Különbözni hogyan lehet
Szöveges ítélet
Ha mindenki kólát iszik, te legyél traubi: https://www.youtube.com/watch?v=-wWKhzKC_eQ
A megbízhatóság volt a fő szempontom, annyival megnehezítve az amúgysem egyszerű tényt, hogy az autók biza elromlanak, hogy ne jöjjön lépten nyomon szembe egy ugyanolyan...mit mondhatnék, azt hiszem jól választottam....
Fel volt adva a lecke annó: igények voltak, naná, 8 pont feletti népítélet, max 4-5 éves, jó diesel legyen(évi 15-20e km), ami nem romlik el lépten nyomon, ne egyen ki a gatyómból, értsd 6l/100km vagy alatta, ne pici autó legyen, ne jöjjön szembe minden sarkon egy(ez kilőtte a maradék autók 80%-át), férjen be a ktg. keretbe(max 4.2), legyen kiszámítható és vállalható a fenntartási költsége.
Ha ez ember fia/lánya ezeket sorra szedi 4 m körül, hát nemsokminden marad, de őszintén még felette se nagyon. Szubjektíven nekem 3 versenyző volt: 508 szedán..sajna nem lehet kapni élhetőt itthon, i40...ellepték az utakat nem véletlen. De inkább 7et eszik, mint 6-ot, és Honda Civic- egyszóval drágaszág, végül titkos befutóként Elantra lett.
Elantra..hmm miez ..teszteket olvasva meggyőzött, népitélet 8+....hoppá fácán, szerelőket kérdezve szintén, alkatrész árak rendben, méret stimm, traubi? ha mindenki cólát iszik te legyél traubi(üvegtigris)...fél év alatt láttam egyet, egyébként szedán, de ritkán szállítok Lehel hütőt, amúgy a csomagtartó akkora, hogy nem éri el a végét csak egy kosaras, ráadásul szép, hol a csapda? Őszintén? még nem találtam meg.
Ár/méret/felszereltség stb. vonalon nála maradtam, 1.6 crdi 136ps/260NM láncos motorral, ami 5-5.5 között eszik, 4 évesen igazoltan 74 e km, tolat, sipol, csiribiri zabaszalma, tempomat, bluetooth, ülés és kormányfütés, tolatókamera, automata lámpa, automata ablaktörlő, automata autó...ja nem... de ami benne van nekem pont elég.
számomra zavaró dolgok:
•a központi kijelző nem egy nagy szám, picit idejét múlt egy ilyen fiatal autóba, ha legalább a telot tudnám tükrözni rá, de szép is lenne
•az automata ablakemelő kétállású és igen nagy erővel kell megrántani, hogy emelje az ablakot ráadásul csak a vezető oldali, nem tudom mibe került volna mind a 4 ablakra
•a computer olyan kis buta, hogy nem tudom rávenni hogy nyissa az összes ajtót ha nyilik a vezető oldali ajtó, csak külön gombbal, meg kulcskirántással ..picit vicces, egyébirtánt nem, mert ha egyedül vagy és kiugrasz majd nyitnád a hátsó ajtót sétálhatsz vissza... amúgy meg ki se száll senki, ha nem akarom, de ilyen jó autóból miért is akarna...a felszereltebb modell tudja egyébként
•a km óra nem nulláz automatikusan tankolásnál fogyasztást, nekem kell kézzel, valahogy kibirom, a felszereltebb modell ezt is tudja
•esőszenzor hipefuri...náha összeveszünk és kikapcsolom máskor hagyom, nehezen jutunk dűlőre
Na de ezek semmik, magasabb felszereltségi szinten ezt az autó mind tudja, a lényeg, hogy beülsz és mész vele, és ha ezt csendben, kiszámithatóan, betonstabilan, esetenként isten ne adja nagyobb tempóval teszed és ebben a verda maximálisan partner akkor mégis mit kivánhatna földi halandó?
Röviden rettentően egyben van. A motor, fék, futómű, váltó nagyon kellemes és harmonikus egységet alkot, kellemesen túlszervózott, nem érezni, hogy elég hosszú(4.5m), sokan megnézik, oldalról baromi jó a kiállása, szemből kellemesen agressziv, a belső kárpit szürke szövet amin minden lótusz meglátszik, de nagyobb bajom sose legyen, az első értelmes méretü autóm amiben 3 felnőtt hátul nem nyomorog...
Az 1.6 crdi normális közlekedésre pont elég, fékje jól adagolható, kormányzás szuper, ülések nekem jók 250-300km nyikk nélkül, nincsenek hibakódok, nyávogások, nyöszörgések, zizegések, anomáliák, mit mondjak még?
Semmit...imádom. a zavaró dolgok miatt kap 9 pontot, mert amiket írtam egy ilyen autónak kisebb felszereltségi szinten is illene tudni....meg hát 10-es autó nincs, de ez számomra közel van hozzá.
1.éves update: eseménytelen év volt, belement 18e km. A gyári aksin kivül egy első izzót kellett cserélni, meg egy ablaktörlő lapátot. A fogyasztás jó gázolajból 5.2, most télen 5.6-5.7 aminek 40%-a pálya, szóval parádé. Ja és nem kell adblú, pirospont.
Hibája semmi, télen gyorsan melegszik, teszi a dolgát, atommegbízható. Első olajcserénél megtudtam láncos a motor...no komment, max ránézni kell. Esedékes egy betétcsere kb. 10 e múlva, ja igen a tpms szenzor néha bosszant, fel kell fújni, meg elfogyott az ablakmosó, én mondom kész rémálom. :)
2.éves update: elértük a 110e km-t, a fogyasztás 5.4-5.5l továbbra is.
Az autó maradéktalanul hibátlan, mázlim van, hogy alig ismerik. Kapott egy szép felnit, most már tökéletes. Nem is tudok mit írni.....sose legyen rosszabb autóm.
3.éves update: nincs megállás, elértük a 130 ezret. Kapott a kocsi egy androidos fejegységet a modernizáció jegyében, vezeték nélküli android autó, stb. sokat dobott a beltéren és a funkcionalitáson. Az autó továbbra is hibamentesen üzemel. A fogyasztás picit lábfüggővé vált, 5.5-5.6L, osztrák kirándulás 50/70/100 km/h...4,3L.....no komment. Hiba nincs, mondom nincs....
Hibalista
- 5 éves gyári akksi-38e
Ide hordtam szervizbe
Újhelyi autó Debrecen, maxi korrekt, maxi gyors, az árai rendben vannak. 9/10Kwikfit: az eredetileg általuk bevizsgált 50%-os féket kicserélték rá 3 hétre műszaki előtt, mondván szorul...részben fogott is, de azért nem volt cserés. Komoly panaszlevél után kárpótoltak utólag, de a tüske bennem maradt. 5/10Marso: olajcsere 47ezer + magamnak lég és pollenszűrő. Szervizkönyv ütve, korrektek.8/10
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 74000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | A4 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
