Szép-kényelmes-gyors-parkolható
Szöveges ítélet
Sok viszonyítási alapom nincs. Előző autómmal kb 70e-et mentem, maximálisan meg voltam vele elégedve. Hasonlóan kicsi, de használható autót kerestem, csak újat.
A Getz mellett döntöttem, ő már más világ, 15 évvel fiatalabb.
Belső: Szép nem hivalkodó praktikus és nagyon tágas, rengeteg hely van az utasok részére. A belső anyagok nekem nem a fapados műanyag-hatást keltik, finomabbak, mint némelyik német. A csomagtartó nem túl nagy, pont elég egy ekkora autóba (nem is eszik annyit mint egy "teherautó"), ha meg sok a szajré fel lehet rá dobni tetőboxot és megoldva a dolog. Kényelmesek az ülések, a hátsók nagyon praktikusan variálhatók a csomagtér megnövelése szempontjából. Osztottandönhtető ülőlap és háttámla segítségével 3-4- személy mellett is növelhető nagy mértékben a csomagtér. Ezt nagyon fontosnak tartottam mikor új autót kerestem. Extrák: minden mi fontos (nem sorolom).
Menettulajdonság: a 88 ló és 190 nyomi nagyon ügyesen viszi az 1,2t-ás autót+"rakomány". Megfelelően gyorsul, mondjuk nem versenyautó, de nem is arra való.
Én jobban érzem benne az útegyenetlenségeket, mint a citromban, kicsit dobálja magát, de ezt leszámítva kényelmesebb.
A szélvédő nagysága hozzájárul a belső tér tágasságához, viszont a széles A oszlop mindkét oldalon zavar, holtteret csinál. Lehet, hogy ez csak nálam probléma, de túl lehet élni.
A tükrök nagyok, jól használhatók, csak megkellett szoknom, mivel torz tükrök, de már nagyon bírom. Praktikus a fényszóró állítási lehetőség, így legalább ha felpakolok, nem vakítok agyon senkit.
A motor nagyon csendes, mondjuk nem franciás lágy, hanem inkább németes kemény hangja van, de nagyon halk, az utastérben alig hallani, míg meg nem szoktam észre sem vettem, hogy beindult a motor. Országutas (2000 ford / 90 km/h) autópályás (3000 ford /130 km/h) tempónál sem hallható, hogy mennyit forog a motor, tényleg nogyon jó a hangszigetelés, nem kell felhangosítani a magnót mint az ax-nél. Gyorsításnál pörgettem eddig csak 4000-ig, de ott sem tapasztaltam zajosnak a motort. 5-ben 3000 felett gyorsításhoz nem kell visszakapcsolni, hacsak nem viszünk magunkal még fél tonna utast.
Egy probléma, ami megoldásra vár, hogy a csomagtartóban a felnyitható padló túl vékonyra és sérülékenyre sikeredett, már féltem párszor, hogy beszakad, de eddig még nem adta magát.
Nagyon örülök neki, hogy megvettem, jó döntés volt.
Legkésőbb az első szervíz után írok még
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Még nem volt
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 1117 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | AX 1,4 D | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
