A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » i20 (2014)

i20 1.0 T-GDI LP 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Soha ne mondd, hogy soha...avagy Korea nincs is messze, sőt!

Szöveges ítélet

Némi szerencsével lehetőség lett autót cserélni, így elkezdtük keresni a tizenéves Mk2-es Focus utódját. Privát vevőként sokáig használt autóban gondolkoztunk, a listaszűkítés után a leginkább vágyott típus a 2013 utáni hibrid Auris lett volna, de több hónap után sem találtunk olyan példányt, amit be mertem volna vállalni. Tele van a piac francia import, levetett flottás példányokkal, jellemzően éppen a garanciahatár 100k futás körülire tekert órával, a fehér holló gyakoriságú hazai eredetű autókat meg aranyáron akarták adni. Közben azért az új autó piacon is rajta tartottuk a szemünket, több szalonban is jártunk. Úgy voltunk vele, hogy a Focus méreténél kisebb autó is elég, ketten vagyunk, még ha ne adj'Isten lesz is némi szaporulat, akkor is el fogunk férni. A kiválasztási folyamatot tovább nem részletezném, a választott végül is egy i20 lett, pedig ha valaki 5 éve azt mondja nekem, hogy koreai autóért pénzt adok, akkor az illetőt egy elmeorvosi vizsgálatra erősen alkalmasnak néztem volna.

Külső: ízlés és pofonok ugyebár, de szerintem gyönyörű, arányos, minden a helyén van rajta, semmi kisautókra jellemző gnómság nem jellemzi, pedig a piacon akad jónéhány fura szerzet, sőt, talán abból van a több. Szerencsére a cukiság sem jellemzi vonalait, férfiaknak sem ciki ilyennel megjelenni. Ahhoz képest, hogy távol-keleti autó, nagyon eltalálták, európai szemmel is kritikán felüli. Fehérben vettük, nagyon jól áll neki, számomra 10/10 kívülről. Másoknak is tetszhet, mert sokan meg szokták nézni, ennek ellenére túl sok nincs belőle a hazai utakon. Mivel a külső megítélése erősen szubjektív, erről nem is írok többet.

Felszereltség: a távol-keleti autóknál megszokott módon túl sok variálási lehetőség nincs, nem kell kilométeres listákról tételenként összevadászni az extrákat. Egy limitált szériás verziót vettünk, ami a közepesnél talán egy hajszálnyit bővebb felszereltséget jelent. Az egyetlen, amit hiányolok a Focus-hoz képest, az a digitklíma (persze nagyobb csomaggal lehetne benne ez is), minden más megvan benne, amit józan ésszel elvár az ember. Optikai elemeken (LED-es nappali fény, sötétített hátsó szekció, alufelni) kívül kényelmi extrákban sincs hiány (tempomat, eső-és fényérzékelő, sávelhagyásjelző, tolatóradar, stb). A TPMS kötelező átok, van start/stop is, utóbbiról mondjuk lemondanék, de már rááll az ujjam, hogy indítás után nyomom is ki. Az elöl-hátul elektromos ablakok közül mondjuk csak a vezetőé automata, ez fura és kulcsról sem lehet le-fel mozgatni az ablakokat, ezt a Fordban szerettem. Összegezve, ez egy józan csomag, nagyzolás nélkül.

Belső: ízléses, minden a helyén van, persze a Ford után szokni kellett az ergonómiát. A helykínálat teljesen rendben van, négy felnőtt is kényelemesen elfér benne, a kárpitminőség visszalépés a Focus ghia felszereltségének plüss megoldásához képest, de jónak tűnik, a hosszútávon is kényelmes ülések nem izzasztóak. A műanyagok keményebbek, de nem bántóan gagyi a minőségérzet és könnyebben is tisztítható a belső tér, mint a régi autóé. Az ülések közötti tárolórekeszek nagyok, nem béleltek, de így sem zörög benne semmi, a pohártartók is megfelelőek. Középső kartámasz nincs ebben a csomagban, először azt hittem, hiányozni fog, mert a fókában volt, de egyáltalán nem hiányzik. A csomagtér is kisautóhoz mérten tágas, kárpitozott, az álpadlót nagyon kedvelem benne és a szatyorakasztók is praktikusak, az előző autóban sajnos nem volt egyik sem. Cserében ott volt mankókerék, itt alapból csak javító van, meg az ima és az assistance. Ha minden áron bele kéne kötnöm, a kicsit széles középkonzolt kellene megemlíteni, hajlamos lehet nyomni az ember térdét. Mivel én a magam 176 centijével nem vagyok túl colos, így ez nem probléma. Ergonómia terén azért még vannak apróbb logikai bukfencek (pl.: távolsági fényszóró vezérlése), de nem vészes, szokni kell, gyorsan minden kézre áll és a használati útmutató is eléggé hasznos, de vaskos. Szeretem, hogy a kormányon sok kapcsoló van, logikusak, minden fontosabb dolog elérhető onnan. A szélvédő felső pereme elég alacsonyan húzódik, lámpánál kicsit messzebb kell megállnom, mint a fókával.

Motor, váltó, futómű: talán ezzel vállaltam a legnagyobb kockázatot, mert frissen a piacon megjelenő kis lökettérfogatú, feltöltött benzines. A tartósságáról értelemszerűen nem tudok mit írni, eddig szerencsére probléma nem merült fel és bízom abban, hogy mivel a Hyundai eddig nem alkotott hírhedten rossz motort, talán kellően odafigyeltek erre is és ezért jelentek meg vele később a piacon. Három hengert lélegeztet a turbó és 100 "lovat" sikerült ezzel elérni, de ez a gyengébbik motorverzió, tudna ez még többet is. Azt kell mondjam, felesleges lenne, ehhez az autóhoz ennyi bőven elég a hazai út-és törvényi viszonyok között. Teljes terheléssel is élénken mozog, nem erőlködik, hangja ugyan nagyobb fordulaton és hidegen karcos, de nem zavaró, inkább kicsit dízeles jelleg jut róla eszembe, semhogy holmi Wartburghoz vagy varrógéphez hasonlítanám. Karakteres, de jól szigetelt, egyáltalán nem zavaró hosszabb utakon sem, egyenletes sebességnél teljesen elhalkul. Fogyasztása nálam eddig 6 körül alakul, ha több a pálya és a város, akkor inkább 6,2, ha az országút dominál, akkor 5,7. Elmondható, hogy kissé a szívóbenzines 1,6-osok fogyasztása alatt van, de hozza azt a dinamikát, mint azok, kiegészítve, hogy az alacsonyabban ébredő, magasabb nyomaték miatt kellemesebb vezetni.
Ami még idetartozik, az a váltó: ötfokozatú ugyan, ami manapság kevésnek tűnhet, de az áttételezése tökéletes. Városban negyedikben tartva már van turbónyomás, megindul, ha kell, ötödiket városban csak 60 feletti sebességű egyenletes haladáshoz illik kapcsolni, ez esetben nem olyan lelkes, ha meg kell indulnia. Szabályos pályatempónál ~3000-et forog a motor, ami nagyon jó egy benzinestől, országúton tökéletes az áttételezés, előzni is könnyű vele, van tartaléka és mint fentebb írtam, nem hangos, a szélzaj is minimális, a gumikat is aránylag jól elszigetelték (sajnos az általam utált Pirelliken kaptam). Összességében sokkal halkabb, mint a Focus volt, sokkal jobb a váltókiosztása és kapcsolási érzete is.
A futóműről: mindenki isteníti a Focus futóművét, ami valóban kiváló darab, ha normális útminőség van alatta. De kérdem én, itthon milyen sűrűn találunk olyat? El kell ismerni, az i20 kormányerői sokkal lágyabbak, kevésbé közvetlenebbek, mint a Focus-é, nem ad annyi visszajelzést, plasztikusabb, kissé talán túlszervózott, kvázi nőiesebb az autó. Szerintem kevésbé érzékeny a nyomvályúkra, mint a Focus és a hullámos úthibát is jobban simítja, hazánk prímán illesztett csatornafedeleit és keresztirányú úthibákat kb. ugyanúgy kezelik. Az i20 nem független hátsó felfüggesztéssel rendelkezik, talán emiatt hangosabban fel tud ütni alacsony hátsó terheléssel. Ez egy kisautó, annak megfelelő karakterisztikával, nem kiemelkedő, de az átlagot hozza.

Szerviztapasztalatot egyelőre nem tudok mit írni, a tempomat billenőkapcsolója gyárilag kontakthibás volt, ezt garanciában cserélték, azóta tökéletes. Később majd kiegészítem írásom ezen a részét és természetesen a többit is finomítom.

Jó lenne több i20-at látni az utakon, mindenkinek tudom ajánlani, aki túl tud lépni a magyarokra jellemző német autó-mánián.

Hibalista

- Tempomat-kapcsoló

Ide hordtam szervizbe

Autó Szántó - Zalaegerszeg

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2016
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 6100
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Focus Mk.2 Következő autója? Talán egy Ioniq, de messze van az még
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai i20 2014

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)