Rocket Power-túl a 300000 km-en
Szöveges ítélet
Suzukit cseréltem Getz-re. Az első élményem ŐRÜLET volt. Nagyon dinamikusan megy az autó, országúton alig tudok 100 alatt menni vele, mert egyszerűen nem érzékelhető a sebesség benne (pedig én nagyapás vezető vagyok). Havi 6000 km-t megyek a kocsival, úgyhogy még most 3 hónap után nem sok a tapasztalat, vagyis eddig tökéletes a kocsi.
A szervíz kicsit fura volt, mert a 45000 km-es szervízem 36ezer Ft volt, 5 l olaj, olajszűrő, és átvizsgálás. Szerintem kicsit drasztikus, úgyhogy legközelebb sz*ok a garanciára, és elviszem egy saját szerelőhöz. Ugyanis ki tudja tényleg beletették a 0 W30-as olajat 20000 Ft-ért vagy nem, és szóltam, hogy kotyog valami az első futóműben, de szerintük az tökéletes. Midegy, szerintem továbbra is kotyog ott valami. Majd egy szerelő, ahol a feje felett álhatok megmondja, hogy mi kotyog benne, vagy csak én vagyok szenilis.
A csomagtere nem a legnagyobb, de egy ilyen kocsitól egyenlőre két személlyel nem lehet nagyobbat várni. Fogyasztása lehetne kevesebb szerintem, de ez van. Futómű lágy, váltó néha hátramenetbe kapcsolása + kuplungkinyomással megy. Olajfogyasztás 0. Ha megyek még vele leírom további szervízköltségeimet.
Egy a lényeg nekem egy üzembiztos autó kell, és ez idáig bejött.
2008. november 30.
Továbbra is meg vagyok elégedve a kocsival. Sokan nem hinnék, hogy ilyen futásteljesítménnyel semmi gond nincs a kocsival. Valamelyik autós ujságban volt nyáron egy BMW X valahanyas, és 100ezres tartóssági tesztet csináltak vele, a kormány kopottas volt, futóműben gondok, ablakemelő 60ezernél cserés lett. Nem értem pedig az én munkámnál néha naponta 50x tekerek ablakot elektromosan és semmi gondja nincs. Hiába ez HYUNDAI.
2 hónapja szaporodott a család is, igyaz hogy csak a babakocsi fér el a csomagtartóban, sőt 5 babakocsiból kellett választani. De eddig 3-an is elfértünk benne, majd ha távolabbi utazás lesz valszínű egy tetőbox orvosolja a problémát.
Hajrá, meg sem állunk 300ezer km-ig.
2009. 07.02.
Megvan a tetőbox, és így már elférünk utazás, nyaralás terén is az autóba. Ezért nem veszek 500-1millió Ft-tal drágább kombit. A box tetővel 41000 Ft. Igaz fel kell szerelni, de 1 gyerekkel bőven jó.
A kocsi továbbra is működik, végre rájöttek, hogy az első futómű kotyogás a stabilizátor szilentek miatt volt. 5000 Ft az anyag, de rohadt bonyolult szétszedni, az ABS-t meg mindent le kellett szedni. Mondta a szerelő többet ezt nem cseréli:)
Lehet hogy elfogultság, de ez egy rettentő jó autó. Mármint ha az ember nem az emblémáért fizet milliókat, hanem egy üzembiztos, kényelmes (BMW-hez képest nem) jól fenntartható autó kell. Lehet, hogy egy prémium kategóriás kocsi stabilabb, de 90 km/h-ás országúti tempónál nem mindegy? Zörögni semmi sem zörög, pedig nagyon fikázzák a kopogós dolgokat a tesztelők. Igaz a legjobb olajat kapja a kocsi, hidegen nem taposom ki a belét, sztrádatempó után turbót hűtök. Sokan fikáznak hogy a kocsi van értem nem fordítva. Ok mondom erre, csávó akkor ne panaszkodj, ha Horvátországban lerobbansz és 100ezres tétel a hazaszállítás. Én inkább kicsit figyelmes vagyok és a kocsi meghálálja.
Majd még írok.
2012.03.15. MEGVAN A 300000 km.
Az autó továbbra is szinte hibamentes. Ami a kopó alkatrészeken kívül csere volt, az az egyik Bosch injektor felújítása 221ezer km-nél, 232ezernél a jobb féltengelycsukló cserés lett, mert a harang elszakadt és késő vettem észre, 270ezernél kuplung csere lett, mert kicsit már csúszott. De ezek ugye a futásteljesítmény tükrében végül is lehetnek kopó alkatrészek is, mert ilyenkor ezeknek már illik elfáradni. A hátsó íveket alvázvédőzni kellett mert felületi rozsda jelentkezett, és megelőzésképpen lefujattam, ne kelljen hegeszteni.
Az autó továbbra sem füstöl, nagy gázra sem, szervizciklus alatt 15000 km egy mikrocsepp olaj sem fogy, pedig még mindíg 5-30 Castrol megy bele (elég vékony olaj). Mit fényezzem tovább a kocsit, a számok magukért beszélnek. Ebben a válságban kocsit cseréljek? Minek, hogy 5 év alatt bukjak 2milliót az értékvesztésen? Azt a 2milliót inkább ennek a kocsinak a szervízelésére költöm, se a szervízt se az értékvesztést nem lehet az eladásnál realizálni, akkor meg nem mindegy? Ez legalább nem egy visszatekert km órás roncs.
Szervízek (ezeket azért nem írom a meghibásodáshoz, mivel kopó alkatrészek):
45000 km sima olajcserés szervíz
52000 km első féktárcs, betéttel (kicsit korainak éreztem)
60000 km sima olajcsere, pollenszűrő
65000 km első és hátsó fékbetét csere ( ezt nem értem mert 13ezer km-től azért többet kellett volna bírnia)
75000 km sima olajcsere, szűrőkkel
85000 km pollenszűrő, klímapucolás, 2 db műszerfalizzó (24000 FT)
90000 km sima olajcsere szűrőkkel 23500 Ft (5w-30 Csatrol olaj)
106000 km váltóolaj, komplett vezérlés csere (szíjak, görgők), olajcsere csak olajszűrő (108000 Ft)
120500 km pollenszűrő, olajcsere szűrőkkel 31000 Ft
135000 km klíma pucolás + olajcsere + elsőfékbetét csere 32000 FT
150000 km sima olajcsere szűrőkkel 22000 Ft
165000 km lég-olajszűrő, olajcsere 22000 Ft
181000 km olajcsere szűrőkkel, fékbetét előlre, szilentek elöl, klíma pucolás 54200 Ft
195000 km olajcsere, hátsó fékbetét csere 25000.-
205000 km Akkumulátor csere 23000.-
210000 km Vezérlés csere, olajcsere, szűrők, fékfolyadék, váltó olaj, ékszíjak 128000.-
221000 km EGR szelep pucolás, Bosch injektor felújítás 41000.-
225000 km Olajcsere, szűrőkkel 33000.-
232000 km jobb első féltengely csere a harangszakadás miatt 36000.-
240000 km Olajcsere, szűrőkkel 21000.-
255000 km Olajcsere, szűrőkkel, ékszíj, féktárcsa és betét csere 101000.-
256000 km generátor tárcsa csere, szénkefék csere 36000.-
270000 km olajcsere, szűrőkkel, kuplungszett csere, pollenszűrő 82000.-
285000 km olajcsere, szűrőkkel 28400.-
290000 km bal oldali index bajuszkapcsoló csere 18000.-
295000 km alváz védelem, hátsó ívek átfújása 60000.-
300000 km olajcsere, szűrőkkel hátsó teleszkópok cseréje 54000.-
Hibalista
- Első fényszóró izzók. (évente) + műszerfalizzók.
Ide hordtam szervizbe
Miskolci Borsodi Autójavító Hyundai Szervíz
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Miskolc, Birnerrel szemben (majd ha legközelebb megjegyzem a nevüket) maszek szervíz.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 32000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 270000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Swift Cool | Következő autója? | Hyundai i30- i20, Kia Ceed-Rio CRDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
