Csak városba!
Szöveges ítélet
Csak 2 hete használom (de már 3000km-t beletettem!). E rövid idő alatt azonban tapasztaltam eleget ahhoz, hogy legyen mit megosztanom másokkal.
Első benyomás:
Csinos, azzal a mostanában szokásos dülledt, húzott szemével.
Első meglepetés:
Az ajtó zárása. Olyan érzés, mint amikor egy kartondoboz tetejét lehajtja az ember: Túl könnyű, bezáródott? Isten ne adja, hogy oldalról valami belém jöjjön…Kétszer kinyitottam, és becsuktam - nemcsak én! - , aztán elfogadtam, ez ilyen.
Beleülve, rövid ülésállítgatás után, kellemes meglepetés: Az ülés kényelmes! (Ez egyike a legpozitívabb dolgoknak benne.) Azonban semmi nem áll kézre, bizonyos kapcsolók - pl. ködlámpa - vezetés közbeni bekapcsolása nem egyszerű. Mindenért nyújtozkodnom kell, pedig nem toltam az ülést hátra. A váltógomb helyett a levegőt markolásztam eleinte, mintha nem itt szokott volna lenni…
Második meglepetés:
1-esben megnyerően "megugrik". Szép határozottan indul. Ezek után határozottságról, és "ugrásról" nem beszélhetünk, 1,1 l-es, nincsenek csodák.
Városban,
ill. 60-80km/órás sebességig egész jó. Feltéve, ha nem esik az eső, az út száraz, és nincs szél. Ezek a külső hatások még "elmennek" városban, de autópályán jön a halálfélelem.
Sajnos én főként autópályán járok…
Autópálya:
100 felett elszáll az "erő", a 65 LÓ valami egész mással foglalkozik, vagy unja már az egészet. Minden lejtő aranyat ér, az emelkedőkön 5.-be kimegy, de akár 100-ra is visszalassul, tehát vissza 4-be, 5 ezres fordulattal kb. 120-at tudja tartani. Az előzéseket kétszer meg kell gondolni! 120 felett úgy kormányozok mint a filmeken: folyamatos korrekció szükséges, nem valami megnyugtató... Ha elkezd esni, vagy fúj a szél olyan érzésem van, mint amikor egy lapos kerekű kerékpár kóvályog a hátsóm alatt, erősebb szélben ijesztő oldalirányú mozgásokra képes. Rossz időben, ha nem érsz rá 80-al menni egy teherautó mögött, az a bizonyos jeges kéz fogja markolászni a szívedet időnként.
Gyengébb minőségű (kicsit hullámos, hepehupás) utakon már 60-70-es sebességnél érezhetjük a száguldás veszélyeinek érzését.
Röviden:
Városba való. Közúton elmegy, de autópályára csak akkor merészkedjünk ki, ha szép az idő, vagy, ha létfontosságú.
Így akár még szerethetjük is.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 1500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fabia | Következő autója? | Skoda Octavia |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
