A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » i10 (2013)

i10 1.0 Comfort 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Célszerű, szeretni való mogyoró

Szöveges ítélet

2015.10.12.
Kellett a korábbi 1.6-os benzines Fusion helyett vmi tényleg kicsi - de azért 4-en elférünk benne - városi "közlekedő edény". Összevetettünk sok típust: Ford Fiesta, Opel Corsa (bár tudom ezek nagyobbak, mint ez a kategória), Kia Picanto, Skoda citygo, Toyota Aygo, Nissan Micra stb. Ki is próbáltunk többet (nem mindet ez igaz) és végül bekerülési, fenntartási költségek, praktikum, használhatóság, na jó egy kis design is beleszólt végül az i10 mellett döntöttünk.
Szalonautó volt a DunaAutó-nál, ahogyan beléptünk, megláttuk, tudtuk, hogy ez kell. Próbaút kicsit Wartburg hangos feeling, de tetszett, lefoglalóztuk és kb. 2 hét után megkaptuk. Az átadáskor mondták, hogy mialatt ki volt állítva a bal első ajtón lett egy körömnyi lakkleütés amit javítottak (ha nem szólnak észre sem veszem) ezért az első olajcsere és átvizsgálás ingyenes lesz. Plusz pont a DunaAutónak. Kárszakértő ismerős mondta, van amikor nem is szólnak, ha észreveszed akkor jó ha nem nem. Szereltettünk bele első/hátsó tolatóradart (trollok kíméljenek, de szerintem hasznos dolog mivel van aki érzi, van aki nem, hogy mekkora az autója) valamint kihangosítót.
Magáról az autóról: Az eltelt kb. 4000 km alatt csak ismerkedni volt időnk, igazán a nejem használja, de én is nagyon szeretem. Városba, elővárosba tökéletes, 4 személy (bár mi egyelőre csak 2 gyerekkel használjuk, de gyereküléssel) tökéletesen elegendő, oldalirányban is igen széles = nem simogatom a másik térdét ötösbe váltáskor. Egy dolog ami nem jó: deréktájban nem igazán kényelmes (van egy visszahajtás az üléstámlában) így hosszabb úton megfájdulhat az ember dereka. De nem is erre való szerintem.
Csomagtartó gyerekek cuccait iskolába oviba vinni esetleg kisebb bevásárlást megcsinálni tökéletes. Pakolóhely apróságoknak/kacatoknak van bőven, jó nagy tükrök, könnyen fordul, klíma, fűtés hatékony, bár majd télen lesz igazán kipróbálva. Nagyon erős a 4 tárcsafék, futómű jó (bár a magyar szekérutakra csak szekér való igazán... :(). Motorja 69 lóerős, ennek megfelelő dinamikával (ha nem várunk tőle többet, mint amire való akkor elegendő), 60-tól már 5-öst ajánl a váltósegéd, de ott már jó is.
Fogyasztás: 7 l/100 km körül, de ez tényleg csak városi, dugós, rövid utakkal néha-néha egy egy lazább szombati, vasárnapi simább úttal kiegészítve. A gyári városi 6 L/100 km, azt tudtam, hogy nem lesz tartható. A Fusion itt 10 L/100 km-t evett.
Összesítve én nagyon szeretem, amire vettük arra egyelőre tökéletesen bevált, remélem az 5 év garancia után sem lesznek vele gondok. 10-est csak a derékfájdítás miatt nem kapott. Folytatni fogom.
2016.03.26.
1. éves szerviz után, minden rendben, nyekergés visszahívással megszüntetve, reméljük véglegesen. Megy, bár a 7-7,2 városi fogyasztást sokallom, de gyakran dugóban állva, araszolva elviseljük. Négy személynek városban szaladgálni tökéletes...
2016.11.10.
Futómű nyikorgás kivizsgálási kísérlet hazai márkaképviselet vezető szervizében, nulla eredménnyel. Kenőszpré és annyi. A megoldás az lenne, hogy 0,5 évente be kell fújkálni és ....
2017.03.29:
2. éves szerviz minden OK, csak kissé húzós márkaszerviz árak. Az alkatrész sem olcsó és a munkadíj is sok.
Teszi a dolgát, városi napi rutinra, rohangászásra tökéletes, a fogyasztása továbbra is 7,2 liter körül van.
2018.03.29:
3. éves szerviz után minden rendben, rutin volt (olaj, szűrők, átvizsgálás, szoftver frissítés). Arra amire kell továbbra is tökéletes (városi 8 km oda - 8 km vissza dugóban!). Az lenne a jó ha hibrid lenne vagy elektromos :). Bár utóbbinál a töltést nem tudom hogyan oldanám meg (társasház, felszíni parkoló...). Egy bosszantó dolog van: télen hidegben belülről is lefagy az ablak és vakarni kell. Ilyen eddig nem volt egyik előző kocsimnál sem. Lehet, hogy azért van mert a szellőzése nem eléggé hatásos. Amúgy ez nyáron is érezhető mivel a klíma nem tudja elég hamar és hatásosan lehűteni a kocsit, hiába jön hideg a befúvókból. Ja és nyikorgás megszűnt, nem tudom miért de kb. 3/4 - 1 éve nem halljuk. Fogyasztása továbbra is 7,2 körül van, de ennyi éves km esetén nem vészes. Ha viszont nem dugó hanem sima város és esetleg M0 (folyamatos 110 km/h dombnak fel is) akkor simán megy 6 alá.. :)
2019.03.27: 4. éves szerviz és vizsga (lásd. szerelő 2.) után továbbra teljesen megfelel annak az igénynek amire vettük. Minden funkciója ugyan úgy működik mint újonnan, sajnos ez a "téli belülről lefagy az ablak" probléma nem szűnt meg. Aki meglátja (akár többedszerre is és főleg hölgyek) mind azt mondja milyen szép/formás kis autó... A fékbetét csere kicsit mellbe vágott, de hát tömény városi araszolós indul/megáll forgalomban ez nem annyira meglepő (meg ugye kb. 0 motorfék van rajta mivel 1 literke az egész...). Hosszabb távot nem vállalnék vele meg nagyobb távú (>30 km) ingázást mert ahhoz nem elég kényelmes az ülése és kevés a motorerő is. Ami kárpótol, hogy kis helyre is könnyen be lehet állni vele: sokszor mosolyogtató amikor előttem keres helyet vki nagy autóval (limuzin, divat SUV stb.) és Ő nem fér be én viszont simán beállok. Mivel egy kicsi autó így általában mindenki le akarja nyomni/tolni, de őszintén les*arom mert megyek vele lendületesen mindig a megengedett sebességhatár körül (50-70-ig egészen fürge ha kipörgetjük). Aki annyira siet menjen helikopterrel vagy induljon el előbb (főleg városban), "a piros/sárga váltás bebambulása / nem értem a körforgalmat inkább megállok és várok bár nem kell / mi az a jobb kéz szabály (melyik is az?)" helyzetekkel sokkal jobban fel lehet tartani a forgalmat... Persze lehetne kényelmesebb, nem olyan műanyag tapintású, jobban felszerelt, de ennek a kocsinak nem az a célja, hogy több száz km-t tegyünk meg vele egyhuzamban. Arra ott van egy i20 inkább i30 vagy felette.
2020.04.05: Megfelelően működő kis városi rohangászós kocsi 4 vagy kevesebb személynek. Arra tökéletes. Egy baja van: nem elektromos hajtású. Ha az lenne soha nem válnék meg tőle.
2020.12.20: A fogyasztása lecsökkent, mivel a COVID miatt nem annyira dugós utakon használjuk: 6,3-6,4 körül van.
2021.06.18: Probléma mentes, néha annyi van, hogy elsőre nem indul el, teker az indítómotor, de nem indul. Kulcs ki majd vissza és utána azonnal megy. Volt egy éves szerviz (nem márkaszervizben) és vizsga a KIA Lurdiban, jó áron korrekten (kb. 70eFt), időre. 6 év után klimafelülvizsgálat során kb. 1/4 rész gázt kellett pluszban rátölteni, de az semmi (klímás szerint ez nagyon jónak számít!). Home office ideje alatt ezzel jártam heti bevásárlásra és csak a rekesz vizeket kellett a hátsó lábtérbe tennem 3-4 db 25kg-os AUCHAN szatyor elfér hátul megtömve.Jó állapotban van remélem így is marad. Ha kiszabadul a városból akkor 5-5,5 literre is lemegy a fogyasztása. Autópályán a 120-130-at simán tartja 4 átlagos személlyel, de igazán rövid utakra, városi rohangászásra való. Sajnos az utólagos kihangosító tekerője bedöglött, így csak felvenni/letenni lehet a hívást, hangosítani/menüben keresni nem. De ez nem a kocsi hibája hanem a Parrot CK3100-é. Továbbra is ajánlom, az 1.0 motorka is elegendő lehet bele ha tudjuk a határait és ennek megfelelően használjuk.
2022.03.16: Igazán nincs mit írni: megy és teszi a dolgát. Igaz kevés km megy bele, de arra amire kell elég. Ilyen kis fenntartási költséggel nem sok konkurencia van. Rendszeres hosszú útra nem ajánlom továbbra sem, ahhoz azért nem elég kényelmes és dinamikus. Városi és elővárosi rohangászásra viszont kiváló!
2023.04.09: Kevés kilométert megy (lett céges másik), de arra a célra amire kell kiváló: időnként rövid utakat teszünk meg vele (főleg 1 személlyel). Jobb lenne egy akkumulátoros villanyautó, de annak olyan a bekerülési költsége, hogy nem éri meg. Még 600 Ft-os benzinár mellett sem. Vettem rá 4 évszakos gumikat, mivel nem megyünk vele ki a városból, így teljesen felesleges 2 garnitúrát fenntartani. Van jobb, szebb(?), erősebb, kényelmesebb, nagyobb, de városi/elővárosi rohangászós autónak tökéletes. Biztosítása, szervize, fenntartása olcsó, a szerkezete egyszerű, fogyasztása tűrhető. Kell ugyan kompromisszumokat kötni, de ez ugye egy miniautó. Amiben ha kell 4 felnőtt elfér.

Hibalista

- Valami nyekergett hátul hidegben. Első körben utánhúzással és kenéssel próbálták orvosolni, de csak ideig-óráig sikerült. 1 éves szerviznél garanciában (visszahívás volt) cseréltek a hátsó lengéscsillapító szilenteket. - Az egyik keréknél a TPMS (guminyomás mérő szenzor) törött volt amikor gumit cseréltettem rajta. Újat kellett venni, kissé bosszantó, de ezt nem rovom fel a kocsi hibájának. - 2016.11.10: hazai márkaképviselet vezető szervize sem tudott mit kezdeni a futómű nyikorgással, kenőszprés fújás és ennyi. - 2017.03: megint nyikorog a futómű, eléggé fura, mintha időjárás változásra lenne érzékeny? - 2020.01.05: Első és a hátramenet kapcsolása nehezen megy. Mivel nem szinkronizált (ez ilyen!) nem nagyon lehet mit kezdeni. A kézikönyv leírása szerint is: megáll, ja nem megy be akkor újra kuplung kettes majd újra kuplung és beveszi. Mostanra lett zavaró, de nem lehet vele mit tenni. Nem mindig csinálja, de néha többször egymás után. Szerelő 1. szerint ha szétszedik a váltót akkor sem lesz jobb. Nem vagyok tőle boldog, de együtt lehet vele élni. Akku kezdett meghalni, kapott egy újat. A használat alapján azt mondom nem vészes. Végig szinte rövid városi utak, napi 2*7 km. - 2020.12.20: Két hátsó keréken a TPMS szenzort kellett cserélni rajta, illetve futómű állítás volt: még nem volt problémás, de ideje volt mert enni kezdte volna a gumikat. Ez az itthoni szekérutak miatt van = szarok. Az első/hátramenet probléma kevésbé, de megvan.

Ide hordtam szervizbe

Kia Lurdy:2021.03.18: 6. éves szerviz + vizsga 60 kFt. Korrekt megbizható társaság tartják a szavukat csak azt cserélik ami kell. Pl. pollent nem, mert olyan keveset mentünk vele, hogy nem volt értelme. Csak ajánlani tudom.2022.03.16: 7. éves szerviz 40 kFt. kb 2 óra alatt készen volt és szintén csak azt cserélik amit muszáj, gyorsan, korrekten, udvariasan. Van is forgalmuk...2023.03.25: 8. éves szerviz + vizsga 98eFt éves szerviz + fékfolyafékcsere + vizsga. Reggel odavittem du 15-kor el tudtam hozni.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Duna Autó:2015.04.01: Itt vettem, egyelőre csak a 2000 km-es olajcsere és átvizsgálás volt, ingyen; részletek a mesélésnél. Tízet csak azért nem adtam, mert nem engedtek semmit az árból vételkor...2018.03.29: 3. éves szerviznél korrekt munkavégzés, csak az olajat mérik arany árban 5500 Ft/l. Megadott idő alatt készen voltak, udvariasak (mindenki!) és le is mosták a kocsit. Az óradíj annyi amennyi (minden márkaszerviz ennyit kér), az alkatrész viszont nagyon drága (5500 Ft/l olaj...)2020.04.01: Pontos, korrekt, de rohadt drága alkatrész és folyadék árak.Gablini M3: 2016.04.02: 1 éves szerviznél és a visszahívásnál jártam náluk. Korrektek, normális (márkaszerviz) árakkal, csak azt cserélik ki amit tényleg kell. A "nyekergést" próbálták megoldani, de végül gyári visszahívás lett belőle, amit határidőre, rendben elvégeztek.2. éves szerviznél nem tájékoztattak, hogy fék és hűtőfolyadék csere is lesz, így kissé megugrott az ár, a fizetéskor..:( Lemosását is ígértek (ingyen), a tervezett 2,5 óra helyett vagy 5 órát állt ott a kocsi (én mentem vissza később) de nem sikerült. Ez apróság, csak az igen borsos óradíjba bele kellett volna férnie szerintem, ha már az elején amúgy is félretájékoztattak...2019.03.27: 4. éves vizsga és szerviz: kötelezők cseréje + vizsga + első fékbetétek 150 kFt. Nagyon húzósak az áraik minden tekintetben (anyag + óradíj is!). Sajnos ez az ára az 5 év garanciának. Rendkívül udvariasak, kézségesek (szerviz és szalon is!) megadott időre/áron (fékbetét plusz volt, de belefért a telefonon mondott keretbe) készen volt az autó.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2014
Kényelem (6) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Fusion Következő autója? Még marad jó néhány évig. Utána nagy valószínűséggel vmi elektromos
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai i10 2013

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)