Egyszerű, de nagyszerű csapatszállító
Szöveges ítélet
Ez egy klasszikus, jól vezethető, jó karakterű teherautós kisbusz.
A gyári 9 személyesnek nagy erénye, hogy a középső üléssor két mozdulattal hátranézőnek fordítható. Mi csak így használjuk, a gyerekek nagyon szeretik, szembeülnek egymással, megy a duma.
A motor a vezető- és anyósülés alatt van, és a hátsó kerekeket hajtja.
Sajnos hátul kevés a súly, így télen még két zsák cementtel is hajlamos elkaparni. A másik gyenge pontja a futómű, kicsit alul van méretezve, gyakran fáradnak el gömbfejek. Meg elég fapados, puritán és zajos. De ezzel minden negatívumot elmondtam.
Ez egy gazdaságos, primitív, megbízható szerkezet. Kevés gázolajat kér, és öröm vezetni, nagyon jól érezni, mi merre hány méter, a kilátás is kiváló.
Városban az erő is elegendő, csak autópályán kevés egy kicsit. A km-óra csalóka, 130-at mutat, amikor csak 115-tel megyünk. 128 a vége, GPS szerint, én inkább 120 körül maradok, úgy is épp elég zajos.
15 éve ellenére még sosem hagyott az út szélén. Egyszer-kétszer kellett egy kis segítség, az önindító kicsit elfáradt, meg amikor elszakadt a vízcső, az út szélén kellett javítgatni. De különben csak megy, csak megy... csak azért költök rá, mert még sokáig és megbízhatóan szeretném használni.
Sajnos pont az igásló mivolta miatt jellemzően elhanyagolják. Nekem magasak a műszaki igényeim, ezért mindent megcsináltatok rajta. Még így se drága, 1 millióért vettem, ráköltöttem 3 év alatt másfelet, de százszor jobb az állapota, mint volt. Sajnos megin kasznizni kell, ilyen az élet.
Hibalista
- Jó állapotút kerestem, de hát csodák nincsenek. - Ezzel együtt 2009-ben azért sikerült olyat venni, ami még menthető. - Vétel után mindjárt nekiálltunk: - - kaszni 160ezer (sok helyen volt induló rozsda, tökéletest akartam, nehéz volt megfelelő javítóívet kapni, van ebben egy új szélvédő is) - - új féktárcsák, új kuplung, pár gömbfej a futóműbe, olajcsere, vezérléscsere, tökömtudja 130ezer - Ezzel a gépkocsi egyenesfutása és úttartása sokat javult, de még mindig kopogott valami a futóműben. Több menet után kikötöttünk egy lengőkar, axiál, újabb gömbfejek és még el nem tudom mondani minek a cseréjéig. Összesen háromszázezer. - Csöpögött az olaj a motorból. - Többszöri nekifutásra kiderült, nagy a kartergáz, az a tuti, ha felújítjuk a motort. Új dugattyúk, hajtókarok, hengerfej becsiszolás, a vége háromszáz. - Végeredmény: finomabb járás, minimálisan kisebb fogyasztás, de továbbra is csöpög az olaj, bár kevésbé mint azelőtt. - 2012 se maradt el költséges javítás nélkül. - Szereztem bontott váltókulisszát, új bowdenek 50ezer, laprugók + szilentek felújítása ill. cseréje 100ezer, összes gumi vízcsövet kicseréltettem, mer elöregedtek és pisálták a vizet, 55ezer.
Ide hordtam szervizbe
Hyundai Batta - alapos, szakszerű munka, megfizethető áron. A tempójukon még lehetne egy kicsit fokozni, és nem mindig sikerül elsőre tökéletesre.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Szomszéd srác - ügyes, nagyon olcsón dolgozik, de a Hyundai nincs annyira a vérében
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 225000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Accent 1.5 | Következő autója? | H1 4WD |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
