A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Getz (2002)

Getz 1.3 GL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem divatautó, de megbízható és praktikus

Szöveges ítélet

Pár éves, megkímélt kisautót kerestünk, ami megbízható, jó minőségű, városi és autópálya használatra egyaránt megfelelő. Több típus különböző okok miatti elvetése után kötöttünk ki a Hyundai Getz-nél. Az autót tavaly április óta használjuk.

1. Karosszéria: nem a legutolsó divat szerinti csili-vili divatautó, de általában tetszik az ismerősöknek. Egyre kevesebb ebben a kategóriában a férfiak számára is vállalható darab, egyre több a kifejezetten nőknek tervezett kisautó (Micra, Corsa). A Getz szerencsére nemtől és kortól függetlenül vállalható megjelenésű autó. Az utastér elég tágas, hátul kifejezetten sok a hely, bár a vezetőülés hosszanti állítása lehetne kicsit hosszabb. A kocsiból jó a kilátás, a tükrök is megfelelő méretűek. A műszerfal egyszerű, de nem elnagyolt. A bajuszkapcsolók japánosak (bal oldaliról kapcsolható a világítás), és a belülről nyitható tanksapka-fedél is japó örökség lehet. A kidolgozás minősége jó: nincs csillapítva visszacsapódó kapaszkodó, de minden precízen, finoman működik, nincsenek gyanús zajok, zörejek, sorjás műanyagok.

Ami nem is baj, mert műanyag az van az utastérben bőven! Az én autóm alapkivitel, ezért még az ajtóborításokon sincs textil. Bosszantó apróság még a kalaptartó hiánya. Kissé puritán a gép, de azért nem egy Fabia Eco: a szervokormány, a hátsó ablaktörlő, a kesztyűtartófedél, a 14 colos kerekek szerencsére nincsenek kispórolva belőle, és az utólag beépített távir.kp. zárral sincs gond. A szintén kereskedő által beszerelt ablakemelőről már nincs ilyen jó véleményem, az az igazi gagyi, búgó-morgó fajta, szerintem először ez fog elromlani az autón.

2. Motor, váltó: az 1.3-as benzines 82 lóereje elég a dinamikus autózáshoz. No persze nem egy GTi-hez viszonyítva, de amit egy takarékos kisautótól elvárhat az ember, azt a Getz tudja. A sebességfokozatok áttételei jól vannak megválasztva: gyorsulása elfogadható, és az ötödik is elég hosszú ahhoz, hogy a 130-at kényelmesen tudjuk tartani autópályán. A mai egyre nehezebb kisautóknál előfordul, hogy vérszegény alapmotorokhoz rövid áttételű váltókat párosítanak, hogy vmennyire dinamikusnak érezzük a kocsit. Ez városban OK, de az ilyen autó motorja a 130-nál már 4000 fölött ordít, és a fogyasztása is megnő! A Getz szerencsére nem ilyen. A 82LE/1000kg teljesen egészséges arány.
A váltó egyébként precízen kapcsolható szerkezet: olyan mint az egész autó, feltűnés nélkül teszi a dolgát.

Az átlagfogyasztás nekem kb. 7.5l/100km, 50% autópálya-50% Budapest használat mellett.

3. Futómű, fékek: nem vagyok sportos vezető, így nem tudok arról nyilatkozni hogy határhelyzetekben hogy viselkedik az autó. A rúgózási kényelme megfelelő, nem túl kemény. Kanyarokban nem billeg ijesztően, autópályán is jó az egyyenesfutása. Erős szélben azért nem árt két kézzel fogni a kormányt, de a vmelyik előző népítéletben leírt halálfélelmet, és instabil viselkedést nem tapasztaltam. (Az az autó talán karambolos lehetett.) A fék nem a legerősebb, de eddig mindig időben meg tudtam állni, és pontosan adagolható. (Itt jegyzem meg hogy a gázpedál talán kicsit érzékenyebb a kelleténél, de ez pár km. után megszokható.)

A Getz egy praktikus, megbízható kisautó, amit minden téren a józan kompromisszumok jellemeznek. Semmiben sem kiemelkedően jó, de nincsenek bosszantó hibái sem. Egy hűséges, feltűnést kerülő társ a hétköznapokra. Ha valaki ebben a kategóriában keres autót, érdemes egy Getz-et is kipróbálnia, én nem csalódtam benne egyszer sem!

Hibalista

- 9000km alatt két helyzetjelző izzó fogyott eddig és egy tompított. Ezen kívül semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (3) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 33000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Vectra A 1.6 Következő autója? Hyundai, esetleg Kia
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Getz 2002 (2002)

További ítéletek (63 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)