Élj vele boldogan!
Szöveges ítélet
A dicsö múlt:
Én annak idején a negyedik voltam, aki az elsö – akkor még TB Get-röl – irt „Zseb-dobermann” cimmel. A kocsi a cikk irásakor 18.000 km-t tett. Majd 72.000 km-rel a háta mögött írtam róla egy másik cikket „Különösen tartos, és dinamikus használati tárgy” címmel, és végül 75.000 km-rel eladtam. Méghozzá úgy, hogy ezalatt az idöszak alatt semmi, hangsulyozom SEMMI hibája nem volt! Azt hiszem talán egyszer cseréltem egy elsö fényszóró izzót 67.000 km környékén, és egyszer egy hétig a müszerfal elakadásjelzöje kialudt, de mire bejelentkeztem a szervizbe ujra világitani kezdett. Az egyetlen hibája a magyar gyártású központi zár rudazatának gyakori szétcsuszása volt, amit a szervizben egyböl gyorsan orvosoltak.
Szoval elég egyértelmü volt, hogy ha lesz, akkor mi lesz a következö autóm.
A kevésbé dicsö közelmúlt:
Amikor eljött az ideje az uj megvételének, akkor csak annyi volt a luxusigényem, hogy legyen benne légkondi és ne legyen gyengébb. Igy hát megvettem az addigra már sikeresen Getz-re átkeresztelt autot 1.4-es benzines verzioban.
Napjainkban:
Az autó már elsö naptól fogva problémás volt. Nehezen indult. Hideginditásnál fél percig összevissza ugrált a fordulatszám, majd miután a motorelektronika jol végezte dolgát egy alacsony fordulatszámon állapodott meg. Télen. A legnagyobb hidegben. Nem is ment! Ezért – hogy kiméljem, meg hogy menjen – mindig 20 perccel elöbb mentem le a kocsihoz, hogy bejárassam. Ja és ezt nem csak télen csinálja, hanem most a kánikulában is! A másik meg a légkondi. Én azt vártam, hogy mivel ez egy 97 LE-ös kocsi, el fog boldogulni ezzel a plusz energianyelövel. Azonban, ha bekapcsolom a légkondit (azt, ami miatt egyáltalán lecseréltem az elözöt!), akkor a kocsi nem reagál egyáltalán a gázpedál mozgatására, és egyesben, indulásnál is le akar fulladni.
A szerviz:
A szerviz nem talált hibát. Szerintük ez természetes. Mivel szerintem meg nem, ezért a kocsi sok alkalommal sok idöt töltött, sok márkaszervizben. Többet, mint nálam. Neveket nem emlitek, mert a szervizekben tényleg minden alkalommal kitartoan probáltak tenni valamit annak érdekében, hogy a hibát elháritsák. Végül arra kért, hogy várjam meg erre az autora a szoftverfrissitést, mert a szoftverrel lesz a gond. Merthogy az 1.4-es Accenttel is voltak ilyen gondok.. És ahhoz volt.. Talán ehhez is lesz.. Talán.. És, ha nem?! Meddig kell várni? „10 évig? 20 évig?” Azt nem tudják megmondani. Végülis ki tudhassa, hogy a koreai mérnökök pontosan hány panasz után irnak át egy sort a motorelektronika szoftverében és hivnak vissza párszázezer modellt? Addig éljek vele boldogan!! És én már „a 6. honapban vagyok”. 6. honapja vitetem oda és vissza magam szüleimmel és ismerösökkel (ki, hogyan ér rá) a tölem 37 km-re levö szalonba, mert a kocsit természetesen ott kell hagyni, hogy a hideginditást kipróbálhassák. Nemrég megcsinálták valahogy az elektronikát, de mostanában megint rossz lett. Meg ujabban valahogy nagyon hosszan kell inditoznom ahhoz, hogy beinduljon.
További hibák pédálozo felsorolása párezer km után:
- az autó sokszor csak harmadik alkalomra veszi be az egyest (nehezebben, mint a rükvercet!!!), akkor is az utolsó 4 centin nagyon erősen meg kell tolni (ez durva),
- zörög rettenetesen a müszerfal, és a fejem mellett lévö B oszlop kárpitja, valamint a CD-lejátszo illesztökerete (ez nem durva),
- zörög és már tönkre is ment a totál új USB-s CD lejátszó. Már két hete magába szippantotta és nem adja vissza az egyik kedvenc CD-m, az USB pedig fékezéskor mindig kikapcsolja és utána vagy nem ismeri fel, vagy jo sokáig ujraolvassa a pendrive-ot (nagyon durva),
- az állitható ülés nyikorog és mintha mozogna is a kanyarokban, ami biztosit egy kis-közepes halálfélelmet az ablakonkirepülésre (ez is durva),
- kopog a hátso-, és nagyon zörög az elsö futomü is. Ezeket akkor hallottam elöször, amikor a CD lejátszo teljesen tönkrement (ez még durvább),
- ja és az elején a vásárláskor a teljes készpénzes fizetés után még a készleten lévö, udvaron állo autom átadása is csuszott több, mint egy honapot valami rossz vámpapir miatt, de azt már nincs kedvem részletezni (ez akkor volt durva).
Tanulság:
Szóval összegezve a dolgokat azt mond6om, hogy szerintem a kocsi jó elektronikával, jo futomüvel, jo összeszereléssel nagyon jó lenne! De nem javithatatlan az elektronikája, könnyen és hamar tönkremegy a futomüve, és sz..r az összeszerelése. Ugyhogy én mostanság már csak azon gondolkozom, hogy mégiscsak felgyújtom az egészet! Bár lehet, hogy még égni sem égne jol..
Mindazozoknak azonban szivesen ajánlom ezt a modellt, akik vagy mazohisták, vagy szeretnek márkaszervizekkel vitatkozni, vagy jobban szeretnek tömegközlekedési eszközzel járni mindenhova, stb. Ki-ki, amilyen elönyt, hátrányt az adott helyzetböl képes faragni.
Élj vele boldogan!
Hibalista
- motorvezérlö elektronika, gyujtásvezérlés, váltó, futómü, ülésállitó "csavarantyuk", vadiúj JVC USB-s CD lejátszó.
Ide hordtam szervizbe
Nem akarok senkit megbántani, mert akikhez vittem, mind tisztességesen próbálkozott vele.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 5700 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | TB Get 1,3 GL | Következő autója? | Többet ilyet "soha már"!! |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.9/10) |
