Szép is meg jó is. De hát ezért vettem !
Szöveges ítélet
Elantra 2017, vagy Elantra VI egy az LG és Samsung hazájából. A szépsége és ismert megbízhatósága miatt választottam másik koreai előd után. Még éppen sikerült a kiforrott benzines motorral venni (G4FG). Nem egy tömegautó itthon. Kellemesen csendes városi és pályás autózáshoz is. Alacsony fordulaton is van nyomatéka, így városban is megy az 5-6. Fogyasztása kiváló! (város:6,3-7, pálya tempomattal: 6,3 (átlagsebesség mérés után majd 5,9)). Ez inkább az alaktényező, a jól megírt progi és az abroncs érdeme. Kényelmes kormányzás, egyenesfutás, könyöktámasz így hosszú utakon sem fárasztó. Az auto-világítást nagyon szeretem. A kezelő cuccok belül jól elgondoltak. Az ajtókárpit anyaga lehetne kicsit igényesebb. Kihangosítója és a médiacucc praktikusan teszi dolgát. A 2 zónás klímát még nem kapcsoltam ki. Csomagtartó méret hatalmas, de a nyílásmagasság kicsit kicsi. Meghibásodás még nem volt vele, időjárástól függetlenül 1 fordulásra indul. 3 év szervizei alapján korrektek a szervízárak, így eddig nem csábultam el magánszervízbe.
80000km után is szeretek beleülni, és az olajat sem kell nézni. Az egyik gyári hátsó nyári Nexen abroncsom szállszakadásos lett, de már úgyis cserélni akartam. A benzinhisztéria időszakában többször tankoltam 100-ast, de rendszeresen többet fogyaszt vele az autó kb + 0,3l /100 km.
Az egyetlen ami bosszanthat, hogy párszor már megfejeltem a csomagtér ajtót.
Jelenleg nem értéktartása van, hanem értékemelkedése, de ez ezen a bolond piacon, most általános. A kiforrott motorkonstrukciója miatt még elég tartós lehet, ezért hosszabb távon számolok vele.
Hibalista
- Még semmi hiba. Szervíz inkább alapos legyen, mint gyors. - 80000 km Továbbra is hibátlan, kivéve, hogy egy menyét elrágott egy első radar vezetéket. Radar csipogással jelezte, a szervíz pedig hamar orvosolta. Eddig 1 féklámpa izzó égett ki. - Bárdiék egy akcióban megnézték a lengéscsillapítókat 5 év után. Első tengely 3%, hátsó 7%-ra volt a gyári értéktől, Ahhoz képest, hogy milyenek a pályák nálunk sokkal rosszabbra számoltam.
Ide hordtam szervizbe
Borsod Autó: 0-1-2. Éves szervíz. Korrekt előzetes egyeztetés, és ármegjelölés.Ügyféllel türelmesek. Autót mosva kaptam vissza. Kicsit feszült hely, nagy a pörgéssel. Jó árakkal dolgoznak. Problémát még nem kellett kezelniük.Telefonon udvariasan tájékoztattak ablaktörlő árról.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Automéry:3. Éves szervíz. Korrekt előzetes egyeztetés, és ármegjelöléssel.Kultúrált körülmények. Ügyféllel türelmesek. Tételes árak és tájékoztatás. Autót mosva kaptam vissza. Problémát még nem kellett kezelniük.Telefonon kicsit nehezen elérhetők.Az 5. év végén már független szervizbe vittem, előrerendelt eredeti cuccokkal. Külön kértem fékvizsgálatot, de még mindig nem kéri a betét és tárcsa cserét.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Nubira | Következő autója? | Valami távolkeleti hybrid, vagy hidrogén |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
