3 hónap alatt, de mivel az emberünk németországi címmel rendelkezett, így elindult egy 6-9 hónapos levelezgetés, mire a "címzett nem kereste" megfejtéssel lezárulhatott az ügyem. Ez nettó 1 éves időszakot jelentett (bruttó 1,2 év mert még a biztosítók is leveleztek egymással), ha nincs Casco-m ennyit kellett volna várnom a KGFB-re, hogy rendezzék a káromat. Hál' istennek volt, így csak az önrészt kellett fizetnem, de egy márkaszervízes javítás esetén ez is egy bővített márkaszervízes kötelező szervíz ára volt. Elsőre fel sem tünt, hogy a kocsimnak bármi baja lenne, mivel az m3-as bevezetőn nem tudtam szemügyre venni jobban, azonban mikor elindultam volna a kocsival, már hallani lehetett, hogy valami nem ok (a kerék súrlódott a kerékjáratban). A másik autó annyira hegyes szögben talált el, hogy lényegében a bal hátsó kerekemet lökte meg. A másik autó sokkal rosszabbul járt, mozgásképtelen lett.

Az autó imádja a kavicsokat, szélvédőn legalább 3 javítási nyom, de a lemezeken is több helyen eltalálták (pedig aszfalton közlekedek).

Összefoglalva: Nagyon elégedettek vagyunk az autóval, tényleg sosem hagyott cserben, teljesítményben nem szaggatja az aszfaltot, azonban egy kényelmes, családi autó, mely közlekedésre tökéletesen alkalmas.
A csere mellett két indok van:
Asszony SUV-ot szeretne, én pedig automatát.

Hibalista

- Váltó szimeringnél szivárgott az olaj (garanciában cserélték kuplunggal együtt) 2015-ben. - Jobb tükörindex (saját hiba) - Első stabilizátor rudak (5 év után) - Oszlopnak tolatás miatt besett a hátsó lökhárítóba az egyik radar. - Akkumulátor (kb 6 éves korában) - 2017-ben belém jöttek hátulról, akkor a hátsó lökhárítót és a bal hátsó felfüggesztésnél cseréltek alkatrészeket. - Kavicsfelverődések - Ezeken kívül csak a kötelező szervíz, és a kopó alkatrészek.

Ide hordtam szervizbe

Gablini M3

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Jakob Autójavító VeresegyházésPap autószervíz Pécel

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2012
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 39000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 140000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Polo '98 Következő autója? Outlander PHEV
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai I30 2007 (2007)

További ítéletek (67 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)