A Manó
Szöveges ítélet
3 hónapja van meg, ezalatt 5400 km-t mentem vele. Minden szempontból jó, hiba semmi. A fogyasztása lassan csökken, Bp-Lipcse-Bp-et (1600km) 4.7-es átlaggal jártam meg végig 120-as autópálya-tempóban. Külön kiemelést érdemel az autó dinamikája, a magas nyomaték előzésnél erős biztonságérzetet ad. Útfekvése is elsőrangú (kicsit mintha franciás lenne), belső tere pedig majdnem középkategóriás.
Eddig két észrevétel:
1. alacsony fordulatszámon, visszakapcsolásig dörömböl a motor. Mivel ez az első dízelautóm, lehet, hogy csak nekem szokatlan. Persze az idő múlásával kezdem megszokni ezt is. Valójában 1500/min fordulat alatt ez a motor kelletlenül viselkedik, de ebben nincs semmi meglepő.
2. A váltója eléggé kemény és hosszú utakon jár (bár precíz), engem kicsit a régebbi Golfok vagy Passatok váltóira emlékeztet - eltérően az egész autó karakterétől, ez nem japán jellegű.
Azóta már több mint 3/4 évet és majdnem 18 ezret mentem vele. Továbbra is nagyon meg vagyok elégedve. Az olajfogyasztás minimális (17 500-nál még a minimum fölött kb. 1/3-dal van az olajszint). A menetteljesítmények még mindig javulnak, a fogyasztás fegyelmezett vezetéssel, 80-90-nel országúton 4l/100 km alatt tartható.
Ennyi használat után persze már kifogásaim is vannak. Az egyik: koszolódós a belső, különösen az ajtók kárpitja, de a szénszálas-szerű műszerfal-anyagon is nagyon meglátszik a por. A másik: sokszor rámvillognak szemből este, úgy látszik, belülről nem lehet rendesen beállítani a fényszóró-magasságot. A harmadik: a váltót még mindig kissé darabosnak érzem, különösen ha 2-esbe teszem. A negyedik: a kesztyűtartó fedele eléggé gyenge minőségű műanyag, a legkisebb karcolás is meglátszik rajta.
Az ülés is lehetne kicsit kényelmesebb - én párnával szoktam használni, s akkor elviselhető, de párna nélkül nekem túl mély.
Egyébként minden rendben, és a motor továbbra is igen tetszik. Remélem, az adagoló a jósolt 150 ezernél tovább bírja!
Megdöbbenve olvastam, hogy a vásárlás után 2 hónappal az újabb i30-asok garanciáját kiterjesztették 5 évre. Az lenne igazán elegáns, ha ezt visszamenőleg a korábban vett ilyen típusú kocsikkal is megtennék - persze kérdés, ér-e nekik ennyit a márka iránti bizalom tovább növelése. Lehet, hogy ennyire már nem akarnak jól szerepelni. Igaz, garancia-hosszabbítást árulnak pénzért, de ennek ingyenesnek kellene lennie.
A neve Manó (mert piros és alacsony).
Hibalista
- Egyelőre semmi.
Ide hordtam szervizbe
Forrás Kft, Veszprém
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Primera | Következő autója? | biztosan távol-keleti (de nem kínai vagy indiai) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
