A szerethető, megbízható,-de sokak által alulbecsült-
Szöveges ítélet
Na szóval. Az autót annak idején sárga színben láttam meg a kereskedésben, és egyből megtetszett. Beleülve ugyan az enyémben csak fekete műanyag látható, de az legalább jól össze van rakva (a mai napig nem zörög). Mondjuk a gyári hangszórók elég gagyik. Az egész egyszerű, de praktikus. Méretéhez képest szerintem nagyon kényelmes elől, hátul, a csomagtere egy átlag családnak elég, és csomagtér hálóval, több fokozatban álítható hátsó ülés döntéssel (!), üléshajtogatással praktikus. A váltó könnyű, kellemes, az eltelt használat alatt kímélve volt, nem is kotyogósodott, lógósodott meg. Talán minimálisan pontatlanabb lett, de lehet hogy én érzem rosszul. A fék pontos, kellően adagolható, határozott, sose hagyott még cserben, nem sült meg egyszer sem. A szervo kormány nem leheletkönnyű, érezni vele az utat. A futóművet is szeretem, nem dülöngélt, sodródott illetve nem pattogott le még az ívről ésszerű tempónál. Nekem a rugózási komfort is megfelelő. Az 1.1-es motor éppen elég, méretéhez képest fürge, de a gyári fogyasztásnál többet evett mindig is kb. 1. literrel. Klímával persze gyengécske. Az olajat sosem ette, nekem jó minőségű olajból a 15000 km. csereperiódus alatt sosem evett meg 1.-2.dl.-nél többet (szinte észre se vettem a nívópálcán).Hozzáteszem sose volt tartósan 120.km/h.-nál gyorasabban ajtva. Egyszer-kétszer azért ment pályán hosszabb rövidebb távon 140-150. km/h-val, de egyszer sem melegedett, vagy rendetlenkedett. Az első lámpái jól megvilágítják az utat, szerintem kellő hosszban, és szélességben. Az üléshuzat nem túl szép, de eddig tartósnak bizonyult, az ülésen sem vettem észre hogy vészesen kiülődött volna. Az ajtók rendesen záródnak, nem "lógósodtak el" , nem kell jobban csapdosni őket. Nekem úgy tűnik a fényezés is viszonylag strapabíró. Elég hihetetlen ugyan, de nálam normál tempóban autózva, kihasználva a motorféket, úgy tűnik a gyári fékbetétek elől-hátul meg fogják érni a 100000. km.-t. Az ékszíjak már kissé nyifognak nedves időben, de szerintem csak feszíteni kell rajtuk. Nem érezhető a futóművön hogy bármi lógna, vagy kopogna, vidéken, átlagos útviszonyok+autópálya közlekedés után. Szerintem az alváz, lökhárító úttesttől való magassága pont megfelelő. Mondjuk jó ha legalább 14"-os felni, és 175/65. -ös gumi van a kocsin, ezzel elég stabil. A 13"-os virsli a /80-jával felejtendő (esetleg téliben elég lassújáratban, de elég "sívítós" néha).
Összefoglalva az autóval megelégszem, szeretni való, az 1.1-es kicsit gyenge, de ésszerű közlekedéshez elég, terheléssel nagypapis. A HIUNDAY-al csak annyi a gondom, -bár lehet hogy én vagyok pancser- de a pollenszűrőt még csak gyáriban tudtam beszerezni, és a két félből álló betét minimum 13000. Ft.-ba került, pedig sok helyen próbálkoztam utánajárni. Remélem más alkatrész nem ilyen drága.
Ha a kocsival nincs is gond, de az emberekkel annál inkább. Ha az autón Opel, vagy VW embléma lenne (a franciákat hagyjuk), sokkal többet vennének belőle, és többet is dícsérnék. Így ismeretlen-koreaisan meg általában lenézik, használtan meg .......-sem akarnak adni érte. Ettől azért többet érdemel! Kategóriájában nem a legjobb, de ésszerű vétel. (...SZERINTEM...)
Hibalista
- Az autón a 74000. km. alatt 3.db. tompított lámpa izzón kívül nem romlott el semmi, azonban az üzemanyag szint jelzője pontatlan lett (tele tanknál nem éri el a végállást, lejjebb rendesen mutat). A szintjelző egyszer menetközben lemen 0-ra, de a meglepődés után a félreállásból elindulva magától visszaállt. Ja szelepállításkor tömítéscsere, plusz a szokásos fogyóeszközök (gyertya , légszűrő). A kárpitok nem zörögnek, de azért már meg-meg nyiffannak.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 74000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | SWIFT 1.3 (régi tipusú) | Következő autója? | valamilyen hasonló kategóriás, megbízható autó |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
