...viszont biztos elvisz mindenhova
Szöveges ítélet
Ez az autó nem az enyém volt, béreltem.
Voltunk Görögországban, aztán kerestünk valami nem drága autót egy helyi bérl?nél... A pasas elkezdte sorolni, hogy mije van... Matiz, Wagon R+, Getz... Hát legyen a Getz! olyat még úgyse vezettem. Érdekes volt... nem volt benne szervókormány, amir?l nem gondoltam, hogy okoz majd valami problémát, de mikor el?ször eltekertem, akkor egy egész hangyányit változott a véleményem... Nemrég vezettem egy régi Ladát, na annál kb másfélszer nehezebb volt... vagy méginkább... iszonyat. Aztán a motor... alapjáraton nagyon halk, semmi rázás, még indításkor se nagyon, ilyenkor nagyon kultúráltnak t?nik. Na de 2000 f?l?tt meg zavaró, 5000-t?l megint elhalkul. Ez is érdekes. Er? nincs benne. Semennyi. Nem nagyon méregettem, hogy hogy megy, egyszer próbáltam annyit, hogy 60-ról 80-ra gyorsítottam vízszintes úton (ketten, klímával) hármasban, hát 8 másodperc alatt meg is volt a 80. Röhej. Hát jó, de ha nem megy, akkor legalább nem fogyasz, gondolná az ember - és dehogynem! 63 liter benzint megevett 600 km-en! Hát nem fasza?! : ). Azért ez megdöbbentett. Egy 1,1-es motor nem tudom, hogy hogy gondolja, hogy 10 liter körül fogyaszt... Oké, sokat mentünk hegyen, hárman, általában klímával és nem volt tojás a gázpedálon, de akkor is durva 10,5 liter... mert akkor legalább húzzon... vagy valami. Egyszer kihúzattam a kettest 5500-ig, akkor mintha valamit éreztem volna, de ahhoz hasonlított, mint amikor a szántóföldön kihúzták a Ladát a Simsonnal a sárból...
Ja, a klíma. Azt nem mondom, hogy hideget csinált... kb 10 másodpercenként ki-be kapcsolt a kompresszor, és ez azért volt jó, mert nem lehetett tudni, hogy most éppen hogy fog menni az autó... (mert nagyon lefogta a motort) Egyszer elindultam egy meredekebb úton fölfelé, beraktam kettesbe, kicsit meredekebb lett az út, elérte a 2500-öt és kicsit gyorsult is talán... erre bekapcsolt a klímakompresszor, elkezdett lassulni, lement 2000-re, aztán még meredekebb lett az út, ott visszatettem egyesbe, nagy gáz, jó sok id? alatt fölpörgött 5000-ig, és akkor vége lett az emelked?nek. Szegényem nagyon gyenge volt. Nem akartam én kínozni egyébként, de nagyon nem ment.
Ezt leszámítva nem volt rossz az autó. Azt nem mondom, hogy a kategóriában fölveszi a versenyt egy Fabiával, mert szerintem az a legkomolyabb autó a kicsik közül, de megállja a helyét sok dologban. Például, ha nem is szép anyagokból, de legalább kultúráltan van összerakva az utastér, semmi nyöszörgés, zörgés, csörgés nem volt. Nincs olyan érzése az embernek, mint egy Rönóban vagy Citroenben, hogy beveszem ezt a kanyart és akkor darabokra hullik, hanem érezhet?en egyben van. Nem nagy az autó kívülr?l... viszont legalább baromi nagy belül. mindenki elfért mindenhol, csomagtartóba is befértek a dolgok nagyjából mindig és egész széles is volt az autó belül.
Na de összességében azért tetszett az autó... Ha valaki nem hegyen használja, van benne szervókormány, akkor még ezzel a motorral is elfogadható lehet. Viszont az 1.3-as már 82 lóer?s, az elég jónak t?nik és a dízeles 1.5ös pedig 85 és arról a motorról már elég sok jót lehetett hallani, én lehet, hogy azzal meg is venném. És lehetett azért érezni, hogy jó autót akartak építeni és (f?leg az Atoshoz képest) ez nagyjából sikerült is. Ha a javulás megint ilyen lesz a következ? Getznél, akkor az már nagyon jó autó lesz. De így is merem ajánlani bárkinek, ez egy jó vétel és szerintem egy Hyundai (nekem volt 4 évig egy Sonatám) nem nagyon romlik el, tehát még megbízható is és ezenkívül olcsó. Csak kell bele egy szervókormány meg egy 1.3-as motor és tényleg tök jó.
Hibalista
- Semmi, egy hétig használtam
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 34000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 600 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
