A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » I30 (2007-2011)

I30 1,4 Classic A/C 

Az ítélet értékelése
3,0(5 db)

Alapos lecke Európának!

Szöveges ítélet

Életem első 0 km-es új autója! A márkát nagyon jól ismertem, hiszen az I30 a harmadik hyundai-om! Az előző accent-el sem volt semmi gond, egyáltalán nem volt indokolt a csere, csak kaptam egy vissza utasíthatatlan ajánlatot, amivel hála istennek a szeretett és imádott Centi is a családban maradhatot.
Az autó az alap 1,4 "fapad" klímával, de a fapad csakis idéző jelesen illik rá, én személy szerint a meghírdetett listaár alatt vettem egy picivel, előtte természetesen hasonlítgattam mindenféle hasonló kategóriájú autóhoz, de árban csak a Chevrolette Lacetti verte volna meg, az meg nem kell! :)

Alap felszereltségbe tartozik a 8 légzsák, ABS, EPS, 4 tárcsa fék, 2 elektromos ablak, kp. zár, mp3-as autó hifi, TRIP computer stb... sorolhatnám naphosszat, sose érnék a végére. Akárhogy is nézegettem, egy hasonló felszereltségű kopel asztma a H jelzésű 4 - 4,1 millió körül állt volna meg, ami meg ennyibe kerül mint ez az autó az meg tényleg fapados. Sztem már ez mindent elárul, és egy ismerősöm szavaival élve, játék autó a legtöbb az I30-hoz képest! :)
Vegyük sorra kicsit akkor műszakibb szemmel!

Beltér:
Lenyűgöző, kellemes, nyugtató, jó érzés ránézni, a műszerek kék háttér világítása nyugtatja a szemet, az anyagok már az alap felszereltségben minőségiek, a beltér 95 %-át kellemes tapintású puha szövetes anyag borítja, minden kézre esik és praktikus. A kormányon található rádió vezérlő gombokat egyszerű kezelni és csak ritka esetben fordul elő hogy véletlen elnyomkodja az ember. Az ülésnek rendkívül jó az oldaltartása, a vezetői ülésben található deréktámasz is, ami meglepetés mert a felszereltségi listája szerint alapból nem járna bele, de mindegyikben van! Kényelmes magassági irányban is állítható az ülés. szinte mindenki megtalálja benne a kéynelmes vezetési poziciót, eddig legalábbis még senki sem panaszkodott rá, pedig már 100-nál is többen próbálták ki. A beltérben hogy rengeteg a hely, én a 186 cm-mel kényelmesen férek el magam mögött úgy hogy még vagy 15-20 cm van a térdemnek is az ülés hátlapjáig! Sok a jól kialakított tároló rekesz, üveg tartó stb...
Ami a legfontosabb, hogy csendes, nem hallani a menetzajt, igaz 3-4000 rpm körül megjön a motor hangja, de a sebességfüggő hangerő szabályozás tökéletesen nyomja el :D Egy 140-es tempó az autóval olyan mintha 60-al autókázna az ember!

Külső:
Sztem gyönyörű a formája, és minden ízlés világ megtalálja benne a neki tetszőt, éppen ezért tartom én egyedinek! Azt mondják a, hogy a tervezőknek a hűtő rácsnál elfogyott az ihlet, pedig az én véleményem hogy így gyönyörű, így szép ahogy van! Kár is rólla többet fecsegni...

Futómű:
Meglepetésemre, az accent után nagyon kellemes, nem oylan merev és sportos mint az accentté hanem kellemes és jó rugózású. A hátsó futómű rendkívül jól megkonstruált szerkezet, leírni nem lehet meg kell nézni :D Az uthibákat szinte hangtalanul abszolválja! A fékek kegyetlenül jól fognak, már a gondolatától is lassít az autó, egy kicsit ijedtebb fékezésénél, meg már állítja is meg az autót! 100 km/h-ról 0-ra 41,2 m alatt áll meg, az autóknál az átlag 50-60 m között van! Ezt lemértük! Természetesen száraz úton Októberben, de az abs, nem kapcsolt rá! Ami szintén jó, mert csak akkor avatkozik be mikor tényleg kell! Ennél az autónál csak arra kell figyelni hogy nehogy hátulról jöjjenek neki az embernek.

Motor:
Én az 1,4 alap 109 Le-s motorral vettem, ami bőven elég az 1368 kg-os kasztnihoz, 1 és 2 fokozatban kilő mint a puska golyó és beránt az ülésbe! a 3.-nál 2-3000 között van egy pici lyuk ahol mintha kicsit elfogyott volna a szusz, de az csak pont annyira elég hogy a versenyző társ lásson még reményt utolérni! :D 6500 ig lehet forgatni, a max nyomatékot (137 Nm) 5000-nél adja le, a motor rendkívül jól muzsikál, egy személlyel pláne. 6500-ig végig van benne erő, és képes kényelmesen 200 km/h-ás utazó sebességre is! Igaz oylankor fogyaszt is 8-9 liter között, amúgy vidék-pest útvonalon használom, igaz pestnek csak a külvárosáig jövök vele, de ha nincs dugó és az ember kényelmesen nem kapkodva vezeti, akkor az átlag fogyasztása 5,9 l. De Pesten mindíg dugó van így 6,4 l-el eljárok vele! A váltója pontos jol kapcsolható, kéynelmes kézre áll, nem hosszú az utja, és remek a fogása, egyeten egy dolog van benne ami nem tetszik, az pedig hogy a hátra menet az egyes fokozat fölé került, ami a váltószoknyán lévő gomb megemelésével kapcsolható, oké ez európai megoldás európai embereknek, de én akkor sem szeretem, tény hogy nem oylan könnyű bevágni rükibe csak úgy az autót mondjuk 4. helyett, de így emg állandóan emelgetem a gombot a váltón :D

Összességében simán kiérdemelte volna az év autója címet, csak sajnos, későn mutatták be! Én meleg szívvel ajánlom bárkinek az autót aki most szeretne venni, olcsó megbízható és már régen nem puritán, csak én is azt tudom hagsúlyozni, hogy a legtöbb autó matchbox az I30-hoz képest! Amennyiben bárkinek kérdése lenne az autóról http://hyundaiklub.hu itt megtalál szívesen válaszolok, válaszolunk bárki kérdésére!

*2008.08.05

Elértem a 25 ezer kilómétert :) Még mindíg tartom a véleményemet, nagyon jó az autó és így bejáratva igazán meglepően jól megy, gyakorlailag, teljesítményre simán tartja az egy kategóriával fentebbekkel a tempót, igaz egyedül ülök benne és egyedül használom, de 190-200 km/h óra meg se kottyan neki, igaz hogy ilyenkor viszont 10 litert is lenyel az üzem anyagból, de hát ami megy az eszik is! Viszont lehet az én fülemmel van a baj de ami általában zörögni kezd az autóban az mind általam elhelyezett tárgy így gyakorlatilag hetente be és kiköltözök mert mindíg telepakolom mindenféle jóval, aztán mikor hallom hogy zörög kipakolom és megint csend van. Mind e mellett a futóműről ismét csak ódákat tudok zengeni, Pécs előtti hegyes vidéken, a hegynk felfelé 130-al csak a gumi sikított az autó egy pillanatra sem hagyta el a sávot, és olyan autókkal tartottam (tartottuk, mert nem én vezettem) a tempót -sőt 2-t el is küldtünk pihenni- hogy le se írom, mert a gazdáik elsírják magukat pedig 2 literes dízel volt mind, csak hát nem minden a méret ;)

Azért, hogy ne csak áradozzak három olyan dolog van ami eddig idegesített, az egyik hogy 11 000 km-nél elkezdett valami zörögni a szervóban, a működését egyáltalán nem befolyásolja, de ha balra eltekerem a körmányt akkor valami zörög benne, amilyen mákom van itt is, mivel a hyundai-nál nem jellemző a típushiba, így ez sem az, fel kellene tárni a hiba forrását, de az 3 nap annyira meg most nem tudom letenni.
A másik hogy amikor nagy a hőség(vagy nagy a hideg) és rákapcsolom a klímát(vagy a fűtést) a két oldalsó műanyag levegő beömlő kicsit recseg ropog míg vissza nem hül, aztán csendben vannak azok is, nem baj még sztem pár kilóméter és "beérik", amikor először tapasztaltam sokkal roszabb volt azóta jelentősen javult a helyzet.
A harmadik dolog, hogy a kuplung szerkezet felengedéskor kicsit nyöszörög néha, pláne ha lassan engedem fel, ezt még nem tudom mivel orvosoltatom, mert egyszer már belett fújva hogy ne nyekeregjen de az a fránya porvédő gumi csak nem hagyja abba :) Amúgy minden oké.

*2009.04.03.
55 000 km-nél járok, az eddigi problémák egyik percről a másikra megszűntek, hibamentes, egy apróságot leszámítva, hogy egy balul sikerült téli reggelen lekaszaboltam az elejét, sajnos TK, viszont megmentete az életemet, asszem ha sikerül megjavíttatni eszem ágában nem lesz eladni...az tört össze rajta aminek ilyenkor össze kell, előzetes becslések szerint a kár a 2 milliós álomhatárt átlépte...mind1 ha a fene fenét eszik is, az autó talpra kerül, megérdemli. Továbbra is melegen ajánlom, mert nem csak jó, de biztonságos is pedig ez még nem is az amelyik elérte az 5*-ot a törésteszten :(

*2009.05.25
Úgy néz ki, sikerül megjavítani, igaz egyenlőre, nem teljesen, a márka szerviz ajánlata 2,6 millió volt, ezt fényezés nélkül és úgy, hogy beszereztem magam az alkatrészeket sikerült 900 000 forintra redukálni. Ez is fájó, de még sem éri el az autó értékét. A pech az egészben, hogy a casco, pont egy hónappal a baleset előtt szűnt meg, ez van, szegény embert az ág is húzza!

Hibalista

- A kormányszervó zörög valamiért, illetve a kuplungszervó nyekereg néha

Ide hordtam szervizbe

Hyundai Tarján
Remek szervíz, bár a munka felvételnél akadtak problémák, mivel előzetesen úgy beszéltük meg a munkafelvevővel, hogy beír későbbre mert Százhalombattáról viszem az autó, a Budai alsó rakpart meg le van zárva. így nem biztos hogy korán beérek, így 13.00-t beszéltünk meg, hát amilyen az én formám persze hogy oda értem háromnegyed 10-re, az említett munkafelvevő épp szabadságon volt a főnöke pedig váltig állította hogy azért volt a 13.00 beírva mert annyira tele a szervíz hogy csak akkor volt hely, sikerült meggyőznöm hogy nincs igaza, 11-kor átvette az autót. A szervízkor bemehettem az autóm mellé, csak azt cserélték amit kértem, sőt felhívták a figyelmem hogy egy alkatrésznek nevezetesen a pollenszűrőnek, majd 10 000 forint darabja (gyári), ha nincs vele problémám szerintük ne cseréljem, de óhajtom e cseréltetni? Mondtam hogy köszönöm nem. így a számlán se szerepelt :) A szerelő kollegával 1000%-osan meg vagyok elégedve, de ezt ő is tudja :D

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 34
Megbízhatóság (10) Vezetett km 55140
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Accent 1,5 LS Következő autója? Hyundai, csak is!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai I30 2007 (2007)

További ítéletek (67 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)