Hyundai - the best buy
Szöveges ítélet
Több autót is kipróbáltam ebben a kategóriában, s végül azért döntöttem az i20 mellett, mert: 1. keveset fogyaszt (négy ember, csomagok, klíma - 6 liter), 2. a 190 centis barátom gond nélkül elfér a hátsó ülésen (feje nem ér hozzá a tetőhöz, lábtér nagyon jó), 3. a csomagtartó méretes (nagyobb, mint a Mazda 2nél, Peugeot 207nél), 4. a motorzaj csak 110 km/h felett zavaró (ritkán megyek ennél gyorsabban), 5. a váltó tökéletes, télen is jól kapcsolható, 6. 11200 euróért vettem, jó volt az ár/érték arány, mivel ezért a pénzért klímát, légzsákokat, mp3-as cds rádiót hat hangfallal, nagyobb kerekeket 185/60 R15, fedélzeti számítógépet, sok pakolórekeszt, ködlámpát, AUX és USB csatlakozót kapta,..., 7. amikor kihúzom a kulcsot, az rádió és a lámpa is kikapcsol, vagyis nem maradhat úgy semmi sem, ergo nem merül le az akkumulátor emiatt.
Ami nem tetszik: 1. a belső plasztika könnyen sérül, karcolások meglátszanak rajta, 2. nehezen találom meg még mindig a motorháztető elején levő pöcköt (amivel kinyitom a motorháztetőt), 3. a fedélzeti számítógép gombja messze van a sofőrtől, jobb lett volna, ha a négy villogó bekapcsológomb lenne távolabb.
Aki B szegmensű autót szeretne, annak figyelmébe ajánlom ezt az autót, mert valóban jól összerakták a dél-koreaiak. Nem gondoltam volna (látva a régi Hyundaiokat), hogy egyszer majd leírom, de jelen pillanatban nekem: Hyundai, the best buy.
FRISSÍTÉS: Most már 60 ezer kilométer van benne, teszi a dolgát. Éves szervíz mellett kétszer kellett még meglátogatnom a hivatalos márkaszervízt. Egyszer amikor a kormányt balra fordítottam és éreztem egy kattanást. Gyorsan megjavították 12 ezer forintért egy csavar repedt meg félig, ha nem nézetem meg, nagyobb is lehetett volna a baj. Másodszor a melegítő ment tönkre, ez nagy munka volt, a kocsi egész elejét le kellett szedni a csere miatt. Ez 85 ezer forintba fáj, de azóta úgy melegít, mint a bolond.
FRISSÍTÉS 2: 66 ezer kilométernél a baloldali fúvóka megadta magát, nem jött víz belőle a szélvédőre, mert a csatlakozója eltört. Ugyanekkora nyekergett a kuplung, teljes csere lett, összesen - gyári alkatrészekkel és munakdíjjal - 133 ezer forint volt.
FRISSÍTÉS3: 6000 kilométerrel a kuplungcsere után (72 euer kilométernél) nagy melegben és autópályán való közlekedés során a kupung megkeményedett. Kis megállás, pihenés, ismét vajpuha. A szervíz nem találkozott még ilyennel, átnézték, szétszedték és levegőztették mindkét hengert. Mint kiderült, ez segített, azóta egyszer sem lépett fel a keményedés. A szervíz nagyon korrekt volt, hét órán át szerelték, tesztelték, és amikor visszaadták a kulcsokat, közölték, hogy nem tartozom semmivel se.
Az eladásán sokáig nem gondolkodtam, de a 2020-as i20 nagyon bejön, lehet arra cserélem, feltéve, ha árban is javul egy kicsit, mert most még drágának találom. Talán pár év múlva készletkisöpréskor, feltéve, ha lesz mit kisöpörni, mivel eléggé akadozik az új autók megérkezése...
Hibalista
- Annyit dudáltam a lakodalomban, hogy berekedt a duda, a szervízben gyorsan megcsinálták. - A ventilátor meghibásodott, munkadíjjal együtt 80 ezer forint volt a cseréje. - Tizenegy és fél évesen a baloldali fúvókából nem jött a víz a szélvédőre. Leszedtem, és láttam, hogy a csatlakozó eltört. Pillanatragasztóval odafogattam, nem tudom, mennyire lesz tartós a megoldás, az éves szervízkor valószínű a teljes csövet cseréltetni kell, és lehet a műanyagot is, mert egybeöntötték a fúvókával. - 12 évesen és 66 ezer kilométernél indulásnál elkezdett nyekeregni a kuplung, vagyis amikor egyesbe tettem, akkor lehetett hallani, utána nem. Mivel ez a hiba nagyjából együtt jelentkezett az ablakmosó fúvóka hibájával, meglátogattam a hivatalost szervízt, ahol teljes kuplungcserét javasoltak, és cserélték a fúvókát is. Az alkatrészrekre tíz napot kellett várni, amit kicsit sokalltam. A szerelés négy és fél óra volt, és végül mindennel együtt - gyári alkatrészek, munkadíj - 133 ezer forintot fizettem. A kuplung most olyan puha, mint a vaj, és az ablakmosó is jól működik.
Ide hordtam szervizbe
Újvidéken 2018-ig 100 eurónak megfelelő dinárba került az éves szervíz, 2019-től 130 euró. Nem tudom, hogy Magyarországon mennyibe került volna, Szerbiában ez elfogadható ár, mivel egy Renault Clio éves szervíze is ugyanennyibe kerül.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 67000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corsa | Következő autója? | i20 (2020) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
