A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Coupe (1996-2002)

Coupe fx 2 literes 

Az ítélet értékelése
1,3(3 db)

A cicaszem?

Szöveges ítélet

A rég elfeledett koreai mondás szerint: Neeeeekeem teeetszik!!!

Az igazság az, hogy még két éve is azt mondtam; aki sportkocsit vesz, az nem komoly ember, azzal elvb?l nem kötnék üzletet.....
ehhez képest.... :-)
Slusz poénként irtóztam a benzines autóktól (ehhez hozzájárult a megboldogult VOLVO 740-esem igen jó étvágya....)

Szóval ehhez képest most minden borult! :-)

Valamikor a nyár elején jött rám az autóvásárolhatnék.... Ehhez hozzájárult, hogy a céges társam vett egy új szutyogit, illetve hogy a tavasz folyamán a kedves alkalmazottaim összetörték a sierrámat... peh... bár megette a kenyere javát, mégiscsak sajnáltam és rákényszerültem a BKV-ra... ...míg rá nem jöttem hogy apám civic-je gyakorlatilag a garázson kívül semmit nem látott még a kis hazánkból!
Csakhogy az öreg megunta a kocsinélküliséget, így saját vas után kellett néznem. Persze addigra megszoktam a mérgezettebb autózást és már nem vágytam annyira visszaülni egy diesel-be! (és valjuk be, a mai szerszámok azért már jóval kisebb étvágyúak)

Szóval, a feladat adott:
"Mérgezett", nem túl öreg és olcsó kocsi kell!
...valami kupé.... :-)

A pixisben maradtak a 93-95 körüli celicák, eclips-ek, mx-ek, illetve a 96-97 körüli fiat coupék meg a hjúndáj kupé...

Mivel a szutyogi (a kollgámé) már olyat is tud, hogy leh?ti a leveg?t bent :-) ...ezért kiestek a korosabb vadmacskák... :-)
maradt a hjundáj meg a fiat...
-Merthát olyat az enyémnek is tudni kell!!!! :-)

Fiat kontra hjundáj!

Nézel?dtem, (többek között itt is) és végül a megbízhatósága (vagy talán az általam vélt megbízhatósága) miatt döntöttem a délkelet ázsiai vas melett.
És talán mert egyébként is rokonszevezek Ázsiával, hisz elég sok id?t eltöltöttem ott :-)

Szóval a mérleg egyik serpeny?jébe beleképzeltem a hyundai japánok által képzett, és a japán munkamorált mára teljesen elsajátító koreai autógyári munkást; a másikba pedig az elkényelmesedett, genetikailag kódoltan idegbeteg digó, akinek talán éppen az én leend? autóm összeszerelésének a napja el?tt csúnyán kikapott a kedvenc csapata.....
Szóval a képzeletbeli mérleg er?ssen az ázsiai szerszám oldalára billent!
(mellesleg jegyzem meg, a hyundai szalon lényegesen pozitívabban állt az én "netr?l kinézett autót behoznék, át kéne nézni, aztán kifizetném a felét és kéne hozzá egy jó, olcsó hitel" öttletemhez)
A Fiat szalonban le se sz.....tak!

De mostmár térjünk rá magára, a cicaszem?re..... :-)

Szóval, els? látásra gyönyör?! Aztán a másodikra is!
Els? két kilóméter élmény, aztán a többi is! :-)

még friss, nehéz objektíven ítélkezni, de megpróbálom:

Rettenetesen feltün?! Még Bp-is megnézik, de vidéken, van hogy körbeállják, fényképezik..... :-) és miután kiderül melyik gyár követte el, a fele legyint, a másik fele meg meglep?dik..... :-) (akik a pony-n kívül nem ismernek más hjundájt)

A sarki boltban, a felvágott pultos sz?ke lány eddig észre sem vett, ám mióta a bolt parkolójában kiszúrt a cicussal, élénken érdekl?dik, szépen mosolyog és nem tudom megel?zni a köszönésben! :-) Bár nálam a nagyobb (de még ízléses) szárny és a leültetés plusz "dögösít" rajta! (... de azt hiszem egy benzinkutas csajhoz azért kevés lenne.... :-) Szóval csajozni lehet vele.... :-) pláne vidéken :-) :-)
A fogyasztása meglepett, ritkán veszem ki az üveghangot bel?le, de a formája miatt nem is kell hajtani, hogy észrevegyék.... (azért tud menni ha kell:-))
így kíméletesen de nem agyonféltve 8-9 liter elég neki vegyesen...
Lemértem és esküszüm! tíz fölött vártam kicsivel!

Bár a származása okoz problémát is....
nem értem milyen ménk? üt az emberekbe, mikor a pirosnál, vagy az országúton meglátják hogy koreai sportkocsi van melettük/el?ttük.... versenyezni akarnak.....
azt megértem, ha egy celica vagy valami hasonló kaliber? szerszám ki akarja próbálni magát rajtam, de mikor bravók, puntók, xarák, meg golfok er?sködnek, az már idegesít egy kicsit...
Én elhiszem hogy jó kocsik, de nem egy kategória.... mégha nevesebb gyártótól származik is..... (bár a "neves" gyártókat az év végi mérlegek és a kormányok által adott t?keinyjekciók összehasonlítása után fölül lehetne bírálni....)

Ez néha idegesít, néha szórakoztat.... ma egy 206-os er?sködött....

Viszont azért kevesebb mint amit mutat... sokkal er?sebbnek néz ki mint amilyen....:-) De ennyi baj legyen!

hogy néhány negatívumot is írjak, a váltó nem a topp!
Ugyan az elejének a kiosztása jó, de a végébe még beférne egy hatodik ( 140 lovas ménes és a 190 Nm nyomaték megengedné)
mindemellett hosszú utas és pontatlan is, de megszokható!
Nem mondanám zajosnak, de 150 km/h fölött a 4300 körüli fordulat már elég komoly motorzajt eredményez.... (talán ezért is elkelne egy hatodik bele)
Az enyém pattog mint kecskeszar a deszkán, de már nem a saját futóm?vein megy.... :-) így nem tudok az eredeti gyári futóm?vekr?l nyilatkozni

Szóval jó kocsi, tetszik és meg vagyok elégedve vele!
Minden el?ítélet alaptalan vele szemben és biztos vagyok benne hogy a hjundáj tíz éven belül eléri a japán kocsik renomé szintjét! Mert megérdemelné, mint McDowell kisasszony a ráncfelvarrást :-) :-) (vagy a loreált?)
:-)

Azt hiszem kés?bb folytatom, ennyi egy szuszra most elég is :-) :-)


....szóval... és részletesebben...

A bels? kialakítása szerintem pazar! Igaz hogy az anyagokat nem variálták túl (full m?anyag) de ízlésesen meg van oldva! Az ajtókból rém néz? leveg?beöml?k meg egyenesen szenzációsak! :-)
(a Tucson-ban és a hozzá hasonló nagyobb hjundáj szerszámokban a cooler is így, egy kanyarodó és összecsukódó motorházban elrejtett légcsatornán keresztül jut friss leveg?höz)
Szóval ízléses és viszonlagosan ergonómikus. Csak a hátsó szélvéd? takarító gombok (mosó, törl?, f?tés) vannak eldugva a kormány mögé!
Az enyém belül teljesen fekete.... a mennyezet is ami el?ször furcsa volt, de már tetszik. Szépen harmonizál a piros küls?vel.
Jó tágas (bár err?l a hátsó ülésen ül?ket nem muszály meginterjúvolni:-)) de mivel én nem ott ülök, így nem is igazán izgat.... (s?t eddig szinte senki nem ült ott....:-)
Hogy ne csak dícsérjem, a könyöktámasz kicsit hátra sikeredett, így el?fordul az a paradoxon, hogy ha kényelmesebben akarok könyökölni, akkor egészen hátra kell tolni az ülést, viszont akkor anyám 60-as években divatjamúlt papucsát kell felvennem hogy elérjem a pedálokat, mert annak van olyan vastag talpa... :-) szóval nem az igazi....
Az ajtó homorú mélyedése viszont éppen elég egy könyöktámaszhoz, amit ziccerként nem hagytak ki a koreai mérnökök. :-) bele lehet terpeszkedni!
Az állítható kormány viszont vicces.... bár lehet hogy csak nekem, de tény hogy csak egy állásban használható, mert ha lejjebb veszem akkor már komolyan kényelmetlenné válik, viszont a legmagasabb opcióban éppen kényelmes... de lehet hogy a hazai piacra is gondoltak.... (ismerve a koreai legények és leányok térbeli kiterjedését) :-)

Én amolyan "váltómarkolászós" faszi vagyok, így örömmel konstatáltam, hogy a rádió annélkül kezelhet?, hogy el kelljen engednem a váltót! :-) persze csak 1.;3.;5.-sebességben! :-)
ez tetszik, mert eddig egy autóm sem volt olyan, hogy könnyedén kezelhet? lett volna benne a rádió..... (itt jegyzem meg hogy a negatív rekordot ebben a versenyszámban nálam a citrom bx tartja! maximum a csomagtartóban lehetne kényelmetlenebb helyen a rádió... ...ett?l még szerettem!:-)

Negatívum még, hogy a szélvéd? sem a legtisztább! :-) Bár mostmár nem veszem észre, de mikor el?ször vezettem egyb?l szembet?nt hogy kicsit ugyan, de torzít! erre jobban oda kellett volna figyelni...
-de lehet, hogy szemüvegesek dioptriás szélvéd?vel is rendelhetik, és az enyémb?l utólag csiszolták ki a dioptriát de sajnos nem maradéktalanul! :-)))
-ez a problem azért jut eszembe, mert még viszonylag új kelet? járgány nálam, már észre sem veszem, de még emlékszem még mikor el?ször érzékeltem, nagyon meglepett! Szerintem jöv? ilyenkor már nem is fogok emlékezni rá... :-)


Aki ilyen vásárláson vacillál, annak azt javaslom ne tegye, vegye meg!
Igaz ugyan hogy nem egy ártartó darab, de aki nem félévente cseréli a kocsiját és inkább használja, mint kupeckedik vele, annak mindenképp megéri!
Persze a szervízr?l még semmit nem tudok, de íjesztésképp, a vezérszíjcserét 70 ezer körülre árazták be a Bojtár utcában...
most vadászok valami reális árú szervízt, bár az id? nem sürget 40 ezer van a mostani szíjban, de a télen mennék vele Törökországba, és addig mindenképpen ki akarom cseréltetni....
bízok benne hogy nem minden szervíz akar egy félnapos munkán legalább 40 ezret keresni! ...mert szerintem a szíj a vezet?görg?kkel együtt sem kerül 30 ezernél többe!

Zárva a témát, azt hiszem jól választottam, megszerettem és kimondottan jó autónak tartom! ...és azt hiszem ez nem "szalmalángszerelem"! :-)





Hibalista

- még semmi....

Ide hordtam szervizbe

még sehová....

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 97
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 150000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? civic 1,5 (de igazából egy 2,3-as D sierra) Következő autója? vagy új(abb) kupé ebb?l, vagy clk (esetleg slk)..... ha megengedhetem...
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Coupe 1996

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)