A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Getz (2002)

Getz 1,1 Comfort+ 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Városi Dodgem!

Szöveges ítélet

Első teljesen új autónk, egy Fiat Baravából ültünk át, aminek csak a torka volt véres. :) Őszintén megmondom, nem ilyet szerettünk volna, de csak ennél az egy márkánál nem kekeckedtek a Brava állapota miatt. Mivel egyik barátom vett korábban egy ugyanilyet, ugyanezzel a motorral, picivel alacsonyabb felszereltséggel, és csak jókat mondott róla, úgy gondoltam mi baj lehet. Vezettem is az övét, és tetszett. Erre az autóra nem kellett várni, mert ott állt a szalonba. Gyönyörű fekete színben. (Azóta 100x is megbántuk a fekete színt) Mivel elég gyorsan ment az ügyintézés, kb. 1 hét után vittük a Bravát, és hoztuk a Getzet. Az az érzés, hogy beülsz egy autóba, amiben van 30km, és gyakorlatilag te járatod be a motorját, rettentő jó. Hozzáteszem, soha többet nem veszek újonnan autót. 1,1-es motorral szerelt az autó, ami szerintem városban frankó, 2 személlyel még csak-csak országúton is, de autópályán halott. A váltó rövid, a motor pörög mint a barom, és akkor bizony már eszik is. Városban nyáron 6-6,5L, télen 7-7,5 országúton 90-100-as tempónál tud 5,5 litert is, de autópályán 130-as tempónál 9-10 liter, és minden komolyabb emelkedőnél vissza kell rakni 4.-be, mert vissza akar gurulni. Van benne klíma, mondanom sem kell, hogy semmire nem jó, mert ha azt benyomom, akkor aztán megy el igazán az ereje. Hiába, a 67Le, nem erre van kitalálva. Ettől függetlenül városban jó az 1,1-es motor, pörgős, de aki pályázni is szeretne néha, az vegye inkább az 1,4-est, az közel 100 lóerős, és nem horror a fogyasztása. Ha meg megteheti, akkor dízelt, állítólag nagyon jók. Váltó nagyon zsír, már-már japános minőség. Futómű kellemes, nem pattog mint a gömböc Suzuki. Nem túl feszes, de lehet vele sportosan csapatni ha olyan kedve van az embernek. Fényezés szerintem gyárilag elég gyenge minőségű, narancsos volt már mikor elhoztuk. A csomagtér ajtó belülről konkrétan csak ködölve van. A madár ürülék az igazi ellensége, pillanatok alatt megmarja. Ugye hülye fejünkel feketét vettünk, volt pár anyázás mikor beálltunk egy olyan fa alá ahol épp egy olyan galamb űcsörgött, akinek frankón híg fosása volt. Ma már egymerő karc, és folt az egész kaszni. Próbáltam polírozni, de annyira gyenge minőségű a lakk, hogy pillanatok alatt megégeti a gép, és csak rosszabb lessz. Marad így. A Gyári kerekek ezzel a motorral nagyon virslik, 165/65 R14. A CRDI 175/65-el jött ki. Fékek egész jók, de elöl nem a gyári betétekkel, mert azon túl, hogy 50 ezer Km után elkoptak, azt még ferdén is tették, és ezért rázott a kormány fékezés közben. Vettem bele Jakoparts-os betéteket, azóta fejelgetem a napellenzőt, úgy harap. Kormányzás nagyon finom, elég jól átadja az infókat az út minőségéről. Belső térről sok mindent nem érdemes mondani, elég igénytelen kemény műanyagok, de 6év után még nem zörögnek. Ülések aránylag kényelmesek, nagyon jó a vezetési pozíció. A méret egy 4 fős családnak elég, öten már nem nagyon lehet elférni, max ha abból 3 gyerek, és 150cm alatt van. Csomagtér elég gyér, egy picivel nagyobb csak a gömbi Suzukiénál, de cserébe 3 pozícióba állítható a hátsó ülés támlája, és elfektetve azt, elég tágas kis csomagtér nyílik számunkra. De ugye ilyenkor már csak 2, max 3 személyes a verda. Pótkerék egy mankókerék, de szerintem jobb mint egy defekt javító spray. Fényszórók nagyon jók, attól függetlenül ,hogy nem a gyáriak vannak benne. Bár én azért bele dobtam egy Osram Night Breaker izzó párt, mert nekem nagyon tetszik a fénye. Hogy miért nem gyári a fényszóró? 2010-ben Asszonykám összecsukta az elejét elég szépen. Cserélni kellett a homlokfalat, motorháztetőt, lökhárítót, hűtőt, lámpákat, az egyik sárvédőt, stb. Minden gyári lett bele, csak a fényszóró nem, mert 1db új gyári 50 ezer Magyar Forint. Ennyiért kaptam 2db után gyártottat, amivel semmi problémám nincs. Állítólag azért ilyen drága, mert elektromosan állítható a magasság. Az alkatrész beszerzés elég körülményes volt, bontott szinte semmi, amelyik bontásra van ítélve, annak feszt az elejét törte mindenki. 2-3 hétbe bele tellett mire minden megjött, mert Osztrákoktól, Németektől, innen onnan rendelgettek, mert nincs raktárkészlet, vagyis 2010-ben nem volt, ma már lehet hogy van. Mivel 6 hétid állt az autó a kasznisnál, ennyi ideig nem volt benne akksi, nem akart beindulni. Autóvillamossági szerelő vagyok, mindjárt vágtam, hogy az immo felejtette el a kulcsot. Behúztuk a Tatabányai Hyundai Király "márkaszervízbe" hogy nézzék meg. Most nem írom le részletesen hogy mi is történt ott, de maradjunk annyiban, hogy 2,5 óra után vissza akasztottam a Getz-et, és kicibáltam onnan, mert szerintük nagyon bonyolult hibáról van szó, ott kéne hagynom az autót 6500Ft+Áfáért el dolgozgatnának rajta pár napig. Átvittem az akkori Honda Száraz-ba, 1óra múlva hívtak, hogy kész az autó, az immo-t kellett újra tanítani. Köszi. Aki tudja, kerülje ezeket a semmire kellőket, addig a tenyerükön hordoznak amíg vásárolsz tőlük, meg hordod szervízre az autót, amint valamit segíteni kéne, már húzzák a szájukat. Ja azt el is felejtettem, csak az első kötelező szervízen volt a márkaszervízbe, mert kicsit sokaltam a 30 ezer Ft-ot egy olaj, és pollenszűrő cseréért. Azóta mindent kötelező dolgot magam csináltam rajta. A jobb oldalon kellett kormányösszekötő gömbfejet cserélni, valószínű a baleset miatt, de csak utólag jött elő. A riasztó halt be rajta még, elkezdett magától, menet közben csipogni, villogni. Kikötöttem, azóta kulcsozunk. Utólagos riasztó, több helyről hallottam, hogy elég gyenge minőségűt raktak bele a "márkaszervízbe". Majd tavasszal veszek bele másikat. Egyéb negatívumot nem tudok rá mondani, jelenleg is használjuk, nagyon szeretjük, ő a mi kis dodgemünk. :) Aki városi kisautót szeretne, 2-3 személyre, annak bátran merem ajánlani, nagyon jó kis verda. A Hyundai ebben az időben már kezdett felnőni Európai szintre, és azóta rengeteget fejlődtek.

Hibalista

- Egy kormány összekötő gömbfej, riasztó jelenleg sem jó.

Ide hordtam szervizbe

Hyundai Király Tatabánya. Nem ajánlom senkinek, lehúzós banda, semmihez sem értő szerelő gárdával.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Én! :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 30
Megbízhatóság (10) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Brava Következő autója? Civic
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Getz 2002 (2002)

További ítéletek (63 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)