A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Accent (2000-2006)

Accent 1.5 LS 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Józan választás

Szöveges ítélet

Hyundai Accentet a legritkábban választ valaki érzelmi alapon. Nem hallottam még sem autómániás kisiskolásról, sem épp jogsit szerző kamaszról, sem a nagybetűs élet küszöbén álló végzős egyetemistáról, aki erről a típusról álmodott volna. Én sem voltam ilyen, mégis mellette döntöttem.
Egyetemi éveim fontos mellékszereplőjének, a 22 éves kettes Golfnak kezdett túl nagy falatnak bizonyulni a mobilitásom biztosítása. Egyrészt műszakilag sem mindig volt a helyzet magaslatán, másrészt pedig az 55 ló és a négyfokozatú váltó az autópályás hajszolást sem nagyon tolerálta, és állhatatosságomat elég magas fogyasztással bosszulta meg. A feladat adott volt: keresni kell egy megbízható, gazdaságos, jó állapotú autót, valahol kicsivel az egymillió forintos ár fölött. Persze ez a követelményrendszer – főleg az árkategória - alaposan megritkította az esélyesek sorát, maradt a kései Suzuki Swift – mindenképpen 1.3-as, és lehetőleg 16 szelepes -, és az 1999-2000 körüli évjáratú japán alsóközepesek (Almera, békalámpás Corolla), esetleg egy korábbi Fabia. Az Accent kicsit véletlenül került bele ebbe a társaságba, amikor kíváncsiságból megnéztem a koreai típusokból a felhozatalt.
A „mi autónk” esett ki először a körből. A megbízhatósága vitathatatlan, az olcsó fenntarthatóság is (vetettem már alá Suzukit elég komoly nyúzópróbának – erről is íródott népítélet Mezőgazdasági vontató címmel), de miután egyik jó barátom többé-kevésbé csúcsfelszereltségű Swiftjét kipróbáltam, valahogy nem tudtam elképzelni magamat a következő néhány évben boldog Suzukisként. Hogy a fennmaradó típusok közül pont az Accent lett a szerencsés nyertes, az kicsit a véletlen műve is.
Bár szinte csak jót olvastam róla, nem annyira a márka, hanem a konkrét példány tetszett meg. Egy öt éves, keveset futott, négyajtós autóra bukkantam, ráadásul elég közel a lakóhelyemhez. Márkaképviseletben árulták, ami azért mégiscsak bizalomgerjesztőbb, mint egy nepper murvás, drótkerítéses, faházas telepe. Az előző tulaj egy középkorú úr volt, műszaki ember. Igaz, hogy egyszer megkínálta a kertkapuval a kocsi oldalát, de egyébként alapvetően jó gazdi lehetett. Teleaggatta az autót olyan csecsebecsékkel, mint a tolatóradar, a szélterelő plexi, vagy a négy elektromos ablak, és a kézikönyvbe is lelkesen jegyzetelgetett. Száz szónak is egy a vége: megvettem a járgányt, és elkezdtem a tapasztalatok gyűjtését.

Az 1.5-ös motor bőven elegendő a Budapest-Miskolc-Hajdú-Bihar háromszög keresztül-kasul való bejárásához, a vezetés nem fárasztó, és elég jó tempóban lehet vele haladni. Jó hosszú váltó párosul a motorhoz, ami nem is baj, mert már úgy 2500-tól igen jól húz a gép. Visszaváltogatni, gázfröccsökkel operálni, előzéshez lendületet venni a legritkább esetben kell. Többször megesett, hogy az M3-ason a fóti hipermarketnél kapcsoltam egy ötödik fokozatot, és csak a miskolci hasonló bevásárlóközpont előtti lehajtónál váltottam vissza. A végsebességről konkrét adatom nincs, de legutóbb Hatvan légterében – ami köztudottan Németországban van – sikerült a 175-be belelendülni egy felzárkózás során. Még talán egy kisebb lapáttal rá lehetett volna tenni. Ennek ellenére – vagy talán pont ezért – a fogyasztás igencsak baráti. Teljesen vegyes üzemben (Budapest, autópálya, vidék, vidéki város) különösebb odafigyelés nélkül is hozható a 6.2-6.5 literes átlag, és csak egyszer sikerült 7.6 litert lenyomnom a torkán, de abban már pesti dugó is volt, ráadásul nekem úgy tűnik, a benzin típusa sem mindegy. (A hazait, és a piros-sárga kagylósat szereti.) Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ezek 1-2 személlyel értendő adatok, ezért maradjunk inkább a 7 literben!
A kormány, a futómű, a fékek sem okoznak meglepetést. A futómű nem is sportos, nem is lágy, a hétköznapi igényeket figyelembe véve teljesen rendben van. A szervó kicsit talán erősebb, mint kellene. Álló helyzetben lehet tenyérrel tekergetni és így könnyen parkolni, viszont tempósabb kanyarokban eleinte szokatlan volt.
A beltérben valóban sok a műanyag, és ez viszonylag olcsó hatást kelt, de ezzel hamar megbékéltem, hiszen elég ritkán szottyan kedvem egy kis műszerfal-kopogtatáshoz. A kormány jó fogású, elég vastag, és ez a lényeg. A helykínálat is rendben van, két meglett ember egymás mögött, vagy három kevésbé meglett hátul egymás mellett elfér. Persze csodákat ebben a kategóriában ne várjunk! A csomagtérrel sincs különösebb problémám – bár így visszagondolva egy ötajtós talán jobb választás lett volna a nagy hátsó ajtó, és az egybenyithatóság miatt.

És akkor az eddigi kalandokról, negatívumokról is:
A gyári gumi igencsak zajos. Ez így önmagában nem probléma, de a komfortérzetet mégiscsak rontja.
A szervizlámpa folyamatosan világít. És hiába „resetelem” (tehát akku le, kis pihi, akku vissza), előbb utóbb megint világít. Egyébként a kocsi tünetmentes, de mégiscsak kíváncsi vagyok a jelenség okára. A nyár végén kinéz a kocsinak egy görögországi túra, előtte megnézetem.
Egyszer kellett szerelni az út mellett: Az egyik gyújtáskábel hozzáért a motorblokkhoz a kipufogóhoz elég közel, a szigetelés megolvadt, a szikra meg nem volt olyan balek, hogy elmenjen a gyertyáig, hanem szépen áthúzott, a motor háromhengeres lett. A terápia: meg kellett igazítani a kábeleket. Mindez nulla forintba és 10 percnyi káromkodásba került. Nem kimondottan az autó hibája.

Mindezt összefoglalva:
Van egy minden téren vállalható kocsim, ami a menetteljesítményével még meglepetést is tud okozni, és a kategóriatársaknál lényegesen olcsóbban jutottam hozzá. Bármikor el merek vele indulni hosszabb utakra, és nem testileg-lelkileg kimerülve érkezek célba.
Azért elég sokan vannak, akik nem veszik komolyan a koreai autókat, és amikor elmondom, hogy milyen kocsim is van, néha úgy néznek rám, mintha a másságomat vallottam volna be. De nekem az autó nem arra kell, hogy a diszkó előtt kiszálljak belőle, hanem arra, hogy járjak vele, erre pedig teljesen megfelel. Ennyi pénzből, jobban csengő nevű autót is vehettem volna, de csak 3-4 évvel öregebbet, és durván kétszer ennyit futottat. Ha az idő a későbbiekben is igazolja a döntésemet, akkor pár év múlva valami hasonlóra cserélem.

A megbízhatóságról, a szervizköltségekről egyelőre érdemben nem tudok nyilatkozni. Remélem, sokáig így lesz még.

Hibalista

- - Check engine jelez valami kamu hibát
- - Kis kaland a gyújtókábellel

Ide hordtam szervizbe

Hyundai Cargotech - mivel ideiglenes akksival adták át, visszamentem az újért. Gyorsan cserélték, sőt - miután felismerték a kocsit - önszorgalomból, kérés nélkül helyreállították a korábban általuk szétszedett tolatóradart.
Ez minimális tapasztalat, de a kellemes benyomás miatt megelőlegezek nekik 10 pontot.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 34000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Golf II. 1.3 Következő autója? japán, vagy koreai - a típus erősen pénztárcafüggő
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Accent 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (122 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)