Excel autó
Szöveges ítélet
Úgy döntöttem 2016-ban, hogy veszek autót.
Következő szempontok alapján kerestem:
-Kicsi fenntartási költség
-Tudjak biciklit szállítani
-Tudjak saját zenét hallgatni mert utálom a rádiót.
-Tempomat plusz
Következő céllal vettem:
-El tudjak jutni helyekre ahova nem jár tömegközlekedés (focimeccsek a semmi közepén, kirándulás/biciklizés, turistáskodás a környéken), ez többnyire országúton történő 30-40 km-es utakat jelentett havi pár alkalommal.
Nekem az autó egy közlekedési eszköz, ezért hosszas népítélet és totalcar olvasás után Honda Jazzt kezdtem nézni. Az autókhoz sem értek, illetve nem akarok érteni, ezért kereskedőtől vettem, hogy valamennyire biztosítva legyek. Mivel nem csak szuperracionális vagyok, hanem szuperspúr is, drágának tartottam a jazzt, és ugyanannyi pénzért egy jobban felszerelt és újabb Hyundai i20-at tudtam venni. Ráadásul kaptam rá 3 év garanciát ami nekem sokat jelentett (klímát javították végül garanciában). A fenntartási költség az olvasottak alapján nem volt probléma, a bicikliszállítást a vonóhorog megléte megoldotta, volt aux bemenet zenehallgatáshoz és volt tempomat is. Tökéletesen teljesítette a kivansagaimat.
Az autóról általában:
-Hangos, mert nagy a gördülési zaj.
-Hosszabb távon kényelmetlen, de ha az ember megáll óránként lábat nyújtani akkor kibírható.
-Mögöttem nincs hely (199 cm vagyok), szóval az autó lényegében 3 személyes.
-Az autó gyenge és nem gyorsul, de nem is ezért vettem.
-5 litert fogyaszt, az éves szervízen kívül csak fékcserére költöttem, mert olyan keveset használom, hogy berozsdásodott (kétszer is). Ezen kívül lentebb van egy pontos lista mire költöttem.
-Hátsó ablaktörlő nem tud szakaszosan működni, vagy folyamatosan töröl, vagy egyáltalán nem. Nem gondoltam, hogy ilyen létezik, ez kisebb meglepetés volt, és elég idegesítő. Ezen kívül azt kaptam amit vártam.
Az autóra próbálok vigyázni amennyire tudok, csak meleg motorral indulok (utólag beépítettem motormelegítőt), kéthavonta kézzel lemosom, hogy ne rozsdásodjon. A fékrozsdásodás miatt pedig most már havonta elviszem sétáltatni amikor fékezek pár nagyot (100-ról 0-ra padlófékkel) és gyorsulgatok egy kicsit, hogy kipörgessem 4500-ig.
Természetesen van Excel táblám az összes költséggel, minden számla megvan minden kiadásról (igen, minden tankolásról is), így alakulnak a költségek kategóriák szerint 50 hónap használat után:
Értékvesztés: kb 22ezer/hó (amíg nem adom el, pontosat nem tudok)
Üzemanyag: 13.860/hó
Biztosítás (casco): 13.600/hó
Éves szerviz: 9.900/hó
Gumi: 5.700/hó
Parkolás: 5.000/hó
Extrák (motormelegitő): 3.600/hó
Javítások: 3.000/hó
Gépjárműadó: 2.800/hó
Kerékcsere és tárolás: 2.700/hó
Mosás: 1.800/hó
Műszaki vizsga: 900/hó
Egyéb felszerelés (pl első segély csomag): 600/hó
Kopó alkatrészek éves szervizen kívül (pl ablaktörlő, ablakmosó folyadék): 500/hó
Hibalista
- Vételkor nem működött az aksi és a klíma. Ezeket garanciálisan cserélte/javította a kereskedő. A klíma javítása 200ezer forint volt. - Mivel keveset használom az autót, a fék kétszer rozsdásodott be. Emiatt volt egy javítás 30ezerért, rá két évre pedig 150ezerért amikor mindent cserélni kellett a fékben.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 77752 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
