A szolíd szolgáló
Szöveges ítélet
Legelőször szeretném leszögezni, hogy nagyra értékelem az autó tulajdonosok véleményét. Én is ez alapján választottam autót. Megbízható, nem feltűnő, de csinos autót szerettem volna venni. Így esett a választásom a korábban elképzelhetetlen Hyundaira, abból is az i30 1,6 CRDi CW Premium típusra. Nagyon sok jót olvastam róla ezeken az oldalakon és ez meggyőzött. Ellenben olyan túlzásokat írtak egyesek, amiket helyre kell tenni. Amikor a premium kategóriához közelítő, az Audi A3 verő autót látják benne a büszke tulajdonosok, akkor bizony azt kell mondanom: szálljatok le a földre! De még a Volkswagen Golf is messze van. Az általam levezetett több, mint 11 ezer km után bátorkodom tapasztalataimat megosztani az érdeklődőkkel. Az autóval összességében meg vagyok elégedve. Ma is jó ránéznem. Sok alsó közép kategóriás autóba beültem a vásárlás előtt és ez ébresztett bennem olyan emóciókat, mint anno a csajozós időben egy vonzó lány. Nagy előnye, hogy hátul is jól el lehet férni a nyújtott padlólemeznek köszönhetően. Objektíven az alábbi hibákat találtam :
• Sajnálatos módon erőtlen az autó az alsó fordulatszám tartományban, városban 4.-et is alig lehet kapcsolni. Ugyanakkor a Peugeot eredetű 1,6-os dízelek pl. a Mazda 3-ban, Ford Focusban, Volvo S 40-ben szépen pakolhatók 50-nél az 5. fokozatba.
• Szép a félbőr ülés, ajtókárpit, műszerfal, de a beépített műanyagok kritikán aluliak. Ahogy egy másik tulajdonos írta, az erősebb ránézéstől megkarcolódik. Nem lehet úgy porszívóval takarítani, hogy ne sérüljön.
• Nagy sebességnél stabil a futómű, de rázós úton nem egy Volvo vagy Audi. A szélzaj is jól hallható.
• A lámpa gyatrán világít.
• Az index hangját alig hallani, és ennél a drága változatnál gyenge az audio berendezés, a hangminőség elégtelen.
• Magasnak találom az autó fogyasztását, ami átlagban 6,7 l/100 km. Autópályán sem megy 6,5 alá. Országúton ellenben 90 km/óránál megáll - nagyon vigyázva- 4,5 l/100 km-en.
• Nem elég nagy a csomagtartó.
• Az automata klíma nem áll a helyzet magaslatán.
Ezzel szemben jól húz, nem túl hangos, kényelmes, jó magasságban vannak a könyöklők, kézre állnak a kezelőszervek, praktikus a keréknyomás ellenőrző rendszer, az automata ablaktörlő stb. Itt kell elmondanom, hogy a francia és az olasz autók szörnyen megbízhatatlanok, a Fordok és Opelok is gyakran meghibásodnak, a Volvo-ban a kesztyűtartóba csak a jótállási füzet fér be és a kézifékkar az első alkalommal becsípi az ujjad. A Hyundai megbízhatóságban a statisztikák szerint a japánokat közelíti. Aki a hibákkal együtt tud élni, annak javaslom ezt a megbízható kényelmes autót, de aki prémium kategóriás autót akar, az kerülje el.
Hibalista
- Semmi nem romlott el
Ide hordtam szervizbe
Csak tolatóradart szereltek bele és gumicsere volt felnivel.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11900 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Carisma | Következő autója? | WV, Audi, BMW |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
